Hallo allemaal, Sinds een dag of 4 poept mijn dochter van 5 weer in haar broek. De afgelopen dagen was de ontlasting ook een beetje smeuïg, geen stevige keutel in ieder geval. En elke dag zat er wat ontlasting in haar onderbroek voordat ze snel naar de WC rende. Vandaag was ze helemaal te laat. Broek vol. De ontlasting was ook aan de dunne kant, niet waterdun, maar beetje als chocola wat gesmolten is. Nu moet ik erbij vertellen dat mijn vader, haar opa afgelopen maandag na een kort ziektebed is overleden. Dus er heersen nogal wat spanningen in huis. Ze ziet me af en toe verdrietig en krijgt natuurlijk het een en ander mee omdat we de uitvaart aan het regelen zijn. (Uiteraard weet de dat opa is overleden en heb haar uitgelegd wat dat inhoudt, op haar niveau). Mijn man vermoedt dat de spanningen zich bij haar uiten doormiddel van dunnere ontlasting en het niet kunnen aan voelen komen ervan. Ik raak echter in de stress want stel je voor dat ze een buikvirusje heeft en mij aansteekt! Dan ben ik misschien ziek op de uitvaart van mijn vader. Ze oogt niet ziek trouwens. Is vrolijk (ondanks dat opa is overleden) en speelt lekker buiten. Ze eet ook niet anders als normaal. Wat denken jullie? Zijn dit spanningen? Ik ben zó bang om ziek te worden maandag!
Als eerste gecondoleerd en veel sterkte gewenst. Wat betreft je dochter: Kan heel erg goed van spanning komen. Ik ben geen dokter en kan geen virus uitsluiten. Mijn zoontje van 6 met autisme heeft heel veel moeite met de zomervakantie. De spanning uit zich bij hem oa in overgeven en in zn broek poepen. Nog maar 5 weken te gaan.
Zelfs als het een virus is, dan had je het ten eerste nu wel gehad want buikgriep Is vreselijk besmettelijk al was je honderd keer je handen, en ten tweede is je dochter er dan niet erg ziek van dus hoef jij er ook niet over in te zitten dat je te ziek bent om de uitvaart bij te wonen. Maar spanning lijkt me veel waarschijnlijker. Is je dochter zo'n kind dat jou wil ontzien? Het kan goed zijn om expliciet te benoemen dat zij ook best verdrietig mag zijn en mag huilen als ze daar behoefte aan heeft. Of misschien wil ze een tekening of knutsel maken voor opa om tijdens de uitvaart op de kist te leggen of zoiets. Niet om haar iets op te dringen, maar je kunt het eens voorstellen. Dan kan ze op die manier misschien wat spanning kwijt.
Dank je wel voor je bericht. Vanmorgen had ik zelf wel waterdunne diarree, maar dat kunnen ook de spanningen zijn. Ze heeft van de week al een schilderwerkje en een tekening gemaakt voor opa, die neemt opa mee zodat 'hij haar niet zo erg hoeft te missen' in haar eigen woorden Huilen doet ze niet. Maar ze weet dat ze dat wel mag doen. Bedankt voor de reacties!
Gecondoleerd! Het klinkt echt als spanningen, ze hoeft het niet zo te uiten ( huilen, niet spelen) om toch alle spanningen en verdriet te voelen. Ze eet en drinkt zo als ik het begrijp normaal, als ze echt een virus had wou ze echt niet (veel) eten. Succes met het regelen en de verwerking.
Gecondoleerd! Heel veel sterkte.. Ik ben zelf eind april mijn vader verloren. Onze dochter die echt nooit ongelukjes heeft, had toen 2x in haar broek geplast die week. Puur van de spanningen. Ik vind het bij jou dochter ook klinken alsof het door de spanningen komt. Ze voelen het natuurlijk allemaal aan en het is niet niks wat er speelt. Heel veel sterkte