Mijn jongste spuugt vreselijk veel...eigenlijk al vanaf zijn geboorte. Volgens de HA was het normaal en zolang hij goed groeide kon het geen kwaad. Allemaal prima, maar ik word er echt gestoord van! Hele golven komen er telkens terug, zowel bij de bv als nu na de fles. Ik had de hoop dat vast voedsel verschil zou maken, maar nee hoor. Dagelijks boxkleden vies, paar keer per dag omkleden (ik ook dus!) telkens de vloer poetsen, bank overal ondergespuugd, hij en ik ruiken de hele dag zuur, gebruik hydrofiels als spuugdoeken en heb er dagelijks denk ik 5-10 voor nodig. Zelfs als ik hem na de fles een tijdje in het wipstoeltje leg, maakt het geen verschil. Op het moment dat ie eruit komt, hoppaaa... alsnog een golf. Zelfs na het uit bed komen (2u na de fles ofzo) spuugt hij nog! Wie herkent dit? Wanneer ging het over? Mag bijna mijn huis wel chemisch laten reinigen
jeetje die van jou spuugt idd veel die van mij spuugde ook wel veel maar niet overdreven dat het er met golven uit kwam ik ben toen nutriton door de voeding gaan doen en wat een uitkomst was dat zeg nu komt er heel af en toe nog wat terug en ik hou haar na elke voeding een half uur goed rechtop bij me, in het wipstoeltje werkt bij mij ook niet dan spuugt ze alsnog. hoop voor je dat het snel over gaat want het is zeker vervelend als je constant alles moet schoonmaken en jou en je kindje elke keer moet verkleden
Hoi Marije, Heel herkenbaar! Onze kleine vent heeft dit ook 3 maanden gedaan. De HA heeft ons geadviseerd andere voeding te proberen, ook omdat hij erg last had van krampjes en moeizame ontlasting.. Ook een tijdje nutriton gaan gebruiken! Daarna langzaam weer gaan afbouwen! Welke voeding krijgt hij ?
Zo herkenbaar meis! Bij Megan was het met 4wkn zo erg dat ze haar hebben moeten opereren. Daarna kreeg ze last van Reflux en zo erg dat ze heel veel medicijnen kreeg. Als ze aan het kruipen was of tijgeren dan had ze altijd een heel melk spoor. Megan heeft tot 8mnd heel veel gespuugd en ik had een was waar ik helemaal gek van werd. Alles van eten werd ingedikt met nurtiton en nog kwam het er uit. Ik het heel veel beddegoed nodig, hydrofielen, spabbers en spuugdoekjes. Als ze nu spuugd dan raakt ze ook helemaal in paniek. Nu was ik voorbereid op een spuggertje en heb alles in overvloed.........heeft ze verborgen reflux en spuugd ze helemaal niet.
Heel herkenbaar. Ik gebruikten JBPM en zantac. Vast voedsel maakten hier ook niks uit. Gooide ik ook JBPM overheen. Op de dagen dat het erger was zelfs over de boter op het brood. Was net Hans & Grietje. Heel brood spoor door de woonkamer (ook na 30 minuten rechtop gezeten te hebben). Toen ze het buikschuiven door kreeg kon ik beter een dweil onder gaar buik binden. Bleef eruit komen. Het omslagpunt kwam toen ze zich ging optrekken en staan. Toen is het een stuk minder geworden. Vanaf het moment dat ze kon lopen is het spugen opgehouden.
Onze dochter spuugde ook, alleen geen hele golven. Ik herken wel het verhaal dat alles steeds vies is en zuur ruikt... Sinds ik Friso extra gebruik is het spugen over. Echt helemaal weg. Deze voeding zit zetmeel in wat de voeding wat dikker maakt. Het is eigenlijk voor onverzadigbare baby's, waar ik het ook voor gekocht had maar het spugen was daardoor ook weg. Misschien dat dat helpt?? O, ja, Johannusbroodpitmeel hebben wij ook geprobeerd maar dat hielp dus niet. De voeding van Friso wel, met zetmeel dus.
Hoi, Ik herken het ook en vooral ook de frustratie, ik kon er op sommige dagen erg moeilijk mee omgaan en het heeft even geduurd voordat ik het echt had geaccepteerd. Hier heeft ze 9 maanden gespuugd in meer en mindere mate. In het begin (en zeker toen ik nog borstvoeding gaf) van voeding tot voeding. Soms begon het halverwege een voeding al...daar werd ik echt ongelukkig van en zat met badhanddoeken te voeden. We hebben echt heel veel geprobeerd (jbpm voor de bv, omhoog houden na voeding, bedje omhoog, nexium, motilium, etc, etc). In combinatie met te weinig overhouden om van te groeien en niet kunnen slapen van omhoogkomende voeding hadden wij een heel ongelukkig meisje en is ze opgenomen in het zkh. Deels overgestapt op flink ingedikte kv en toen ging het een stuk beter. Ze spuugde nog wel, maar we konden er allemaal beter mee omgaan en ze zat veel beter in haar vel. Maar: ik krijg nog nachtmerries van al die plassen melk die her en der in huis lagen, al die natte kleren en die ontzettend zure lucht. Op het moment kwijlt ze heel veel en liggen er allemaal plasjes kwijl, ik moet direct terugdenken aan de eerste maanden. Ik wens je veel succes en sterkte. Oh ja, wat ik ook zo vervelend vond: als ik haar om wilde kleden ivm kletsnatte melkkleding dan spuugde ze halverwege alweer zodat ik die kleren ook alweer uit kon kleren. Ik deed er op een gegeven moment alles aan zodat ze maar niet zou spugen, ook urenlang met haar op de bank zitten in een houding...
'Gelukkig' ben ik niet de enige zo te lezen... Het is idd zo vermoeiend en frustrerend. Benjamin ligt ook altijd op zijn buik sinds hij het rollen heeft ontdekt, dus dat helpt zeker niet mee! Op advies van het cb stappen we nu eerst over op Forte-voeding (omdat ie zo hongerig is) en als dat goed gaat, ga ik ook zeker nutriton proberen! Wil het eigenlijk niet allebei in 1x doen... Medicijnen krijg/kreeg ik dus niet voor hem omdat de HA het probleem niet ziet. Het is ook niet zo dat hij er pijn van heeft (denk ik), dus dat scheelt wel. Oja, en er gloort hoop aan de horizon, Benjamin probeerde zich vanmiddag op te trekken aan de box Ik heb hoop dat als hij echt gaat kruipen of gaat staan, dat het spugen minder zal worden...
Hier ook een spugertje gehad. Spuugde tot een maand of 8 ook extreem veel en met veel kracht. Had nergens last van daarentegen, groeide goed. Vanaf de 9de maand werd het minder (wij dachten dat het kwam door de nutrilon AR die eindelijk aansloeg, maar denk dat ze er gewoon overheen aan het groeien was) en pas vanaf een jaar is het eigenlijk helemaal over. Heeel af en toe komt er nu nog wel eens wat naar boven, maar dat is echt alleen als ze teveel heeft gegeten
Pfffff echt herkenbaar zit er nog een beetje middenin en elke keer hou ik mn hart vast voor wanneer die golf gaat komen. Wat ik weleens deed als ze op bed lag dan een dikke handdoek tot aan haar kin en dan over haar hele dekentje dan hoefde ik vaak niet veel te verwisselen. Sinds gister op advies van de ka en dieetiste 20cc per voeding minder gaan geven omdat het kennelijk teveel voor haar werd en tot nu toe is het droogjes @E1984 zo herkenbaar voel helemaal met je mee! Bij ons plakte de hele vloer en idd je ruikt zuur en bah bah bah wat vreselijk maar het zieligste vond ik ons kleintje die het elke keer maar weer moest meemaken uit haar neusje kwam het ook brrrr zo zielig Sterkte!
Heel erg herkenbaar. Als ik hem rustig na de fles in de wipstoel zette kwam het er alsnog uit. Hele golven kwamen eruit, zelfs net voor hij de volgende voeding weer moest krijgen. Verschillende soorten voeiding en jpbm maakte geen verschil. Moedeloos wordt je er van. M'n zoontje is nu 10 maanden en spuugt nog maar zelden. Hij eet smorgens pap (advies van cb, dit is wat dikker) en wilt alleen nog maar s' avonds de fles. Verder over de dag krijgt hij vast voedsel en dat gaat goed. Ik dacht het spugen blijft, maar gelukkig is het nu zo goed als over.
De dochter van 1 van de april 2010 mama's spuugde ook zo vreselijk. Zij is met haar naar de osteopaat geweest en na 3 behandelingen was het spugen helemaal over! Dus misschien dat je dat nog kan proberen.
Ook hier een spugerd... Sinds hij wat meer pap, fruit en groente krijgt, blijven de flessen er wel beter in. Alleen spuugt hij nu (sinds een paar dagen) na zijn groente en yoghurt weer aardig wat.. Maar dat kan een kwestie van wennen zijn, want hij krijgt sinds kort wat meer groente en als hij weer wat meer voeding krijgt, moet hij altijd even aan de hoeveelheid wennen Maar meneer heeft hier ook zoveel gespuugd hoor, 4x per dag andere kleertjes aan was heel normaal (en mama soms ook). Maar ja hij groeit prima en hij heeft er zelf weinig last van (want hij huilt niet ofzo) dus dan is het niet erg, het is alleen wel lastig voor de mama's