borstvoeding en zwangerschap

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mir75, Aug 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mir75

Mir75 Actief lid

Oct 15, 2006
    113
    0
    0
    Ons knulletje is al weer bijna 1 jaar en wij willen heel graag nog een kindje. Ik geef nog steeds met veel plezier borstvoeding, al ga ik wel de twee voedingen overdag afbouwen de komende weken, omdat ik na mijn vakantie niet meer kan kolven op het werk. De ochtend- en avondvoeding, en de eventuele tussendoortjes wil ik wel graag nog volhouden.
    Nu heb ik al vaak gelezen dat de borstvoeding kan teruglopen als je weer zwanger raakt. Zijn er ervaringsdeskundigen op dit gebied? Loopt de voeding al snel terug of duurt dat even? Hoe zijn jullie er mee omgegaan? Geef je bijvoorbeeld extra vocht en zo ja, op welke momenten? Nog andere tips of weetjes?

groetjes,

Mir

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Mir,
    Sorry kan je eigenlijk niet echt helpen, maar toch een antwoord anders lijkt het ook zo alsof je genegeerd word ;).
    Maar ik kan je niet echt helpen want dat teruglopen van voeding weet ik niet, ik ben namelijk juist bezig met het weer op gang brengen van de borstvoeding.
    Wel een andere tip/weetje, je kan ook last krijgen van gevoelige tepels, komt ook door de hormonen ofzo geloof ik. Maarja ik denk dat je het het beste maar af kan wachten.
    En extra vocht geven, als je echt merkt dat je bv terug loopt zal ik de kleine maar wel extra vocht geven als ik jouw was, gewoon omdat de kleine dat nodig heeft. Maar als 'tegenprestatie' wel even kolven, om die productie weer omhoog te krijgen.
    Succes!
    Liefs, Hanneke!

3. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    heey even off topic lukt het het op gang brengen van je borstvoeding? bolbuikie
    ik heb geminderd omdat ik graag zwanger wil worden maar ik geen cyclus krijg ik zit nu nog maar op 1 voeding en dit vind ik heel jammer en wil graag weer 2 voedingen gaan geven ben benieuwd of dat gaat lukken

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik merk nog weinig van een terugloop.

5. Mir75

Mir75 Actief lid

Oct 15, 2006
    113
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, het is dus gewoon afwachten.
    Morgen is mijn eerste NOD sinds we de condooms weer aan de kant hebben gegooid. Ik probeer er nuchter onder te blijven maar dat lukt niet echt, ik vind het zo spannend.
    Het zal wel niet, maar toch...

liefs,

Mir

Share This Page