hallo, wij hebben een zwembad gekocht met harde rand met een doorsnede van 244 cm er gaat 2089 liter water in, maar hoe kan ik het water schoonhouden zodat ik niet elke dag schoon water erin moet doen. er kan geen filter op aan gesloten worden dus dat valt al af, en chloortabletten vind ik niet zo,n fijn idee voor mijn kinderen nu zag ik wel dat er ook zoutoplossing bestaat voor zwembaden? iemand ervaring met het schoonhouden van een zwembad waar geen filterpomp op aangesloten kan worden? het is geen intex zwembad, maar gewoon 1 met een harde rand. groetjes wendy
Wij hebben een zoutoplossing erin en een pomp daarvoor en ook nog een filterpomp. Hier een rond Intex zwembad van 366cm (zit ongeveer 6m3 water in). Hoe of wat het allemaal is, geen idee, dat bedenkt en regelt mijn man allemaal.
als eerste zorgen dat het PH van het water goed is.. dat is het halve werk.. zoutoplossing werkt alleen met een speciaal apparaat ervoor.. dan krijg je een electrolyse waarbij zout gesplitst word in chloor en nog iets anders. Ik zou dus wel gewoon chloor gebruiken.. na het gebruik een drijver met chloortablet erin.. ook al het zichtbare vuil eruit scheppen na gebruik
Hmm geen idee hoe dat zit als je geen filter kunt aansluiten. Wij hebben er een met filter/pomp/ph wordt gecontroleerd en we hebben ph en chloortabletten.