slecht bericht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stiekel, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiekel

stiekel Bekend lid

:( :(

heb vanmorgen een telefoontje gehad van de cynecoloog
    uit de bloedtest is gebleken een kans van 1;25
    moet nu voor een vlokkentest maar ben bang voor een slechte uitkomst.
    wie heeft dit ook gehad, maar had toch een goede uitslag van de vlokkentest

groetjes sandra

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel sterkte..wat een onzekerheid zeg!

3. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Wat is dat, een kans van 1:25?
    Vind het niet erg duidelijk :oops:
    Veel sterkte in iedergeval.....

jessica

4. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi jessica24

ik heb een bloedtest gehad om te kijken hoeveel kans ik heb op een kindje met down
    daaruit is dus de uitslag gekomen van 1 op 25 dat het een down syndroom heeft
    oftewel een grote kans

groetjes sandra

5. gipsy68

gipsy68 Lid

9 feb 2007
    40
    0
    0
    vlissingen
    hoi
    bij mij was de uitslag 1:193 maar ik heb er voor gekozen om geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie te doen om dat het een kansberekening is de nekplooi was 1,7 mm en dat gaf voor mij de doorslag een kindje met ds heeft een dikkere nekplooi boven de 3mm
    heb dus gewacht tot de 20 weken echo en daar waren geen bijzonderheden op te zien
    ik vertrouw liever op mijn gevoel dan op een kansberekening(mocht het kindje ds hebben is het toch wel welkom)
    veel sterkte en blijf op je eiegen gevoel vertrouwen hoor

6. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Oke, wat gipsy ook zei vertrouw op je eigen gevoel.
    En als je kindje het down syndroom heeft, dan is het welkom toch!
    In iedergeval veel strekte, en zal allemaal wel goed komen!

jessica

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

heel veel sterkte. hoop dat het allemaal meevalt.

8. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    veel sterkte, ik heb dinsdag de test. Ik zou waarschijnlijk wel een vruchtwaterpunctie doen. Het is een zware opgave waar je wel echt voor moet kiezen. een kindje met het syndroom van down is niet niks. (sorry als ik mensen voor het hoofd stoot dat is niet de bedleoling) Het lijkt mij fijn dat je het dan weet en je erop in kunt stellen

9. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Een vruchtwaterpunctie in niet zonder risico, een vlokkentest is namelijk wat anders.

10. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    He, getverdekkie wat vervelend. Ik kan me voorstellen dat je in de stress zit. Je hoop toch op een gezond kindje.

Maar goed, wanneer het wel zo is ga je gewoon roeien met de riemen die je hebt, toch?

Maar probeer het nog wel positief te zien: je hebt een kans van 24 op 25 dat het goed is. Wanneer je in een groep van 25 mensen zit en er wordt 1 iemand uitgekozen die een mooie auto wint, heb je het gevoel dat je maar een kleine kans hebt, toch?
    En nu het iets vervelends is ben je misschien sneller geneigd om uit te gaan van het negatieve, maar dat is dus niet helemaal terecht.

Veel succes!

11. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Heel veel sterkte
    wat een onzekerheid zeg

xxxx maria

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Tjee Stiekel, dat is geen leuk bericht. Of je een vlokkentest laat doen is helemaal aan jullie. Ik denk dat je goed moet weten wat je met die uitslag wilt doen.

Sterkte ermee.

13. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    och wat een nare uitslag!idd bereid je goed voor en heel erg veel sterkte toegewenst!

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Jee wat vervelend. Tegelijk ben ik het eens met pienie: procentueel is het 4% kans. Klinkt dat niet wat minder?

Maar ik begrijp goed dat dit lastig is. Ik zou niet weten of ik nog een beslissing kan nemen, als een punctie of vlokkentest DS zou uitwijzen. Heel veel sterkte en wijsheid de komende tijd!

15. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Hoi Sandra,

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij. Bij mij was de uitslag van de combinatietest 1 op 37. De nekplooi was 1,6 mm, maar de bloedwaardes waren afwijkend.
    Papp A was te laag en HCG te hoog.

Wij konden meteen de volgende dag terugkomen voor een vlokkentest, wat ikzelf ook graag wilde. Ik wilde graag zekerheid. Ook omdat de risicoberekening van de combinatietest niet alleen maar gaat om het Down syndroom, maar ook om andere chromosoomafwijkingen. Die kunnen zo ernstig zijn dat ze niet levensvatbaar zijn. Dit komt weliswaar een stuk minder voor, maar toch.

De vlokkentest op zich viel heel erg mee en ik kreeg de uitslag al na 3 dagen. Het was gelukkig goed: ons kindje heeft geen chromosoomafwijking. Dit wist ik al met 13 weken zwangerschap. Vanaf dat moment kon ik redelijk onbezorgd gaan genieten.

Toevallig heeft een collega van mij in hetzelfde schuitje gezeten: Ook door de bloedwaardes een hoge kansberekening. Na de vlokkentest bleek bij haar kindje ook alles in orde te zijn. Hiermee wil ik je een hart onder de riem steken. De kans dat alles in orde is, is nog altijd een heel stuk groter dan dat het niet zo is.

Wanneer heb je de vlokkentest? Heel veel sterkte ermee en als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

16. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    in het boekje van de combinatie test staat bij mij dat bij de vrouwen die een verhoogd risico hebben, de meeste gevallen na verder onderzoek geen syndroom van down kindje hebben

17. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi missv

allereerst bedankt voor die hart onder de riem
    ik moet maandag om 15.00uur heen voor de test
    ben hier vanmorgen behoorlijk van geschrokken.
    en hoop dus ook op een goede afloop,want ik heb al een rot jaar achter de rug.

groetjes sandra

18. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Heel veel sterkte maandag stiekel!
    Probeer eraan te denken dat er ook een kans van 24 op de 25 is, dat het kindje gezond zal zijn.

Groetjes Franka

19. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    de kans bij m'n jongste was 1:75, en helemaal niets mee aan de hand ;)
    heb bewust niet voor een vlokkentest gekozen, hij was en bleef mijn kind, daarmee uit.

20. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Sandra,

Allereerst heel veel sterkte, afschuwelijk die onzekerheid,
    Mijn werkster had hetzelfde als jij, en gelukkig bleek alles goed na de vlokkentest. Ik duim voor je dat het bij jou ook goed is,

Groetjes Patricia

Deel Deze Pagina