Bijna 32 weken en blijf twijfelen...

Discussion in 'Babynamen' started by Sax, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Leuk :)
    Niet heel veelzeggend of bijzonder, maar geen verkeerde naam of zo.
    Mooie klank.
    Absoluut mooier dan Anna, die naam vind ik dan juist weer wat hard / kattig.
    Iets bijzonderder vind ik bijvoorbeeld: Hanne, Janne, Sanne, Danne.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Dit vind ik ook

3. Nienke90

Nienke90 Niet meer actief

Leuke, lieve naam!

4. Lovess

Lovess Actief lid

Apr 28, 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet meer twijfelen gewoon doen! Prima naam!

5. Sax

Sax Bekend lid

Jan 22, 2013
    987
    0
    0
    Anne vinden we juist zo prachtig, mede door het nr van Herman van Veen!!! Ik weet niet meer wie het zei, maar dat is voor ons echt bijzonder.

Nadeel van Anne vinden we: we willen haar graag Anne Sofie noemen, maar bij Anne klinkt een 2e naam zo snel alsof ze echt 'Anne Sofie' als roepnaam heeft. Maar haar roepnaam is duidelijk Anne.
    2e nadeel: ik werk in het onderwijs en er lopen momenteel best een aantal 'Anne's' rond op mijn werk. Maar goed, ik vind ook: je kunt daar gewoon geen rekening meer mee houden.

Wat dat betreft heb je dat bij Anna minder (van die 2e naam), vinden wij.
    Nadeel van Anna (vooral volgens ML haha): hij moet denken aan dat blonde meisje uit 'dames in de dop'.........................

Ik vind het wel heel erg leuk om te lezen dat velen van jullie het een mooie/lieve naam vinden :) Niet iedereen, maar dat hoeft ook niet! Want namen zijn zo ontzettend persoonlijk, en vooral WIJ moeten het prachtig vinden.

6. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    #26 Doornroosje1987, Jan 25, 2015
    Last edited: Jan 25, 2015
    Ah zo, ik begrijp je dilemma's!
    Maar het klinkt alsof jullie Anne eigenlijk het allermooiste vinden, dan zou ik dat zeker kiezen.
    (Ook al hoor je de naam idd wel vaker, het is denk ik een naam van alle tijden)

Wat betreft de tweede naam Sofie (heel mooi erbij trouwens) eigenlijk zien mensen dat alleen op het geboortekaartje. Verder stel je haar toch voor als Anne, en niet ook met de tweede naam.
    Ik zou dan op de voorkant van het geboortekaartje Anne zetten en aan de binnenkant Anne Sofie Achternaam, dan lijkt het me helemaal duidelijk dat dat haar tweede naam is.

En idd die Anna uit dames in de dop is niet zo'n leuke associatie (vind ik) maar das wel al heel lang passe, denk dat niemand daar nog aan denkt bij de naam Anna, het is ook nog eens een veelvoorkomende naam dus er zijn zoveel Anna's waar mensen aan kunnen denken. (Kinderen denken wellicht aan Anna uit de film Frozen bv) Wel jammer natuurlijk als je man er wel bij aan haar moet denken.
    Maar als jullie voor Anne gaan heb je het hele 'probleem' niet natuurlijk :)

7. Gember

Gember Niet meer actief

Anne vind ik ook zachter en mooier. Als je Anna mooier vindt, zou ik eerder voor Janna kiezen. Klinkt wat vrolijker vind ik. En gewoon lak hebben aan de combi met Sofie. Voor jullie heet ze Anne en is Sofie haar volgnaam. Lekker doen! Mooie klassieke naam en dat liedje is ook zo leuk!

8. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,339
    1
    36
    Leuke naam ook vind ik Anna iets mooier!

9. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

Nov 13, 2013
    2,268
    208
    63
    Female
    Utrecht
    Anne wel oke maar Anna vind ik veel mooier en vrouwelijker!

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Niet mijn smaak, maar gewoon gangbare naam die prima kan!
    Ik vind Anna mooier dan Anne.

11. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Mooie naam! Zou 'm ook overwegen als ik niet twee directe collega's had die Anne heten. :)

12. Sax

Sax Bekend lid

Jan 22, 2013
    987
    0
    0
    Dank voor jullie reacties dames!
    O ja joh, nooit aan gedacht dat er in de film 'Frozen' ook een Anna zit... Niet dat dat zo veel uitmaakt natuurlijk.

We hebben inderdaad op het proefkaartje voorop de naam 'Anne' staan en in de binnenkant de volledige naam 'Anne Sofie'.

Stom he, het scheelt maar 1 lettertje...

Share This Page