Ook voor mij heel herkenbaar. Bij onze eerste zwangerschap pas laat problemen, waardoor m'n zoontje is overleden bij ruim 36 weken. Na de 20 weken echo hebben we in een dapper moment 1 broekje gekocht. Eigenlijk had ik in mijn hoofd vanaf 30 weken spullen te gaan kopen, omdat nu ik goed in de gaten wordt gehouden de kans dat dan hetzelfde gebeurt heel klein is bij ons. Nu ben ik 24 weken en vorige week realiseerde ik me dat ik voor dit kindje ook dingen wilde hebben. Heb online wat kleertjes besteld. Bij mij gaat het ook in stapjes, het moet niet teveel tegelijk zijn. In mijn achterhoofd houd ik ook steeds maar dat we alle spullen die we nodig hebben in 1 dag gekocht hebben en dat dit kindje het ons vast niet kwalijk neemt dat dit zo moeilijk is. Het maakt mij duidelijk hoe gewensd en geliefd de eerste was, maar het zegt niet dat dit kindje dat minder is. Zo stom dat je verstand best weet dat inmiddels de kans dat je kindje niet thuis komt en de spullen niet kan gebruiken heel klein is, maar je gevoel zegt soms heel wat anders.
Wat een verdriet allemaal, om stil van te worden. Ik heb niets naars meegemaakt alleen angst gehad voor vroeggeboorte omdat ik zwanger was van een tweeling. Na 27 weken durfde ik een kinderwagen te kopen, eerder durfde ik niet.
och meis ik denk dat het heel herkenbaar is voor vele, wat ik zou kunnen aanraden is zie dit kindje als een broertje of zusje van jou eerste kindje want dit is ook gewoon zo, en ook dit kindje heeft het recht op nieuwe spulletjes, elk kindje is anders, geef jezelf een termijn en houdt je daaraan dus bijvoorbeeld als we de 34 weken hebben gehaald dan moeten we vertrouwen hebben in ons kindje en zorgen we voor de basis op orde en een bedje alleen is al genoeg basis hoor meestal zet je die toch de eerste weken lekker bij je op de slaapkamer, dus je hoeft helemaal geen volledige kinderkamer te hebben. bedenk ook dit jou kleintje heeft nu al een stapje voor want er zijn twee prachtige engeltjes dat over hem of haar waakt namelijk jullie eerste kindjes maak er iets speciaals van maak er wat moois van want dit kindje gaat er echt gewoon komen.
Jeetje wat heftig zeg! Probeer toch met een vriendin oid toch iig te gaan kijken naar wat je allemaal nodig hebt. Je zal er de komende weken niet mobieler op worden. Misschien helpt het om iig rond te gaan kijken en te inventariseren. Zodat je alles zodra je er wel klaar voor voelt kan gaan bestellen. Regel zoizo het hoog nodige, dat verdient je kindje.