Ik zag deze voorbij komen voor kindjes van (bijna) 2 jaar, maar aangezien mijn zoontje bijna 3 is hierbij een nieuwe versie... Ben namelijk wel benieuwd hoe het er aan toe gaat bij jullie peuter van (bijna) drie. Mijn zoontje Sam wordt in maart 3. - wat eet/drinkt hij/zij op een dag? Ontbijt: 2 boterhammen en een beker roosvicee laxo (om een klein beetje te stimuleren) Tussendoor: mini krentenbolletje + zakje knijpfruit + 2 bekers diksap Lunch: 1 á 2 boterhammen met een beker diksap Tussendoor: droge cracker (is 'ie dol op!) + beker diksap Avond: vlees lukt wel, maar aardappels/groente meestal maar een paar happen (probeer er geen probleem van te maken), vla toetje Afsluiting: Bumba cake (of zoiets) + beker diksap - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Die van mij dus wel: Ik maak 'm na 2,5 uur slapen wakker (13.30 - 16.00 uur), anders tukt 'ie gewoon door volgens mij. 's Avonds/ 's nachts slaapt 'ie gemiddeld van 20.30 - 7.15. - Waar speelt hij/zij mee? Sam is dol op de knikkerbaan die hij van Sinterklaas heeft gehad net als z'n keukentje. Ik krijg iedere dag wel pizza of spaghetti van 'm met een kopje thee erbij . Verder vindt 'ie boekjes lezen leuk (vooral als ze voorgelezen worden). En natuurlijk tv/DVD kijken... Ik vind wel dat mijn zoontje zichzelf niet vreselijk goed kan vermaken, na 5 minuten wordt 1 van ons er wel weer bij betrokken. Maar ach, dat hoort er jammer genoeg bij... - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Boven: 104/110 Onder: 98/104 Schoenen: 26 Is 101 cm en weegt 16 kilo - Zonden? Tja, om er voor te zorgen dat 'ie toch af en toe nog wat groenten binnen krijgt (en omdat het ook gewoon makkelijk is ) krijgt Sam nog wel 1x per week een potje te eten. Geen idee waarom hij dan ineens wel groente eet??? Hij is enorm aan het uitproberen/testen. Vooral met weglopen als z'n jas aan moet, of als ie aan tafel moet, of als 'ie onder de douche moet en ik merk dat ik toch erg vaak niet de meest pedogogisch verantwoorde houding aannneem....; Nu je jas aan, anders trekt de beer je jas aan! Als Sam niet aan tafel komt dan eten papa en mama alles op! Sam gaat nu onder de douche, anders is het warme water op en moet je onder de koude douche . Voordat Sam geboren werd was 1 van mijn principes dat er nauwelijk tv gekeken zou worden...... Maar ja, als je lekker rustig wil koken is het toch wel makkelijk om 'm een half uurtje achter een DVD te zetten Herkenbaar? Of gaat het er bij jullie heel anders aan toe?
Mijn dochter wordt ook 3 in maart! Dus een leuke vergelijking om te maken, hier komt 'ie: - wat eet/drinkt hij/zij op een dag? ochtend: melk met loops rest van de dag: wat ik er maar in kan krijgen, ze eet zeer slecht. Hier en daar een kale cracotte (wil er niets op), 1/100e stukje appel, siroop, snoepje. avond: alleen vlees of kabeljauwburger, weigert verder alles tenzij het ongezond is (pannekoeken, patat). Voor het slapen gaan nog steeds een melkfles (peutergroeimelk), moet van cb anders krijgt ze te weinig vitamines binnen. Morgen afspraak met een kinderdietist. - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Thuis al heel lang niet meer, op kinderdagverblijf nog wel 1,5 a 2 uur - Waar speelt hij/zij mee? Keukenspulletjes (kopjes thee zetten enzo), kleien, kleuren, spelen op de I-pad (ongelooflijk hoe ze daar al mee om kan gaan!), puzzelen, boekjes lezen, lekker zelf rommelen op kamer van grote zus (barbies/playmobil), kijkt graag Dora. - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? 95 cm/ 13,5 kilo/kleding maat 98/ schoenen 25 - Zonden? Tv gaat hier ook aan als ik moet koken. Tandenpoetsen gebeurt niet elke dag, want soms zijn we te moe na een dag werken om de strijd aan te gaan. Moeten af en toe stem verheffen, want ze rent continu weg (straat op), verstopt zich in winkels op moeilijk vindbare plekken en slaat haar zus regelmatig. Ze is nogal een pittige tante!!! Dus die moet af en toe pittig begrensd worden. In eerste telefonisch contact met de kinderdietiste bleek al gelijk dat haar moeilijke eten overeenkomt met een pittig karaktertje, dus wie weet kunnen we behalve het eten ook haar gedrag aanpakken met de dietiste. Zindelijk is ze trouwens nog niet, wel mee bezig. Verder is het een heerlijk ding, met ook veel vrolijke buien en humor!
Jaylynn is in november drie jaar geworden. wat eet/ drinkt zij Ontbijt:1 bord brinta Tussendoor: Een beker taksi en wat fruit Lunch:2 boterhammen met een beker melk Tussendoor: snoepje of koekje met een beker taksi of limo Avond: Jaylynn eet alles op.Alleen courgette vind zij niet lekker ( rare komkommers) toetje vla,yoghurt,danoontje ( 1 van de 3) Afsluiting: kinderkoffie met een koekje - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Jaylynn slaapt al bijna een jaar s'middags niet meer - Waar speelt hij/zij mee? jaylynn is gek op puzzelen,knutselen en spelletjes. Daarnaast speelt zij veelmet haar poppen en keukentje. het liefst speelt zij buiten in de tuin of op het pleintje met 1 van ons erbij Zij kan zich uren alleen vermaken. - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Jaylynn 108 cm draagt kleding 110/116 weegt 20 kilo en heeft schoenmaat 28 - Zonden? Tja niet alles gaat pedagogisch verantwoordt.Jaylynn zit in de peuterpubertijd. zij kan ontzettend uit proberen en tegendraads zijn. Als ik dan wat van haar wil zet ik er nog wel eens iets tegenover. Ook hier zit zij wel eens achter de televisie,maar ik vind niet dat kinderen hier slechter van worden.Zolang het maar met mate gebeurt
Leuk om te lezen! @ Ziezo. Da's een grote meid zo te lezen; 3 jaar en 3 mnd. 108cm en 20kg. Maar wel in verhouding met elkaar denk ik... @Mamason. Jouw dochtertje is precies 1 dag ouder dan mijn zoontje... En dat van dat zindelijk zijn is had er ook wel bijgepast ja; Sam is ook nog niet zindelijk, en heeft er ook nog helemaal geen interesse in....
Wat leuk, hier nog een meisje die in maart 3 wordt. - wat eet/drinkt hij/zij op een dag? Ontbijt: niet veel, laatste tijd gaat chocorijst met melk er goed in. Tussendoor fruit Lunch: 1 boterham, heel soms 2 Tussendoor een kleinigheidje, koekje, muslireep o.i.d Avond: Ze lust bijna alles. Ze eet ook heel goed groenten. Gisteren zelfs wel 15 spruiten! Drinken: Ongeveer een liter over de dag verdeeld waarvan 200-300 ml melkprodukten. - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Al lang niet meer, dit is er vanaf de tweede verjaardag geleidelijk afgegaan. 's Nachts van 20:30 tot 7:00 ongeveer, maar het schuift wel eens wat. - Waar speelt hij/zij mee? Een heleboel eigenlijk. Keuken is hier ook favoriet, duplo kan ze soms wel een uur alleen mee zitten spelen. Barbies en poppen (pop in combinatie met het keukentje) de knikkerbaan, auto's. Voorgelezen worden is helemaal top. Tekenen vind ze sinds kort ook leuk en ze maakt ook echte herkenare tekeningen. Verder is ze heel cognitief bezig, vooral lezen is ze heel geinteresseerd in en ze speelt dan ook graag met ik leer lezen van jumbo, rekenen met magneetjes, de junior laptop, de v-smile motion. En gewoon buiten spelen en fietsen of in het indoor speelpaleis doet ze erg graag - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Boven: 104 Onder: 98 Schoenen: 27 Is 99cm, het gewicht weet ik niet, ik geloof zo'n 18 kilo. - Zonden? Ja wat veel tv kijken soms. Verder weet ik het niet, ze is heel makkelijk, geen last meer van driftbuien, heeft ze tot ruim 1,5 wel heel extreem gehad, maar nu helemaal niet meer. Ze zoekt momenteel wel een beetje mijn grezen op. Zindelijk was ze erg snel mee, met 24 maanden al dag en nacht.
Mijn lijstje. Mijn jochie is augustus vorig jaar 3 geworden. Maar het rijtje is niet zo anders dan een half jaar terug. - wat eet/drinkt hij/zij op een dag? Ontbijt: 1 boterham+ melk of bak brinta of cornflakes+ melk Tussendoor: 1 stuks fruit+roosvicee Lunch: 1 á 2 boterhammen met een beker melk Tussendoor: als hij wakker is een koekje/stuk fruit/doos rozijntjes+ beker sap Avond: Met de pot mee, eet afwisselend vlees, groente of aardappel/rijst/pasta goed. Soms 3 eetlepels, soms 3 borden. vaak toetje (vla/yoghurt/kwark) Afsluiting: Thee met honing of melk, en een koekje - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Dat wordt de laatste paar weken minder. Nu nog 2a3 keer per week. Als hij slaapt, dan 2,5 uur, en 's nachts van 21.00-7.30. Slaapt hij niet dan 's nachts van 19.30-7.30 - Waar speelt hij/zij mee? Auto,s treinbaan, glijbaan, fiets, kookspullen, boekjes lezen, tv kijken (al is dat geen spelen), muziekinstrumenten, kassa+boodschappen, kralen rijgen, puzzels, spelletjes (kwartet, huisje-boompje-beestje), bambino loco, smart car. Vooral veel afwisseling dus. Al komen de auto's dagelijks voorbij. - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Boven: 104/110 Onder: 98 Schoenen: 28 Is 101 cm en weegt 16 kilo - Zonden? De tv? Soms zit hij er wat langer achter, als ik moet koken of studeren. Huishouden probeer ik hem vaak bij te betrekken, dat gaat wel samen. Een zonde van hem is dat hij soms makkelijk is, of van dingen een geintje maakt. Zo kan hij prima tellen, al bij 2 jaar tot 10. Nu telt hij standaard van 1,2,18,19. Hij kan het wel goed, maar maakt er liever een geintje van. Zelfde geldt voor puzzelen, hij kan die van 24 stukjes goed, maar vraagt om die van 4 stukjes. Dus we moeten goed opletten met uitdagingen zoeken. - bijzonderheden? (even rubriekje erbij Hij gaat naar logopedie voor zijn klankontwikkeling. Hij vervangt een aantal letters aan het begin van het woord door anderen, waardoor hij voor buitenstaanders soms onverstaanbaar is. (k wordt t, v/f wordt s, g wordt s of sg).
@deepfreeze Bijzonderheden heb ik ook nog wel een lijstje van -verborgen reflux tot 1 jaar -sliep pas door bij 15 maanden -ging pas lopen bij 24 maanden -loopt motirisch gezien erg achter, maar verstandelijk juist niet -lopen nu bij een neuroloog en een kinderpsycholoog om te kijken of Sam misschien een aangeboren afwijking heeft, of misschien iets uit het autistische spectrum bij zich draagt... Maar het is en blijft een geweldig ventje!
Joris wordt in maart al 4 jaar, maar sinds een jaar geleden is er vrij weinig verandert eigenlijk... Ja hij is meer zelfstandig geworden etc. Maar voor de rest is nog vrij veel hetzelfde! - wat eet/drinkt hij/zij op een dag? Ontbijt: hooguit 1 sneetje brood (wisselend qua beleg, meestal smeerkaas/smeerworst/kaas/kipfilet en heel soms pasta), drinken een kop thee Tussendoor: niks, alleen een beker melk Lunch: 3 a 4 sneetjes brood/tosti/broodje knakworst/boterham met ei (elke dag wisselend) en een beker thee of melk Tussendoor: een koekje of een snoepje Avond: Joris eet meestal alles op. Alleen bloemkool/broccoli/witlof eet hij niet. De rest gaat erin als zoete koek! Toetje is wisselend. Vaak heeft hij daar geen trek meer in. Drinken een beker ranja Afsluiting: beker ranja/melk/taksi/roosvicee (net waar hij zin in heeft) - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Joris slaapt al het 's middags niet meer sinds hij 2 jaar was 's Avonds/ 's nachts slaapt 'ie gemiddeld van 19:00 tot 07:30 als hij naar de peuterspeelzaal gaat. Anders tot 08:30 uur - Waar speelt hij/zij mee? Elke dag wisselend! Wel speelt hij elke dag met zijn autootjes. Ene dag helemaal in de ban van de knikkerbaan, andere dag de lego/houtentreinbaan, andere dag is hij bijna alleen maar aan het knutselen... Echt wisselend! - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Broeken - 98 Truitjes - 104 Schoenen - 25 Hij is zo'n 98 cm en ik schat zo'n 15 kilo (echt een ukje dus!!) - Zonden? Ik ben vaak doodop (door ziekte) en dan liggen we het 's middags wel eens vaker lekker op de bank met een filmpje Als ik ga koken is het ook wisselend. Als hij is aan het spelen laat ik hem lekker, anders gaat de tv aan. - Bijzonderheden? Joris heeft al 1,5 jaar logopedie. Al heel vroeg omdat ik het idee had dat er iets niet klopte! En nu 1,5 jaar later klopt het nog steeds niet. Hij heeft een ernstige fonologisch probleem met zijn spraak. Hij kan alle letters apart uitspreken, maar niet in de woorden gebruiken. Vooral de S - T - V - F - N... Dus veel gebruikte letters waardoor hij voor vreemden moeilijk verstaanbaar is. Hij is ontzettend intelligent, snapt ook alles, maakt perfecte zinnen, gooit ook vaak zinnen eruit wat totaal niet bij zijn leeftijd horen (en wij ook amper gebruiken). Dit wijst zich ook uit op de CITO toetsen op de peuterspeelzaal. Daar zit hij behalve met de concentratie (daar zat hij net iets boven de middenlijn) ver boven het gemiddelde. Pikt ook alles op. Alleen de uitspraak is dus minder. Oh ja, en het is een echt ukje! Als ik sommige hier zie Nog geen 3 of net 3 en zijn zelfs al groter Hij was zindelijk met 2 jaar en 2 maanden. Alleen het poepen heeft nog geduurd tot afgelopen december. Daarvoor vroeg hij altijd een luier en durfde niet op de wc/potje.
Ons meisje wordt eind juni 3 jaar. wat eet/drinkt hij/zij op een dag ontbijt: 2 boterhammen met een beker yogurtdrink/melk tussendoor: fruit + beker diksap/ verdunde appelsap lunch: 2 boterhammen met beker yoghurtdrink/melk tussendoor: koekje + beker diksap/ verdunde appelsap avond: vlees of vis (weigert groente en aardappelen) alleen brocoli en dat eten we dan ook regelmatig. Pasta is ze dol op en schept dan ook wel 2x op. voor het slapen: glas water slaapt jou kind 's middags Ja, soms 1 1/2 uur soms 3 uur. Heerlijk nog even! waar speelt hij/zij mee Vooral met de poppen, die verzorgt ze heel goed. Verder vind ze boekje lezen, ministeck, tekenen, kleien, verven erg leuk welke lengte/gewicht, maat en schoenmaat 93cm, 14kilo, maat 98/104 en schoenmaat 24 Zonden Vooral dat ze geen groenten eet, zit me niet lekker. Verder is ze net als veel kindjes erg de grens aan het opzoeken en af en toe vind ik het moeilijk daar mee op te gaan. Zindelijk was ze met 26 maanden. Tiijdens haar middagslaapje ook alleen s nachts nog niet, al wil ze dat wel, maar dat durf ik nog niet aan.
Lisa wordt in april 3 jaar wat eet/drinkt hij/zij op een dag ontbijt 1: mini krentenbol + beker melk ontbijt 2 : 2 boterhammen met appel/perenstroop en beker melk tussendoor: appel lunch: 2 boterhammen met kaas/kip en beker melk tussendoor: fruit 3 a 4 stuks + sterk verdunde wicky tussendoor: koekje + beker sterk verdunde wicky avond: vlees,aardappelen/groente ene dag een bord vol, andere dag met moeite 3 happen + toetje voor het slapen: beker melk slaapt jou kind 's middags Nee. En snachts van 20.00 - 5.30 waar speelt hij/zij mee Poppen, keukentje, knutselen, puzzelen, LP met dr kleine zusje Gaat erg graag hele stukken mee naar buiten op dr loopfietsje. welke lengte/gewicht, maat en schoenmaat 93cm, 12 kilo maat 92/98 schoenmaat 26 Zonden Slaapt niet door Kan nog erge drifbuien hebben (maar ook superlief zijn ) Maakt nog geen aanstalte om zindelijk te worden. Maar bovenal is ze superlief voor dr kleine zusje.
- wat eet/drinkt hij/zij op een dag? Ontbijt: als het mee zit een bruin minibolletje, maar de andere dag kan hij er zo 3 weg eten. Flesje soya melk tussendoor, krentenbol, of een koekje, rozijntjes, net waar hij zin in heeft Lunch: 2 boterhammen, met soya melk Tussendoor, zo min mogelijk tot niks Avond eten: nopes (al krijgt hij nu sinds 2 weken een boterham in de avond) tussendoor: flesje soya melk, met pap, en knorrvie - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Ja, na 2 a 2 1/2 maken we hem wakker. Hij slaapt van half 1 tot half 3 - Waar speelt hij/zij mee? Op het moment, zijn thomas de treintjes, ik heb een hele berg kunnen overkopen op mp, en hij speelt er iedere dag mee. Maar knutselen, kleien, kleuren vind hij ook onswijs leuk - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? 101cm ongeveer 17 kilo maatje 104 boven en onder schoen, 25 - Zonden? In de ochtend de tv aan, want ik heb echt moeite met wakker worden. soms is hij namelijk al om 6 uur wakker Quinn krijgt nog steeds een flesje melk, en hier gaat knorr vie in - Bijzonderheden? Quinn had kiss-syndroom Reflux gehad KMA, ligt aanwezig Baby astma, is hij nog steeds voor onder behandeling, puffers en longmedicatie Weigerd vanaf hij 8 maanden is, avond eten. slaapt nog niet door Vermoeden van hoog sensitiviteit Exceem Maar de beste bijzonderheid, dat hij gewoon een geweldig kind is
Sepp wordt 3 in juni - wat eet/drinkt hij/zij op een dag? Ontbijt: 2 bruine boterhammen met chocopasta + beker roosvice Tussendoor: Fruit 2 stuks Tussendoor: Ontbijtkoek of Kabouterplop koekje zoiets Lunch: 2 Bruine boterhammen, 1 zoet, 1 hartig + beker appelsap of zoiets 's middags tussendoor waterijsje of een koekje tussendoor: 1 stuk fruit Avondeten: Eet best goed, lust alleen geen pasta - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Ja gemiddeld 2 uur van 12.00 - 14.00 's nachts: 19.30-08.00 - Waar speelt hij/zij mee? kleuren, auto's, blokken, puzzels, Boerderij eigenlijk alles wel alleen niet heel lang met hetzelfde en kan moeilijk alleen spelen al gaat het wel iets beter tegenwoordig en dan bedoel ik ongeveer 10 minuten - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? lengte 94cm gewicht 15 kg Maat 98 boven, 92 onder Schoenmaat: 23 - Zonden? Krijgt nog steeds een fles pepti voor het slapen gaan ook omdat hij verder geen melkproducten krijgt ivm KMA - Bijzonderheden? KMA Nog niet zindelijk maar we zijn druk bezig met het potje op dit moment Is ons heel erg aan het uitproberen op dit moment echt grenzen aan het opzoeken en wordt nu weer even snel driftig Is super dominant en autoritair (ze noemen hem meneer de directeur ) maar heeft heel veel humor en zelfspot Heerlijk kind maar met een grote gebruiksaanwijzing die hij echt van mij heeft
Mijn zoontje wordt in juni 3, dus iets jonger nog. - wat eet/drinkt hij/zij op een dag? Ontbijt: 2 bruine boterhammen met een beker melk, laat vaak wel wat liggen. Tussendoor: Fruit, vaak 1 kiwi, halve banaan of mandarijntjes en anders knijpfruit. Soms ook nog een paar stukje van mijn bammetje(ontbijtkoek) en Appelsap. Lunch: 2 boterhammen met een beker melk Tussendoor: Aanmaaklimonade, Wicky, thee of appelsap met een koekje. Avondeten: Macaroni vindt hij erg lekker of een prei/gehaktschotel. Vanavond hebben we krieltjes, schnitzel en spinazie gegeten. Dan eet hij alleen het vlees. Daarna een toetje(vla). Ik maak er geen drama van als hij weinig eet, ik zeg alleen altijd wel heel duidelijk dat hij daarna niets meer krijgt. Dan krijgt hij alleen nog een beker water na het tanden poetsen. - slaapt jouw kind nog tussen de middag? vaak nog om de dag van 13:30 tot 15:00uur, maak hem dan wakker anders slaapt hij 's avonds pas laat. Hij ligt 's avonds rond 19:15 in bed en slaapt dan tot 07:30uur. - Waar speelt hij/zij mee? T.v. kijken is leuk maar nooit langer dan 10 minuten, heeft ie geen rust voor in zijn kont. Hij vindt z'n gereedschap erg leuk en loopt vaak met een hamer en boor rond, Ikke druk bezig zegt hij dan! Maar ook bakjes uit de keukenla blijven leuk. - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Boven: 98/104 Onder: 92/98 Schoenen: 24 Is ongeveer 95 cm en weegt 16 kilo - Zonden? Ook al heeft hij geen rust in zijn kont om lang t.v te kijken, staat hij wel heel vaak en lang aan. Meer mijn zonde. Nog niet zindelijk en ben er zelf ook niet heel druk mee om hem te stimuleren, zet hem wel eens op de w.c. voor dat hij in bad gaat maar hij wilt er graag zo snel mogelijk weer vanaf. Hij kan heel driftig zijn, heel ondeugend en erg druk. Peuterpuberteit errug fijn, not! Blijft niet netjes naast me lopen, vaak zie ik kindjes die heel trouw naast hun papa of mama blijven lopen. Deze niet hoor! Verder is het een schat en een lekker grappig stoer mannetje en kan niet wachten op zijn broertje!
- wat eet/drinkt hij/zij op een dag? Ontbijt: hooguit één snee brood door de week, in het weekend soms cornflakes Tussendoor: stuk fruit Lunch: 2 sneeën brood, soms met soep Tussendoor: koekje of snoepje Avond: vlees lukt wel, maar aardappels/groente meestal maar een paar happen. als ik haar 'help' eet ze vaak wel alles op. - slaapt jouw kind nog tussen de middag? nee, sinds ze 2 is geworden ongeveer niet meer. Alleen als ze ziek is. Ze slaapt 'snacht van 20.15u tot 07.00u ongeveer. - Waar speelt hij/zij mee? -pop -knutselen! -dvd kijken -'laptop' van Teletubbies -puzzels - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Boven: 98/104 Onder: 98 Schoenen : 26 Ze is 97 cm en 14 kg. - Zonden? -Haar 'helpen' met eten...ik blijf het doen en dat weet ze verdomd goed. -Boos terugdoen (lees:terugroepen) als ze tegen me schreeuwt. Is gelukkig al erg gebeterd! -DVD'tjes zijn soms errrug handig. Ze wordt 12 maart 3 trouwens. En ze is verder een héééérlijk grappig ding.
Onze derde zoon Jesse wordt de zestiende februari drie jaar. Hij is ons wonderkind, want nadat we twee zoons kregen, wilde 'een derde' maar niet lukken, tot m'n grote verdriet. Op m'n 42e bleek ik opeens tóch nog zwanger, na 20 jaar wachten! Onze grote zoons waren toen 21 en 23. Wat een ongeloof en wat een feest! Als ik er nog aan terugdenk, krijg ik gewoon weer een brok in m'n keel om dat grote wonder! En inmiddels istie al weer bijna drie! Wat vliegt de tijd! - wat eet/drinkt Jesse op een dag? Ontbijt: een halve of een hele boterham met thee/melk. Tussendoor: halve appel, halve peer of mandarijn Lunch: 1 boterham met melk/thee of soms yogidrink. Tussendoor: een chocolaatje of snoepje. Avond: ging anderhalf jaar heel slecht, maar sinds drie weken eet hij eindelijk redelijk warm eten, als we hem beloven dat hij daarna op You Tube naar Thomas de Trein mag kijken. Soms een paar hapjes yoghurt of vla. Om zeven uur nog melk met thee. - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Nee, al voor z'n tweede verjaardag niet meer, heel heel zelden daarna, maar nu al maanden niet meer. Rond acht uur gaat hij slapen, tot de volgende ochtend acht á negen uur, dus altijd het klokje rond of zelfs nog wat meer. - Waar speelt hij/zij mee? Jesse is helemaal gek van treinen. We hebben een mooie speeltafel voor hem, met houten rails en een stel wagons. Daar istie het meest druk mee. Verder kijkt hij graag van half tien tot half elf naar Zappelin, en 's avonds na het eten een uurtje naar Thomas de trein of Teletubbies of Molletje filmpjes. Verder houdt hij van knippen, kleuren, verven, buiten spelen, en naar de psz gaan. Oja, en spelen met andere kinderen. - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Lengte weet ik echt niet, momenteel. Denk wel bijna een meter. Hij weegt 15 kg, schoenmaat 26. Kledingmaat soms 98, soms ook 110. - Zonden? Jesse krijgt elke dag zijn melk/thee nog in een flesje, want uit een beker vertikt hij het te drinken. Waar ik trots op ben: Verder heeft hij eigenlijk nog weinig last van de peuterpuberteit, hij is lief, ontzettend knuffelig, echt een mama's jongetje. Als derde zoon heeft Jesse als enige krulletjes. Waar ze vandaan komen is ons een grote vraag, want niemand bij ons heeft krullen in de familie, hahaha. Ik ben ook trots op het feit dat hij al zo snel zindelijk was, al met ruim twee jaar. Hij kon nog niet eens praten toen, en tikte op zijn broek als hij moest plassen/poepen. Inmiddels is hij ook 's nachts (meestal) zindelijk.
- wat eet/drinkt Maartje op een dag? Ontbijt: een crackertje of een boterham en een glas melk Tussendoor: fruit Lunch: 2 of 3 boterhammen, liefst met 'gewone' kaas of smeerkaas Tussendoor: koekje Avond: ze eet prima, vaak bordje bijna leeg - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Al sinds ze twee jaar is niet meer - Waar speelt hij/zij mee? Met van alles. Recentelijk heel veel fantasie spel. Op reis met haar kindjes, flesjes geven, luiers verschonen, naar haar werk ("dag kleintjes, mama gaat werken, lief zijn he!"), boekjes lezen samen, bambino loco, knutselen. - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Laatste keer consultatiebureau was 97 cm en 14,5 kilo Schoenmaat 26, kleding 98/104 - Zonden? Tja, misschien wat hagelslagjes in haar toetje als ze goed gegeten heeft. Soms overdag tv kijken. Tussendoor eens een extra snoepje - Waar ik trots op ben: Onze oudste is een ontzettend braaf, vriendelijk, wijs en leergierig meisje. Ze luistert 99 vd 100 keer en doet bijna nooit iets wat niet mag. Ze is ontzettend lief voor haar nieuwe zusje, echt een vreselijke schat!
Dochter wordt in mei 3.... - wat eet/drinkt ze op een dag? Ontbijt: een boterham en een glas melk Tussendoor: fruit en een liga Lunch: 2 boterhammen; 1 hartig, de andere zoet Tussendoor: koekje of liga. Avond: ze eet aardig goed. Moet van ons alles even proeven, maar als ze niet lust hoeft ze t niet te eten. - slaapt jouw kind nog tussen de middag? Nauwelijks; ze gaat wel altijd naar bed, maar ligt meestal 1,5u te zingen. Als ze erg moe is ga ik even bij haar liggen en dan valt ze wel in slaap voor 2 uurtjes (gebeurt zo'n 2x id week) - Waar speelt hij/zij mee? Veel met haar poppen, veel fantasiespel, gaat veel 'op vakantie of naar haar werk', tekent veel, houdt van kleien, boekjes lezen,enz. - welke lengte/gewicht en kleding/schoenmaat? Met 2,5 jaar: 88 cm en 13 kg. Ze zal nu wel aardig groter zijn; '' schiet omhoog' Schoenmaat 25, kleding 92 / 98 - Zonden? Lekker tv kijken Soms even bij haar gaan liggen in bed Zeer eigenwijs - Waar ik trots op ben: Een heerlijk meiske dat altijd loopt te zingen, de hele dag door kletst en vol van t leven geniet. Ze is erg slim en overal in geïnteresseerd. Ze is vanaf haar 2e zindelijk. Ze is superlief voor haar kleine zusje. Ze is errug eigenwijs en zelfbepalend. Soms vermoeiend maar ook mooi om te zien hoe ze zich ontwikkelt. Ze is erg lief en luistert voor een peuter zeer goed.