rond de 2 jaar - maar dat kan best met 2 jaar en 1 of 2 maanden zijn... Als je zekerheid wil hebben of écht rond haar verjaardag wil (wilde ik wel) - dan moet je zelf even bellen om een afspraak te maken. De brieven voor de 2 jaar controle gaan met een heleboel tegelijk weg op veel plekken.
Bij ons zijn ze altijd nogal laat. De 2 jaar afspraak is bij ons standaard pas met 2jr3mnd, maar wij hebben m gisteren pas gehad! Ligt dus ook een beetje aan de drukte op je CB.
Wij hebben die afspraak meteen gemaakt de laatste keer dat we er waren (met 18 mnd). Afspraak staat voor half december, dus bij 26 maanden ongeveer.
a.s. vrijdag wordt Thije 2, en 5 dagen later hebben we de afspraak bij het CB! nb: banner klopt dus niet.....
Hier had ik een afspraak met de leeftijd van 2 jaar, maar hier hebben ze de leeftijden veranderd van de afspraken. Nu was mijn afspraak dus afgezegd en moet ik terug met 2 jaar en 3 maanden. Dus zal binnenkort wel een brief krijgen met daarin een nieuwe afspraak!!
Hier was t bij de arts: longen/hartje, ogen, kijken naar lopen. Ze vroeg dingen als waar zit je neus, ogen, tandjes, mama's handen. Toren maken van blokjes en vormen in een vormenstoof. Nog wat standaard vragen over de ontwikkeling. Dat was t zo'n beetje, geloof ik
geloof met 3,9 maanden... Bij de laatste afspraak op het cb - daarna gaat het via de schoolarts als ik het goed heb...
Ik ben vandaag geweest met 2 jaar en 1 week. Wat vragen over of hij ziek is geweest, hoe hij eet en slaapt, hoe hij praat, hij moest weer blokjes bouwen, bij een pop neus/haren/buik/voeten/handen aangeven en uiteraard wegen en meten. We hebben nu weer een afspraak over een jaar en met ongeveer 4 jaar krijgt hij weer prikjes....
Fijn om te horen van jullie hoe het ging! Ik had ze laatst aan de lijn en hebben ze meteen een afspraak gepland, een week voor haar verjaardag. Ik ben benieuwd! Maar de dingen die jullie noemen, dat lukt haar denk ik wel (alhoewel ze geen ster is in de vormenstoof ).
Wij hadden twee weken voor haar tweede verjaardag de afspraak, zal gewoon even bellen als ik jou was!
Finn heeft net deze week de brief gekregen voor de nieuwe afspraak, en deze is eind augustus. Bij de vorige afspraak werd ik al gewaarschuwd dat het waarschijnlijk wat later dan z'n 2e verjaardag werd, omdat Finn in de zomervakantie jarig is... O, die dingen wat jullie opnoemen moet wel lukken denk ik...
Wij hadden de afspraak met 2 jaar en 4 maanden geloof ik (of was het 5 maanden?). Hij werd gewogen en gemeten, er werd naar zijn hartje geluisterd, hij moest plaatjes benoemen en plaatjes aanwijzen en hij moest blokjes stapelen. Met een 10 geslaagd. Vond het een wonder dat hij alle commando's zo braaf opvolgde.
Die vormenstoof viel erg mee hoor. Het waren 4 vormpjes, waarvan ze nu alleen nog vierkant en cirkel 'moest' kunnen. Rechthoek en driehoek hoeft op deze leeftijd nog niet eens. Ze wist ze allemaal, maar ja, ze maakt ook al puzzels van 35 stukjes
Hier (Rotterdam) heb ik toen Anthony geboren was een overzichtje gekregen met de afspraken bij vepleegkundige en arts van cb tot aan de leeftijd van 4 jaar. Krijg netjes als het weer tijd is en brief met een datum kan ik niet dan bellen voor vervolg afspraak. Dit staat erop: 1 maand arts 2 maanden verpleegkundige 3 maanden arts 4 maanden verpleegkundige 6 maanden arts 11 maanden verpleegkundige 14 maanden arts 18 maanden verpleegkundige 24 maanden verpleegkundige 36 maanden arts 45 maanden arts Anthony wordt 23 augustus 3 en 17 augustus verwacht de arts hem bij het cb