Ruim 35 weken zwanger en ineens jeuk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liz, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik ben ruim 35 weken zwanger en heb sinds eergisteren jeuk...op mijn buik..het begon een beetje te jeuken en jeukt nu tot vervelend aan toe...ook de binnenkant van mijn polsen en binnenkant elleboog....bovenkant linker onderarm....het voelt allemaal wat bobbelig aan maar ik weet niet of dat door t krabben komt..het is nu avond en nu is het erger dan overdag grrrrr...
    Ik heb gegoogeld maar kam van alles zijn....het ergste wat het zou kunnen zijn is zwangerschapscholestaese maar dan zou je de jeuk vooral op handpalmen en voetzolen moeten gebben en dat heb (nog) niet.
    Wat zou het kunnen zijn? Hebben meer van jullie hier ook last van? En wat helpt tegen de jeuk?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Geen idee wat het zou kunnen zijn...maar calendulan emulsie van VSM helpt ws wel tegen de jeuk. (helpt ook tegen jeuk van waterpokken)
    Maar of je dat mag gebruiken als je zwanger bent...volgens mij wel maar zeker weten doe ik dat niet.

3. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Een vriendin van mij had zowat haar hele zwangerschap jeuk. Het schijnt een veel voorkomende klacht te zijn die niets ernstigs hoeft te betekenen. Als je je zorgen maakt zou ik morgen even naar de huisarts gaan of je verloskundige bellen.

4. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Jups hier ook jeuk, ene dag erger dan de andere.
    Tips van de gyn, niet te lang douchen en niet krabben. Maar daar schieten we niks mee op ;)
    Ik ga maar op tijd naar bed in de hoop snel in slaap te vallen. Ben ik eet iig een paar uur vanaf

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Na het douchen is het juist even minder bij mij haha...Maarja het droogt de huid natuurlijk ook uit...maar niet krabben is een lastige hahahaha.....

6. Kayl

Kayl Actief lid

23 nov 2015
    150
    20
    18
    Ik ken ook iemand die kreeg het ineens bij 37 weken, ze had teveel zuur in der bloed wat slecht is voor de baby en moest worden ingeleid.
    Wil je niet bang maken maar vind het een reden om even de vk te bellen en die checken je bloed, weet je gelijk waar je aan toe bent en waar het vandaan komt :):)

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik had het bij vorige zwangerschap de laatste paar weken. Als het niet de hele dag door is dan hiefjexer niets mee. Het kan ook wijzen op zwangerschapscholestase. Vk zij tegen mij dat het dan veel erger had moeten zijn. maar als je twijfelt even bellen.

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Hier heb ik het ook en tijdens mijn vorige zwangerschap had ik het ook de laatste paar weken. Bij mij is het een combinatie van uitrekkende huid en warmte. Ik loop thuis regelmatig met blote buik, shirt omhoog haha. En verder smeer ik het regelmatig in met lotion, dat verkoeld ook weer.

9. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik zou voor de zekerheid even laten checken op cholestase. Toevallig 2 vriendinnen van mij hebben het gehad afgelopen jaar.

Aannemelijker is het dat het het onderhuids scheuren van de huid op je buik is door de groei. Maar hoop dat ook niet voor je want dan krijg je hoogstwaarschijnlijk alsnog striae.

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Laat even je bloed controleren inderdaad. Het gebeurt weinig maar cholestase kan ook voorkomen zonder jeuk op handpalmen en voetzolen. Ik heb ook jeuk. Bij m'n vorige zwangerschap hebben ze me drie keer getest voor de zekerheid. Paar weken terug ook veel jeuk op m'n onderbenen. Maar sinds de baby wat naar onder is gegaan is dat gestopt. Komt denk ik omdat hij niet meer tegen m'n lever duwt. Nu alleen nog jeuk op m'n buik.

11. Sammy3

Sammy3 Lid

7 jan 2016
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb ook ontzettende jeuk gehad, werd er echt radeloos van. Wist niet waar ik het moest zoeken. Geen jeuk op handpalmen en voeten, maar mijn bloed is wel gecontroleerd. Niets gevonden, overigens. Achteraf denk ik dat het een plotselinge allergie was voor de huidolie die ik gebruikte. Het gejeuk is 4 weken na het stoppen met de huidolie minder geworden. Vanaf dat moment heb ik ook geen andere huidproducten meer gebruikt. Dan maar stiae, die jeuk was niet te doen. Bij mij dus allergie, maar kan me voorstellen dat het bij jou ook door het uitrekken van de huid komt en dan brengt smeren juist verlichting!

12. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Bedankt voor de reacties.. Ik dacht juist dat de jeuk bij cholestase specifiek op de voetzolen en handpalmen zat... Dat heb ik niet.. Maar ik zal toch even voor de zekerheid de volgende bellen morgen.
    Verder heb ik ook een x baby olie gesmeerd (nog voor de jeuk) en daar kan ik idd ook niet tegen maar dat heb ik er gelijk afgewassen.. Is toch raar als je daar 3 dagen later nog jeuk van hebt? Ik ben overigens helemaal niet zo van de smeersels... Heb nogal een gevoelige huid..
    Zelf denk ik niet dat 't cholestase is omdat de symptomen ervan niet aanwezig zijn... Behalve de jeuk en dat 't in de avond het ergste is...
    Maar ik ga wel ff de vk bellen morgen... Of ik wacht 't af tot dinsdag.. Dan moet ik weer naar de vk.

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik voel wel allemaal kleine bultjes op mijn buik.. En binnenkant arm.. Maar of dat uitslag is of van 't krabben is weet ik niet.

14. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik denk niet strae...ik ben al 2 x eerder zwanger geweest en toen was mijn buik groter dan nu... Maar je weet 't nooit natuurlijk

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het in mijn eerste zwangerschap heel erg gehad. Bloed laten testen maar daar kwam niets uit, was 'gewoon' zwangerschapsjeuk. Bij mij heeft calendula emulsie geholpen, en mentholpoeder. Verder eigenlijk niets... 's nachts kon ik moeilijk slapen, overdag wel, dus dan deed ik dat maar, het kon gelukkig omdat ik toen nog geen kinderen had ;). Bij de tweede zwangerschap was ik er bang voor, maar nooit jeuk gehad!

16. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Bij mij begon het ook op die manier en sloeg met 36 weken over naar handen en voeten ... was wel cholestase :( ik zou toch je galzure zouten even laten nakijken

Deel Deze Pagina