Hallo meiden, Het ziet er naar uit dat ik af ben van de stuwing (eeeindelijk)! Alleen 's morgens staan mijn borsten op knappen, maar de rest van de dag gelukkig niet meer. Nu lees ik hier en daar het advies dat je het beste je kindje 1 borst kan laten leegdrinken en daarna eventueel de 2e borst aanbiedt als de kleine nog meer wil. Maar....hoe weet je wanneer een borst leeg is? Als mijn kleine stopt met drinken wil het niet zeggen dat de borst leeg is, dus dat is geen teken. Wat dan wel? Wie weet het?
En eerlijk gezegd test ik het zelf ook nog wel eens door even in mijn borst te knijpen om te kijken of er nog wat/veel uitkomt. Ik laat mijn zoon als ik denk dat er niet meer veel in zit even boeren en vervolgens probeer ik er nog wat melk uit te knijpen (beetje zoals je een koe melkt stel ik me voor) Niet echt charmant, haha, maar voor mij werkt het.
Het drinken van je kindje gaat zo: adem, zuig, slik, adem, zuig, slik. Als er minder in de borst zit dan wordt het slikken minder en meer van adem, zuig, zuig, slik. Het is net wat anders. En meestal als je kindje loslaat kun je ook wel de andere borst geven. Echt leeg wordt je borst trouwens nooit. Komt omdat je borst altijd gelijk nieuwe melk aanmaakt. Het meeste melk wordt al tijdens het drinken weer aangemaakt.
Idd als er vaker gezogen word dan dat er geslikt word dan begint de melk minder te worden. Je zou dan dus even kunnen stoppen om de kleine wat te laten rusten en dan je andere borst aanbieden. En helemaal leeg is je borst nooit, er word steeds weer nieuwe melk aangemaakt .
Ok, bedankt voor de tips. Ik ga bij de volgende voedingen opletten hoe ze zuigt en slikt en kijken of ik het daaraan kan zien!
Ik voel het alsof ik ineens van pamela anderson naar een slap theezakje ben gegaan hahahaha even optillen en zachtjes knijpen en hij moet echt niet meer stevig aanvoelen als hij echt leeg is grtz Ramona
Nou ik heb opgelet, maar ik heb een onrustig drinkertje! Ze hapt, slikt en zuigt onregelmatig, daar is niet echt een patroon in te ontdekken! Ik herken wel wat Ramona schrijft, na een minuut of 10 is de borst slappe hap geworden en zou je denken dat het leeg is. Om de stuwing te minderen heb ik steeds 1 borst per voeding gegeven. Ik ga nu na borst 1 haar luier verschonen om haar weer wakker te maken. En dan geef ik borst 2. Dan moet ze altijd wel voldoende binnenkrijgen lijkt mij. En de volgende voeding begin ik dan weer bij borst 2 aangezien ze die dan maar kort heeft gedronken. Even aankijken hoe dit gaat.
Is het echt nodig denk je om 2 borsten te geven? Ik geeft eigenlijk vanaf het begin namelijk maar 1 borst, nu af en toe pas 2.
Bij mij op cursus hebben ze gezegt, eerst borst 1 voor zo goed leegdrinken en dan boeren en even rusten en borst 2 is het toetje! Dus even een paar slokken, maar vooral lekker sabbelen. Totdat ze dus genoeg heeft gehad zeg maar...
Ik heb dus ook geleerd 2 borsten te geven, net de wijkverpleegkundige over e vloer gehad en die zei het ook. Ik ben op een gegeven moment 1 borst gaan geven per voeding omdat ik las dat dat de stuwing kan wegnemen. En misschien is het toeval geweest, maar mijn stuwing is toen wel weggegaan Nu kan ik dus weer terug naar twee borsten geven.