Al mijn hele leven heb ik een rijke fantasie en nu ik zwamger ben blijf ik erin hangen. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Vandaag heb ik wat muziek zitten luisteren of YouTube waaronder we Are Growing van de serie shaka zulu. Niks mis mee. Geweldig nummer maar ik sliep dus net en ik zie mezelf ineens gevangen genomen worden Door de zulu's en ineens zit ik in een kookpot en word ik levend gekookt. Nu lig ik dus al twee uur wakker en heb steeds dat beeld voor me... Vreselijk irritant en ben nu nog klaarwakker. Hebben meer (hoog)zwangeren hier last van? Vaan die dromen die blijven hangen dus, niet dat je in een kookpot belandt.... 😊😊
Hier ook iemand met plafondienst.... Ik ook heb een levendige fantasie ik kan de raarste dromen hebben, ook hele enge waar ik wakker van word en dus van slag van ben en dus niet meer slapen wil omdat ik soms gewoon verder droom waar ik gebleven was heel irritant.
Fijn.. herkenning. Ik kan dus echt niet meer slapen. Ik heb dus ook geen flauw idee of ik nog in slaap kom. Ik ben wel moe maar nu is Zl ook nog wakker geworden en ligt al een half uur te keutelen tegen zijn knuffel..... Wordt een zware dag morgen....
Haha, quilty Al zat ik niet in een stoofpotje net haha. Ik droom al zolang ik weet heel intens en lig daar vaak zat wakker van. Rare dromen lig ik wel even wakker van maar echte dromen houden me vaak compleet wakker tot in de ochtend. Dromen dat een geliefde dood is bijvoorbeeld, nou dan kan ik de rest van mijn nachtrust wel vergeten laat. Ik droom dus ook verder waar ik gebleven was,heel herkenbaar! Ik had van de week jungle book gezien en droomde dat ik King Louis was
De laatste tijd slaap ik gelukkig weer beter maar ik heb ook veel dromen. Voornamelijk met mijn moeder die ik zo vreselijk mis. Ze is 6jr geleden overleden. Afgelopen nacht eerst weer afscheid genomen en daarna om weekboodschappen geweest en na het werk van mijn man (,na 21u) om een frietje speciaal geweest terwijl er paardenrace was op het dorp.. (ik heb niks met paarden, en friet speciaal eet ik niet saafs laat). Het was trouwens ook winter in mn slaap.. Rijke fantasie dus. Iedereen wel een hele mooie dag gewenst! Ik ga straks met mijn schoonmoeder weer voor een echo bij de gynaecoloog. Ben wel nieuwsgierig naar Mini.
Ja hier ook. Als ik wakker word na een droom blijf ik een beetje in die droommodus hangen. Alsof ik die droom af moet maken.
Heb het in het dagelijkse leven al zonder zwanger te zijn (meestal rond mijn menstruatie) maar nu nog erger en levendiger. Bij mijn vorige zwangerschap werd ik zwetend wakker van een nachtmerrie die had ik bijna elke nacht en wist toen niet dat ik zwanger was, later natuurlijk wel wist meteen waar het vandaan kwam.
Ik herken het ook hoor. Ik droom altijd heel agressieve dromen en ruzies nu ik zwanger ben. En ik word echt woest wakker. Mijn arme man moet het vaak ontgelden...
Herkenbaar. Ik ging er na zoiets altijd maar even uit, iets drinken en na een half uurtje weer terug naar bed. Meestal ging het slapen dan wel weer, als ik bleef liggen bleef ik ook malen dus ik moest echt even iets anders gaan doen.
Volgens mij, als je zwanger bent, word het dromen versterkt. Bepaalde periodes droom je meer en heftiger. Heb ooit gelezen dat dit 'expres' is om je af te leiden van de bevalling 😆 dat de bevalling dan "meevalt" in tegenstelling tot dromen/nachtmerries. Doet er weinig aan. Heb t ook een periode gehad.
Ik heb ooit in mijn zwangerschap gedroomd dat mijn broer overleed, ik huilde tranen met tuiten in mijn slaap, mijn man maakte me verschrikt wakker. Daarna heeft me toch bijna 2 dagen gekost om het intense verdriet van met af te zetten (mijn broer was uiteraard springlevend en in goede gezondheid ), ik bleef me erg down voelen. Zelfs toen ik beseft had dat het niet waar was ... Vreselijk vond ik dat, die intense dromen. Gelukkig alleen tijdens zwangerschap ...
Heel herkenbaar. Ook ik beleef de hele nacht avonturen. Soms word ik doodmoe wakker en heb ik het idee dat ik door het dromen niet goed uitrust. De dromen gaan overal over. Soms zijn ze zo heftig dat ik inderdaad ook miet bijkomen van de emoties. Helaas is er niets aan te doen ben ik bang 😯
Hier ook levendige dromen, ik word meerdere keren wakker snachts, of door een droom zelf, of om te plassen of door kramp in mijn benen. Maar doordat ik steeds wakker word heb ik ook het idee dat ik veel meer droom. Erg vermoeiend dus. Plafondstaren is ook een nieuwe hobby geworden En half wakker je droom afmaken doe ik hier ook, heel gek want dan kun je soort van sturen hoe het loopt..
Vorige week had ik een nachtmerrie, die zo realistisch leek dat ik huilend wakker werd en mijn vriend een behoorlijke tijd heeft moeten zeggen dat het toch echt een droom was en de baby toch echt nog in mijn buik zat. Brrr.. ook dit heb ik al zo lang ik me herinner. Wat hebben we toch heerlijke hersens af en toe