Zwanger worden 2de ronde...wie nog meer..?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Siss, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

We zijn nog maar kort bezig voor het echie....en niemand weet dat nog echt..:)

Maar wil toch graag ervaringen delen met andere moeders in spe.
    En bij vragen of onzekere dingen met elkaar er over kunnen kletsen..;)

Hoop tot snel!!

Groetjes!

2. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik weet niet of ik hierop mag reageren...twijfel een beetje door je titel, maar ik ben zelf in de 2e ronde zwanger geraakt...1x zelf ongesteld geworden en toen niet meer. 2e ronde wel een langere cyclus gehad, namelijk 6 weken...

Heel veel succes in ieder geval..!

3. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    hey! ik ben ook in de tweede ronde zwanger geraakt! Alles is mogelijk! :)

Bij onze eerste was ik trouwens ook in de 2e ronde zwanger, grappig toeval...

Hoop voor je dat het bingo is en dat je een mooie zwangerschap krijgt! En ja, als je het dan eenmaal kan delen is dat nog leuker! (hoewel ik het geheim ook wel een tijdje leuk vind hoor)

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ben nu ook in de tweede ronde. 10 april is mijn eisprong, tenminste volgens de berekening.

Spannend he!! Zou het nu lukken? Bij mijn eerste twee was het gelijk de eerste x raak, hopelijk laat het nu ook niet te lang wachten.

Ik wil nu ook ovulatietesten proberen, maar heb totaal geen idee hoe het werkt. Even uitzoeken dus :p

5. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL

Hey Alev84

Ja ik voel ook steeds van alles maar kan ook 'gewoon 'je lijf zijn haha

Het ook ovulatie testen gelukkig denk ik want afgelopen zondag had ik weer ineens die glibberige eiwit achtige afscheiding die je ei aankondigt... dit was op dag 10 van cyclus..
    Vorige had ik wsl pas op dag 15/ 15 bij cyclus van 30 dagen
    Wsl nu kortere cyclus...

Dus een test er bij gehaald en die was enorm positief :), de test streep moet donkerder dan de controle streep zijn, de eisprong is dan tussen de 24 -48 uur
    Dus maar snel gaan klussen. ook maandag nog die afscheiding en op ovulatietest was de streep weer minder aan het worden...

Spannend hoor ...nu weer dat wachten pfff;)

Groetjes Siss

6. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Lentekind85

Ja durf er niet op te hopen dat het snel lukt maar zou wel gaaf zijn..
    Ben hiervoor 18 jaar aan de pil geweest en gelukkig was de eerste cyclus zoals ze horen was 30 dagen.

Alleen super veel pijn gehad rond eisprong , had dit nooit gevoelt ivm pilgebruik...ben na een week zelfs op ehbo beland omdat ze dachten aan blindedarm ontsteking...kon niet lopen zitten bukken, auto rijden ..bij gyno te horen gekregen dat ik eisprong had of deze bijna kwam haha

Nu tweede rond wel last gehad maar meer 1 dag heel erg en dat was gelukkig te doen

Wel al met ovulatietesten bezig want had nu al op dag 10 een mega postieve ovulatietest! ben gaan testen toen ik die eiwitachtige afscheiding weer kreeg. dus hoor kunnen klussen haha
    Deze cyclus dus wsl een kortere dan vorige keer...

En nu het wachten....zo lastig...loopt er vaak ook niet met mn hoofd bij:)

Hoe gaat het verder bij jou?

Groetjes Siss

7. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hoi Siss!
    Spannend voor je, ik neem aan 1e kindje? Ik zit ook in de tweede ronde, maar voor ons 3e kindje, dat maakt het iets minder spannend wat betreft of het wel of niet zou lukken.
    Bij ons eerste kindje was ik in ronde 3 zwanger, bij ons tweede kindje in ronde 7. Bij ons eerste kindje was ik erg ongeduldig en vond ik het ook allemaal heel spannend, bij de tweede keer was ik ook erg ongeduldig omdat het de eerste keer in ronde 3 raak was. Toen duurde het dus ruim een half jaar en dat vond ik best pittig. Nu merk ik dat ik een stuk relaxter ben en weet dat het vanzelf komt, al hoop ik natuurlijk nog steeds niet dat het heel lang duurt. Als je eenmaal begint wil je ook zo snel mogelijk de positieve test, hè? :)
    Aan de andere kant is onze oudste in januari jarig en ik in feb, dus ik zou het wel leuk vinden als onze 3e in maart of april zou komen. Maar goed, dat zijn wensjes die ondergeschikt zijn, als ik deze maand een positieve test heb, spring ik een gat in de lucht! :D Dan 'maar' een Nieuwjaarsbaby :D

8. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Naar wat lijkt ben ik vandaag na 36 dagen ongesteld geworden dus ook hier gaan we de 2e ronde in. Erg spannend. Liever vandaag dan morgen al maar helaas werkt ons lichaam niet zo ;)

Ik heb besloten het wel aan mijn moeder te vertellen om het toch met iemand te kunnen delen. Mijn vriend en ik zijn al ruim 4 jaar samen gaan volgend jaar trouwen en hij heeft al een dochter van 6,5.

Blijft spannend voor mij gezien ik een eet stoornis heb gehad en daardoor anderhalf jaar lang niet ongesteld geweest vanwege een te laag vet percentage.

9. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit ook in de 2e ronde!
    Morgen begin ik met ovulatie testen, spannend allemaal he?!

Mijn ouders weten het, en er is al het een en ander uitgelekt in de fam heb ik het idee haha! Mijn schoonmoeder weet het nog niet en die vroeg toevallig net wanneer wij begonnen waren of ik in verwachting wad, ik gaf als antwoord dat wij hier nog lang niet mee bezig waren vind het daarom ook enorm spannend mocht het een keer raak zijn om het de familie van manlief te gaan vertellen, het is helaas een hele vreemde familie maarja we zien het tegen die tijd wel weer..

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier ook in de 2de ronde..
    1ste ronde heeft 49 dagen geduurd, hopelijk word deze korter!

Heb vorige ronde ovu-testen gebruikt, maar werd er niet echt wijzer van..
    Vanaf dag 10 begin ik er opnieuw mee, ben ook begonnen met temperaturen :)

Succes allemaal ;)

11. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Word al leuk clubje zo ;) gezellig!

Loving :
    Kunnen we bij jou terecht voor advies met inmiddels al 2 kids, maar geloof dat het toch nog spannend blijft ja

Seepje:
    Dat wachten he..pff..
    Maar ze zeggen toch vaak dat je er zowiezo een half jaar voor moet uittrekken eer je lichaam je cyclus weer goed onder controle heeft, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het eerder niet kan lukken toch?

Smurfin90:
    Fijn het rare schoonfamilie haha ik hebt nu gelukkig hele leuke :)
    Ben ook met ovutesten begonnen en moet zeggen dat het enorm inzichtelijk maakt.
    vies praatje miss maar afgelopen zondag ( dag 10)had ik opeens eiwit achtige afscheiding wat voorbode is voor eisprong, ik snel ovu test doen en was een mega piek!
    Dus heel erg ons best gedaan met klussen.
    Vorige cyclus, de eerste, was 30 dagen en had ik mn ei pas op dag 16 dus ging beetje van die berekening uit, maar nu blijkt deze ronde mn cyclus wsl toch stuk korter te zijn.
    Ben er wel achter dat goed letten op je lichaam helpt.

Rainbow:
    Hey ja jij ook al met de testen?
    Je verwacht eigenlijk gelijk dat je cyclus wel los loopt he maar je kan er dan geen peil op trekken;)
    Temperaturen ben ik nog niet mee bezig vind het zo onhandig iedere ochtend kijk eerst zo wel.

Nou volgens mijn berekeningen is mijn NOD ergens 15 of 16 april als ik na mijn ei de dagen tot menstruatie tel..
    Dus nog ff wachten :p

Groetjes allemaal!

12. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even testen of de banner het doet ;)

13. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend, fijn dat ze dan toch enigszins helpen!
    Ik ben 16 Februari gestopt met het slikken van de pil, eigenlijk wou ik de eerste ronde genoeg foliumzuur tot mijzelf nemen en las dat als je meteen zwanger raakte het snel een miskraam kon worden omdat je nog veel pilstoffen in je lijf hebt geen idee trouwens wat daar van waar is dus ik wou eigenlijk pas deze cyclus beginnen, tot dat ik 13 Maart cervixslijm spotte meteen aan de klus gegaan kon toch echt niet meer wachten haha!
    In de avond en de ochtend erna voelde ik ook een soort van menstruatie krampen dus denk dat toen mijn eisprong is geweest, maar deze maand wilde ik er ook graag ovulatie testen bij hebben stel dat het straks toch heel wat anders was. :p

Ja heel fijn schoonfamilie, om het kort te maken er is veel afgunst daarbij hebben mijn schoonmoeder en schoonzus narcistische trekjes dus daar is vaak geen knoop aan vast te leggen.
    We houden hun zelf wat op afstand dus dat is wel prettig. :)

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @siss wachten duurt inderdaad heel lang ;) gelukkig nu dag 2 van ongesteldheid na een 1e cyclus van 35 dagen. Na ongesteld heid gewoon om de 2 a 3 dagen klussen hoewel ik er door de verhuisstress niet vanuit ga deze ronde :)

@smurfin wat balen van je schoonfamilie... die krijg je er helaas cadeau bij. Hier ook. Mijn schoonouders zijn net zo oud als mijn opa en oma maar regelrechte betweters. Als ik ergens niet tegen kan.... kom daar ook niet over de vloer en zij hier ook zelden door leeftijd en afstand gelukkig

15. mamalap

mamalap Niet meer actief

He dames,

Ik kan me ook aanmelden. 1e cyclus heeft 77 dagen geduurd, volgens mij zonder eisprong. Nu 2e cyclus en ik denk op dag 29 eisprong positieve ovulatie en temperatuur is ietsie pietsie hoger.
    Het is wel voor 2e kindje, maar blijft toch spannend. Ik ga er wel vanuit dat het nog niet raak is hoor. Bij vorige heeft het ook 6 rondes geduurd.

16. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey goeiemorgen!

@mamalap Dus ook heel spannend voor jou zeg!
    lang cyclus heb je, had je dat altijd al gehad of wisselt het?
    Ik ben op mijn 16de met de pil gestart en weet niet echt meer hoe het daarvoor was bij mij...nu eerste cyclus 30 en deze nu denk korter.

@Seepje.. vaak zie je just door iets van verhuizen dat je gedachten op wat anders gefocust zijn en je er niet zo intensief mee bezig bentineens zwanger bent:p

@Smurfin..Ik ben ook niet iemand die met dit soort dingen enorm veel geduld heeft word nu dus ook aardig op de proef gesteld met het wachten op de NOD ;)

Groetjes

17. mamalap

mamalap Niet meer actief

@siss

Zo te zien op je Banner moet je nog iets langer geduld hebben als mij.
    Normale cyclus na vorige keer stoppen pil gelijk 30 a 35 dagen. 15 jaar geslikt. Nu maar 9 maanden geslikt en er dus veel meer last van dat was heel vervelend. Ik heb ook een gat in de lucht gesprongen dat ik een eisprong heb gehad. Daar ben ik al blij mee, je gaat je toch zorgen maken. Voor eisprong al hele week steekjes en pijntjes, na eisprong helemaal weg.

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    @ Sis : Ja vorige ronde die v/d Action gebruikt maar daar werd ik niet wijzer van
    Nu heb ik de dipsticks van Sensitest, zijn toch iets duidelijker precies! :)

19. Linde86

Linde86 Lid

14 mrt 2014
    44
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Misschien is dit niet het juiste forum voor mijn vraag, maar ik lees dat sommige voor een tweede kindje gaan en zijn er dus ervaren moeders denk ik.

Afgelopen zondag of maandag heb ik eisprong gehad.
    Donderdagavond (na de seks) kreeg ik ongelofelijke heftige buikpijn. Ik lag krom van de pijn en iedere beweging was pijlijk. Zo enorme buikpijn heb ik niet eerder gehad, tranen in mijn ogen en puffend van de kramp.
    De volgende ochtend toen ik wakker was de pijn gelukkig weg, maar voelde nog een lichte spierpijn. Niets vergeleken met de avond ervoor. Aangezien het vier of vijf dagen na de eisprong was, vroeg ik me af of dit misschien met de innesteling te maken kan hebben.

Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?

20. mamalap

mamalap Niet meer actief

Volgens mij doet een innesteling niet zo'n pijn. Maar ja heb hier op forum al veel verschillende dingen gelezen. Anders even topic openen of andere dat ook hadden.

Ik heb wel vaker zo'n pijn maar dat zijn mijn darmen. Die liggen tegen baarmoeder aan.

Deel Deze Pagina