Peuter met jeukende bultjes.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Novastar, 30 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Goedemorgen!
    Sinds een paar dagen heeft onze peuter jeukende bultjes die nog het meest op muggenbulten lijken. Ik heb echter nog geen mug gezien. Ik zag ze het eerst op zijn voeten, later op zijn heupen en nu ook in zijn nek en hals. Het lijkt op geen enkele kinderziekte en ze gaan ook weer weg. Ze jeuken zo erg dat hij zijn huid kapot krabt. We hebben niks veranderd mbt wasmiddel, zeep of iets dergelijks. Wie heeft er een idee wat dit kan zijn?

2. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wellicht een kinderziekte zoals waterpokken, rode hond waar je zoontje last van heeft? Via Google kun je wel foto’s zien om te vergelijken.
    In elk geval beterschap!

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik denk het niet. De bultjes verdwijnen steeds weer en dan heeft hij ze weer ergens anders. Hij zit dus niet helemaal onder. Mijn zus dacht aan netelroos. Iemand daar ervaring mee?

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zitten ze op warme plekken? Zweetbultjes jeuken ook enorm... temperatuur gaat weer omhoog...

5. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Mijn zoon heeft dit ook. We weten nog steeds niet waar hij ze van krijgt, en het is ook heel lastig om te achterhalen.

Als ie het heeft zit ie binnen een half uur helemaal onder, soms houdt hij er dagen last van, soms is het met een paar uur bijna over.

Voor de jeuk smeren we er zalf op, of mentholpoeder. En als het echt heel erg is, heeft hij er een drankje voor. Dit krijgt hij alleen ‘s avonds omdat hij er duf van wordt.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zijn er misschien eikenbomen in de buurt met processierupsen? Hoewel het daar normaal gezien nog te vroeg voor is.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Galbulten! Hoef je niks aan te doen verdwijnen vanzelf.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ja, het blijken inderdaad galbulten/netelroos te zijn. En ze gaan vanzelf weg maar duiken dan op een andere plaats weer op. Het is wel echt zielig want hij heeft er zo’n jeuk van. Het enige dat we kunnen bedenken wat de oorzaak is zijn temperatuurschommelingen (hij heeft het heel snel warm) of een uiting van emotie/stress. Hij zit helaas op het moment niet zo lekker in zijn vel en weigert sinds een maand of twee ‘s middags te slapen terwijl hij het echt nodig heeft. Hij is dus al een tijd moe, gefrustreerd en prikkelbaar. Ik hoop dat het snel over gaat.

Deel Deze Pagina