Vraagje Betreft NavelPiercing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jacq84, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hoi Hoi,

Eerst de zoekfunctie gebruikt maar niet gevonden wat ik zocht.
    Ik heb al heel wat jaren een navelpiercing en toen ik wist
    dat ik zwanger was direct een zwangerschapspiercing gekocht.
    Heb is een aardig groot plastic en buigzaam staafje.

Sinds ongeveer 2 weken ging mijn piercing wat krap zitten dus
    heb ik er de speciale piercing erin gedaan.
    Vanochtend werd ik wakker en had ik er pijn aan.
    Hij is wat rood geirriteerd maar niet onstoken met pus enzo.
    Als ik erop druk dan doet het wel een beetje pijn.

Wat kan ik nu het beste doen?

De piercing is aardig lang dus heb al gekeken of ik er een
    stukje af kon knippen , maar volgens mij zit er toch iets van schroefdraad op het plastic dus lijkt mij dit geen optie?

Moet ik hem eruit halen of laten zitten en als ik hem eruit haal
    kan hij er na de zwangerschap dan weer in of is hij dan dichtgegroeid.
    Dit zou dan 4 maanden zijn dat hij eruit is.
    En ik kan hem natuurlijk af en toe weer doorprikken.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Jacq

2. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een navelpiercing, en bij mij ging die ook pijn doen.. toen heb ik hem er ook uit gehaald.. en het is moeilijk te zeggen of je hem na de zw weer in kan.. Want bij een paar vriendinnen van mij kon het niet meer.. Maar ik heb nu me piercing gewoon weer in.. binnekort haal ik hem er weer uit :)

Het ligt er ook aan hoelang je je piercing al hebt :)

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik heb mijn navelpiercing zo'n 9 jaar. Eerste gedeelte van de zwangerschap had ik ook een speciale piercing in, maar toen ik rond de 28 weken kwam heb ik hem toch maar uit gedaan omdat ik vond dat er veel druk op kwam te staan. De piercing kan ik er nu nog steeds gewoon door heen doen, dat komt puur omdat ik de piercing al zo lang heb :). Na de zwangerschap doe ik gewoon mijn eigen piercing er weer doorheen.

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb het staafje in een hoek gebogen, zodat deze beter blijft zitten en minder irriteert. Ik wissel hem nu nog af met m'n gewone piercing maar ik wil er vast aan wennen voor als ik hem wel in moet doen.

Wie weet helpt het bij jou:).

5. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hij is inderdaad in een hoek gebogen maar een fijn gevoel is het niet.
    Ik heb hem inmiddels alweer 13 jaar.
    Als hij zo blijft irriteren denk ik dat ik hem er uit haal en er af en toe
    even doorheen haal.

Als hij er niet meer in kan na de zwangerschap is dit jammer.
    Dan ben ik toch in de wolken :D

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het schijnt dat tijdens een zwangerschap je gaatje niet dichtgroeid. Ik heb zodra er druk op kwam de piercing verwijderd. Na alle 3 de zwangerschappen kon ik hem erna gewoon weer in doen.

7. Puk 2013

Puk 2013 Lid

19 feb 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo een zelfde piercing, je kunt hem op maat maken! Ik heb hem op gewenste lengte geknipt en dan het dopje er weer opgedraait, komt dan weer vanzelf schroefdraad in! Ik heb hem nu ongeveer 4 weken in werkt prima ! Wel wat extra ruimte over laten!

8. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Bedankt voor jullie reactie's!
    Ik heb hem er even uitgehaald nu maar ga hem morgen dan maar op maat knippen.
    Bedankt voor de tip , wist niet of dat wel kon namelijk :)

Mocht het dan nog niet gaan haal ik hem eruit en dan zie ik na de zwangerschap wel.
    Ben benieuwd of het gaatje dan nog open is Twinkle Star!

9. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Als ik jou was en het is aan het ontsteken zou ik het er sowieso uithalen en een arts er naar laten kijken... Ik zou geen onstekingbij de buik willen als je zwanger bent;)

Ik heb hem vier jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap er na 1 maand uitgehaald en pas vorig jaar weer een keer ingedaan, geen probleem....

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb hem er ook uit gehaald zodra t ging irriteren en er spanning op kwam.. Denk dat na zo lang de gaatjes niet meer dicht groeien..

Merk nu wel dat ik op de plek waar het 'buisje huid' zit waar de piercing doorheen zat mijn 1e striae heb gekregen.. Is wat minder flexibel daar de huid..

Ik kijk na de zwangerschap wel hoe het eruit ziet en of ik hem er weer in doe :)

11. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Ik heb de mijne er toen uitgehaald, kon hem er nadien terug in.
    Maar mijn navelputje waar de navelpiersing zat was wel doorgescheurd in de vorm van 2 striemen van 2cm naar boventoe. Verder geen striemen gehad maar enkel daar :)

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je piercing eruit haalt terwijl er een ontsteking zit dan kan het dichtgroeien rond de ontsteking. Spoelen met gekookt water met zout kan helpen.

Ik heb bij M tot een week of dertig mijn gewone ringetje in gehad. Het ging steeds onaangenamer voelen dus ik heb m eruit gehaald en nooit meer ingedaan ;)

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ga even naar je piercingsshop. Die weten of hij echt ontstoken is en je hem dus moet laten zitten en behandelen of dat je hem er nog uit kan halen.
    Hier adviseert de shop bij zwangerschap altijd te verwijderen.

14. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Ik heb ook zo'n speciale zw.navelpiering gekocht, maar vond het echt 3x niks. Uiteindelijk besloten om de piercing eruit te laten, omdat het met een buikband of strak truitje om mijn buik geen gezicht was. Helaas ook 1 striae net boven mijn navel, maar dat is ook de enige. Denk dat ik de piercing te lang heb gedragen. Helaas kan ik hem er niet meer terug in doen na de zw.schap..

Wel wil ik je adviseren de piercing eruit te laten als het gaat irriteren, dit lijkt me nu niet verstandig tijdens je zw.schap..

15. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Ja ik zou het gewoon eruit halen, maakt het echt veel uit als het dicht groeit???! en als ik eerlijk ben denk ik niet echt dat een piercingshop veel verstand heeft van als je zwanger bent ( om het daar te behandelen, maar dat is persoonlijk) Ik weet dat je geen infectie aan je buik/buikholte/buikvlies of spieren wilt krijgen tijdens de zwangerschap.... Een piercing in je navel, als ie open is staat in verbinding met je buik...

16. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Ik heb mijn piercing eruit gehaald met 6/7 weken.
    Mij maakt het niet uit als het gaatje dichtgroeit. Na de bevalling kijk ik wel en laat ik de piercing gewoon opnieuw zetten/doorprikken.
    Ik heb wel ooit een zwangerschapspiercing gekocht vanwege veel onderzoeken toendertijd en MRI-scans ed. Maar vond het toch niet lekker zitten. Ook vind ik het niet zo mooi als je je piercing zit zitten door je truitje als je buik wat groter wordt.
    Als het gevoelig is zou ik gewoon geen piercing meer dragen en soms spoelen met zout water (of druppelen met sterilon oid). Een ontsteking is niet fijn als je zwanger bent...

17. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Gelukkig is hij nog niet ontstoken.
    Wel had ik er irritaties aan dus heb hem er gister uitgedaan
    en het is een stuk minder.
    Heb hem er net even ingedaan om op maat te knippen maar merkte
    alweer irritatie.
    Dus ik hou hem er voorlopig uit en zie wel na de zwangerschap.
    Ga hem goed schoonhouden en dan komt het wel goed.

Gelukkig ben ik er snel bij en nog geen ontsteking , pfoeee :p

18. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Ik heb mijn piercing er ook uitgehaald, toen het niet lekker begon te zitten. Dat was rond 16, 17 weken, geloof ik. Nu heb ik ook net als een paar dames hier, sinds kort een kleine striem tussen de gaatjes in. Verder nog niks. En na de bevalling zie ik dan wel weer!

19. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam

Jaa, is beter dat je het eruit hebt gehaald.!!
    Voor het geval het gaat ontsteken! En idd na de zwangerschap zie je dan wel! Geniet van je zwangerschap!

20. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Als hij echt flink gaat ontsteken is mij altijd geadviseerd om eerst langs de dokter of pierxingshop te gaan. Als je hem eruit haalt terwijl er een ontsteking in zit kan het verder groter in je navel omdat de pus de gaatjes afsluit zeg maar.
    Vaak als je hem langer heb kan je hem er later gewoon weer in doen, dan is hij vanbinnen nog open maar zit een huidvliesje over de gaatjes heen. Ik heb al jaren een zwangerschapspiercing vanwege allergieën en heb hem bij mijn eerste zwangerschap er pas met 7 maanden eruit gehaald en na de bevalling er weer in.
    Strak zitten van je piercing betekent op een gegeven moment uitgroeien dus pas op! :)

Deel Deze Pagina