Hoi Allemaal, Onze zoon is sinds n weekje verkouden, maar hij heeft er niet heel veel last van, wel flink snotterig en een verstopte neus, maar hij is er niet ziek van zeg maar. Nu was hij zondag koortsig en echt niet fit (hele dag bankhangen en best veel slapen) en begon hij pukkeltjes rond zijn mond te krijgen, maar dat wordt nu steeds erger.. Het begon met een paar vlekjes, ik dacht van het kwijlen, want dat doet ie verschrikkelijk veel omdat zijn neus dicht zit, maar inmiddels geloof ik niet meer dat het alleen van het kwijlen is.. Wat zou het zijn en moet ik er mee naar een dokter? En moet ik er iets (bijv zinkzalf) opsmeren of laten drogen.. Ik wil niet voor ieder wissewasje naar de dokter, dus ik dacht ik ga hier ns kijken of iemand er iets van af weet Als het nog erger wordt en ik het niet vertrouw ga ik uiteraard wél naar de dokter hoor, maar voor nu heb ik zoiets van tja, hij heeft er geen last van (geen pijn en jeuk) dus ik kijk het nog even aan.. Wat denken jullie wat zou het kunnen zijn? Ben benieuwd naar de reacties! Groetjes Joriet (het lijkt op de foto trouwens minder erg dan dat het er in het echt uitziet, het zijn echt flinke rode pukkels en vlekken)
Krentebaard denk ik. Goed insmeren met zinkzalf of even langs de huisarts gaan voor antibiotica zalf. Let wel op, het is heel erg besmettelijk. Zou het op school/psz of waar dan ook zeker even melden.
Jeetje wat komt dit mij bekend voor. Zondag 40 graden koorts. De hele dag hangen op de bank en af en toe een tukkie. Gister met papa thuis. Nog de hele dag koorts. Ik kom thuis. Hele vlekke explosie rond zijn mond. Vandaag bij de huisarts geweest, want ik was ook bang voor krentenbaard. Huisarts kon niet zeggen dat het dit is. Omdat het ontstaan ervan anders gaat. Niet zo explosief. We hebben zalf voor bacterie gekregen. Moeten 3 keer per dag smeren. Vanaf vrijdag moet het minder worden. Vanavond zagen we ook vlekjes op zijn oor, vinger en onderbeen. Die ook maar gaan smeren. Als het vrijdag niet minder is, dan weer naar de huisarts. Bij meer worden moesten we trouwens weer contact opnemen met de huisarts. Dus vanacht ook nog ff afwachten.
Dit is duidelijk krentenbaard. Morgen naar de huisarts en geen zinkzalf op smeren maar een antibiotica zalf halen. Alle spullen wassen en niet knuffelen.
Onze verhalen (en foto's) lijken idd veel op elkaar zeg! Ik zal morgenochtend ook kijken of het erger is geworden en als dat het geval is bel ik toch maar even de huisarts..
Krentebaard inderdaad. Ik zou ook zeker een antibioticazalfje halen. Hier op het kinderdagverblijf mogen ze niet komen als ze nog geen 48 uur behandeld zijn met antibiotica. Het is enorm besmettelijk.
Krentenbaard herken je aan de gelig/oranje-achtige korstjes. En zo zien ze er wel uit op de foto. Nou is krentenbaard net als alle andere bacteriën slechts een bacterie.... Maar wel enorm besmettelijk. Even zalfje halen dus en bovenal zorgen dat hij er niet aankomt. En tip: MET zalfje gaat het onwijs jeuken... Ook dan: niet aankomen!
Het is dan wel slechts een bacterie, maar die kunnen flink vervelend zijn! Ik heb een keer een krentenbaard infectie waarschijnlijk verwaarloosd (zat in mijn neus, dus niet te zien) en ben toen drager van die bacterie geworden, waardoor ik over mijn hele lichaam onder zat en een stuk heftiger dan bij gewone krentenbaard. Via de dermatoloog in het ziekenhuis ervan af gekomen. Dus het is niet zomaar iets onschuldigs, je moet er wel echt iets aan doen.