Hoi! Officieel is mijn dochter nog lang geen peuter, maar hier zitten vast de meeste moeders die er verstand van hebben. Ik zoek een goedkope maar degelijke buggy om op de fiets mee te kunnen nemen, zodat ik haar in de stad niet hoef te tillen. Hij zal evt ook wel eens meegaan naar het strand. Ik heb geen illusies dat de buggy het op het strand zal doen, maar om bv ijsje te gaan halen oid. Grote boodschappen hoeven er niet op mee. Welke buggy hebben jullie of raden jullie aan?
Ik heb een MacLaren Quest en Babyzen Yoyo. Maar beide nog nooit meegenomen op de fiets, dan gebruik ik altijd een ergonomische draagzak. Veel praktischer, zeker op het strand. Buggys en strand vind ik een onmogelijke combinatie.
Dank! Ja het is ook met name voor de stad, dat is net te ver voor lopen met de kinderwagen (40min), en met bus vind ik onhandig (gaat 1x per half uur, staat tien minuten stil op station), met de fiets ben ik binnen tien minuten in het centrum. Ik heb ook een draagzak en doek, maar vind het gewoon heel zwaar worden, daarom de wens voor buggy aan m'n fiets
Ons is verteld dat een buggy max 7 kilo mag zijn als je hem op de fiets mee wilt nemen in zo’n drager. Wij hebben een kidsriver buggy en toevallig gisteren voor eerst aan de fiets gehangen. Kan net.....
https://www.mamaloesbabysjop.nl/onderweg/buggy-s/goodbaby/qbit?gclid=Cj0KCQjw2pXXBRD5ARIsAIYoEbcbWfafs67LEbfFSCfjYVYQrTnPpJNqENGwRmZ4sfN1VMadt9m1NTYaAtlyEALw_wcB Zo’n buggy kan misschien in een grote fietstas. Een buggy die aan de fiets hangt ziet er altijd zo gammel uit. Dan zou ik een simpele kidsriver of koelstra simba T4 kopen, die wegen niet zoveel, en zijn prima qua prijs/kwaliteit. Deze kun je met een extra spanband vastmaken aan die drager of aan je fiets. Wij hebben ook de buik/rugdrager gebruikt en hier (in utrecht) heb je bij gemeente fietsenstallingen ook leen buggy’s, dan hoef je zelf niets mee te nemen!
Draag je met een goed passende ergonomische drager op je rug? Dan zou een kindje van net een jaar nog zeker niet zwaar moeten voelen. Welke drager heb je?
Wij hebben een Koelstra Simba t3, hier nu al 3 jaar in gebruik en gaat ook mee op vakanties enzo. Ben er heel tevreden over. Deze buggy nam ik ook mee op de fiets, ging prima. Je moet er alleen wel even op letten dat je een buggy drager neemt die het gewicht aan kan, niet alle buggy dragers redden dat gewicht nl (bv de buggy drager van de Kruidvat kan maar tot 4 kilo, dus daar redt je het niet mee). Ik had de buggy drager de Luxe van Steco, die kon het gewicht van de buggy wel dragen en was ook makkelijk te monteren en makkelijk in gebruik. Hier nooit een draagdoek/zak gehad (gaat er bij de 2de wel komen), hier ging gewoon altijd de buggy mee in de auto of op de fiets (ook naar het strand).
Wij hebben ook de koelstra maar ik vind het niet heel prettig lopen. Het kan wel prima op de fiets mee qua gewicht. Een draagzak vind ik persoonlijk fijner en makkelijker dan een buggy.
Dank voor al jullie tips! We hebben een niet ergonomische drager (denk ik) van de Bever (zit ze heerlijk in hoor, en haar heupen zitten goed) en ik heb een doek, maar ik ben zo'n zeurpiet die het dan te strak/te warm vind zitten, en niet alleen met kind, ik draag ook liever geen rugzak met spullen erin, op vakanties zeult mijn vriend altijd met alles Ik duw liever tegen een buggy
Dragen op de fiets. Je raakt uit je evenwicht en valt met de fiets. Je zwaartepunt ligt door je kind meer naar achteren. Zie je voor je hoe zo'n val gaat? Je kind klapt eerst van anderhalve meter hoogte op de straat, zonder enige kans zijn val te breken, en jouw pakweg zestig kilo er bovenop. Hoe denk je dat zo'n kinderlijfje zo'n val doorstaat?
Ik denk dat niemand hier bedoelt dat ze het kindje in een draagzak doen op de fiets. Wat ze voorstellen is om met het kindje naar de stad/strand te fietsen gewoon in een fietszitje, en dan in de stad het kindje in een draagzak te doen ipv in een buggy. Omdat een buggy meenemen op de fiets stukken lastiger is, dan een draagzal meenemen.
Precies wat GDuif noemt, ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand voorstelt dat TS haar kind in een draagzak op de fiets moet meenemen. Het gaat om het moment van lopen in de stad/strand waar TS een oplossing voor zoekt terwijl ze de fiets mee heeft. Mijn ervaring is dat een draagzak fijner werkt dan een buggy maar dat verschilt per persoon.
Dat hoop ik! Zowel in real life als hier op t forum zie je ze regelmatig voorbijkomen, die dus wel fietsen met kind op buik of rug.
Dank, maar daar gaat het hele topic toch niet over? En al zou ik het willen, mijn leven, mijn kind, mijn beslissingen
Wij hebben gewoon de prenatal buggy en die past prima op een simpele buggydrager. Zo kan ik op de fiets naar de stad en vervolgens de kleinste lekker in de buggy doen.
Dank allemaal. Ik heb nu idd een goedkope buggy in de uitverkoop gekocht (Cabino Multi Buggy), en nu op Marktplaats nog even zoeken naar een buggy drager