Ik ben een beetje bezorgd Tot nog toe verloopt m'n zwangerschap wonderbaarlijk goed, gezien m'n lichamelijke conditie. Maaar heb sinds een paar dagen (vooral 's avonds) vreselijke last van m'n onder/middenrug, harde opgezette bovenbuik, vage buikpijntjes, steken aan de onderkant en ik zag net dat m'n wc papiertje wat heel lichtrood was...en dan zal je net zien dat m'n huisarts en verloskundige vandaag niet zitten! Heb net wel de assistente van de huisarts aan de telefoon gehad en dit uitgelegd en heb morgenochtend een afspraak en moet dan m'n urine meenemen, blaasontsteking? De verloskundige heeft wel een spoedtelefoonnummer maar is dit spoed? Wordt een lange dag vrees ik....
misschien heb je een blaasontsteking of nierbekken ontsteking , alle keren dat ik blaasontsteking had vroegen ze bij mij nl ook of de pijn ook in mn rug zat . voor de pijn mag je gewoon parcetamol nemen , max 6 per dag zou als het kan lekker de bank op of in mn bedje kruipen met n kruik en rustig aan doen . anders bel je vanavond de HAP of heeft je HA geen servicepunt ? ik kan bijv waneer mijn HA er niet is urine daar heen brengen en zij kijken dan of er iets is . sterkte
Ik heb net een potje voor m'n urine gehaald en gevraagd of ik vandaag al niet urine kan inleveren, en dat kan...wordt er in ieder geval daar al naar gekeken. Wordt ook op kweek gezet zei ze en daar gaat dan sowieso 24 uur overheen. Maar een blaasontsteking kunnen ze gelijk al zien dacht ik?!? Heb een flutromannetje gekocht en ga zo of lekker in bad of op de bank liggen, ik voel nu van alles natuurlijk Dank je.
Gewoon lekker de verloskundige bellen. Al is het alleen maar voor je geruststelling. Want een dag je druk maken is ook niet goed voor de baby! Succes!
Heb inderdaad toch maar de verloskundige gebeld en die harde opgezette bovenbuik komt waarschijnlijk door m'n darmen, ben al verstopt en baarmoeder groeit dus tja...de rest klinkt als een blaasontsteking, zodra ik de uitslag van m'n urine heb moet ik contact opnemen. Kon 4 uur bellen voor die uitslag en in eerste instantie is er niks te zien maar dat blijkt ook lastiger te zijn als je zwanger bent, op kweek dus en morgen om deze tijd weten ze meer. Huisarts en verloskundige zijn nog niet ongerust dus probeer zelf ook maar rustig te blijven....
Het rustig blijven lukt aardig, heb ook geen bloed meer gehad bij het afvegen. Maar heb nu wel de hele tijd steken in/rond m'n vagina, wat is dit dan weer?!?
Ik zou morgen toch even bellen met de VK. Ik had ook bloedverlies in de zwangerschap en bleek een zwakke baarmoedermond te hebben. Dit moeten ze echt heel goed in de gaten houden, ik ben hierdoor namelijk bevallen met 28 weken. Waarschijnlijk valt het mee maar ik zou hier toch even na vragen. Sterkte met de onzekerheid!
En hoe gaat het nu? Ik had ook wat bloedverlies bij zo'n 24 weken.. Ook 's nachts gebeld, heb wat adviezen gekregen en ben gaan slapen. 's Ochtends werd ik gebeld door de verloskundige (heel netjes), lag nog in bed, dus snel kijken, maar nergens meer last van. Enkele uren later toch weer bloedverlies, zelfs erger en ben toen doorverwezen naar het ziekenhuis..
Heb geen bloedverlies meer gehad maar mag om 12.45 naar de verloskundige, ga ik wat lekkerder het weekend is zei ze... Ik voel 'm gelukkig wel af en toe 'trappelen', is een goed teken denk ik maar
Nou hij heeft het hartstikke druk hoor, tijdens het hartje luisteren gaf ie een paar flinke trappen ...klonk allemaal goed en het voelde ook allemaal goed. Bloed bij het afvegen kan zoveel zijn maar als het geen echte bloeding wordt en het niet te vaak voorkomt maken ze er niet veel van. Groeit ook flink, zit al boven de navel en dat brengt ook wat "pijntjes" met zich mee. Ben voor nu weer even gerustgesteld