Bijna 33 weken zwanger en de aambeien worden erger...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Orchidee26, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Bijna 33 weken zwanger en de aambeien worden steeds erger van de huisarts heb ik lidocaine vaseline gekregen maar dat verdooft alleen maar, nu heb ik er ook erg pijn aan smeer regelmatig in met lidocaine vaseline helpt niet.

Hoe zal de aambeien na de bevalling eruit zien dan denk ik niet meer kan gaan zitten.

Wat kan ik verder doen om te zorgen dat de aambeien gaan slinken en beetje weg trekt...

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Curanol zalf + tabletten (even goolgen, kun je online bestellen, heb je dan morgen waarschijnlijk al in huis)
    En daarnaast Otrivin neusspray een keer of 3 per dag er op spuiten.

3. Orchidee26

Ik heb de curanal besteld met tabletten, ga oltrivon ook halen en hopen tot de bevalling minder word ....

Ik heb een curanal tube thuis maar heb de doosje weggegooid waar staat er op de tube de houdbaarheid datum?

Die heb ik al namlijk 2 jaar in huis hoe lang is die curanal creme geldig?

4. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Volgens mij is de zalf wel lang geldig... en ik dacht dat je de tabletten niet mocht hebben tijdens je zwangerschap? Over de curanol zalf ben ik wel heeeel tevreden, paar keer per dag smeren en het voelt stukken beter.

Daarnaast.... heeeeel veel drinken, zorgen dat je ontlasting goed soepel blijft door veel vezels, fruit en weinig vet enz. te eten. Niet eindeloos lang op het toilet zitten en persen maar alleen gaan als je echt aandrang voelt, ook al zit er wel wat dwars... het moet vrijwel gelijk komen en anders moet je echt weer op staan en wachten tot het wel komt. Hopelijk wordt het snel wat beter!

5. Tamio

Tamio Niet meer actief

Het enige wat bij mij goed werkt is de zalf van Dr. E.J. Swaab.

6. Orchidee26

mijn aambeien zijn nu echt heel groot geworden ik kan er niet van slapen of lopen ik heb veel pijn, iedere beweging in bed tijdens slapen krijg ik scherp steken....

Ik ben naar feest gegaan en echt het opstaan of zitten of even omdraaien de tranen lopen van mijn ogen zo vreselijk pijn ik was om 02.00 uur thuis en nu is het 06.50 uur ik ben opgestaan want ik kan er echt niet van slapen als ik mij omdraaid in bed dat doet vreselijk zeer..

Ik had er 1 grote nu heb ik er 4-5 lijkt net of ik bevallen ben ik smeer regelmatig curunol al 2 dagen heeft geen baat, die ene aambei is echt helemaal opgezwelt zo groot als vingerkootje kan moeilijk aanraken omdat het zeer doet...

Wat kan de gynecoloog hiervoor doen want ik kan echt niet gaan persen in dit situatie tijdens de bevalling want dan krijg ik zeker mega eieren aambeien het is al nu zo erg ik kan er niet meer van slapen doet echt pijn....

Kunnen ze tijdens zwangerschap de aambei open snijden zodat de pijn druk afneemt..

7. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend, hoop dat je je wat beter voelt in de tussentijd. Er zijn verschillende middelen voor aambeien, maar weet niet of ze dat ook toepassen bij een zwangere vrouw.

Heb je al gebeld naar je arts of gyn?

8. Orchidee26

Ik heb naar gynecoloog gebelt ze zei je kunt naar de huisartspost gaan als het pijn niet meer te verdragen is en erger word dan zal de huisarts kijken hoe ernstig het is en mischien naar de gynecoloog doorverwijzen, ik kan er echt niet van slapen zelfs stil liggen helpt niet want krijg in een keer scherpe zeurende pijn om de paar minuten....

Nu doe ik regelmatig met koud water spoelen, maar de aambei is bijna even lang geworden als mijn pink en dik gezwollen, mijn man is naar winkel gegaan dat neusspray halen, ik ga vandaag hiermee beginnen om de 2-3 uur neusspray erop en bovenop curonol zalf smeren en hopen dat het zo snel mogelijk gaat slinken binnen paar dagen en dan terug duwen..

Morgen zal ik de nieuwe bestelling binnen krijgen corunal en tabletjes hiermee ga ik ook beginnen ik heb nog nooit de tabletten gebruikt hoop dat ik hiermee veel baat heb.

Als de pijn maar weg trekt want ik kan mijn kleine meid van 2 jaar niet eens oppakken dan heb ik echt flinke steken aan mijn aambeien..

Vind het jammer dat ik het nu al heb gekregen ik had dit na de bevalling willen krijgen want dan heb ik geen druk meer en geneest ook sneller.

9. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Auwwww klinkt pijnlijk! Hoe begon het bij jou? Ik heb een paar dagen last van harde ontlasting wat een beetje bloeding met zich mee brengt. Ben bang dat het erger wordt, let extra op mijn voeding.

10. Orchidee26

Ik heb uitwendig aambeien maar je hebt ook inwendig aambeien en wanneer je naar wc gaat voor groot boodschap kun je samen met bloed ontlasting krijgen dan kan het zijn dat je inwendig aambeien heb..

Ik had bij mijn eerste bevalling al aambeien gehad en daarna flubberde stukje velletje, en nu is die helemaal dik geworden zitten gaat nog goed maar bij opstaan dan heb ik even pijn en dan niet meer....

Maar ik heb informatie gelezen op deze site het open snijden is echt geen pretje, vooral zonder verdoving ik hoop dat de aambeien voordat ik ga bevallen minder worden en slinken van mij hoeven ze niet weg want dat zal ook niet weggaan heb het al 2 jaar.

Maar jij kunt curonol insmeren om te voorkomen dat je aambeien krijgt, maar ik ben momenteel 33 weken zwanger mag ik de curonal tabletten gebruiken op de bijsluiter staat eind van de zwangerschap mag je het gebruiken...

11. Orchidee26

Ik heb naar huisartspost gebeld, ik mag langskomen ze zitten over trombose te twijfelen, als het open gesneden word dan laat ik dit niet toe zonder verdoving, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt....

12. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!

Succes!

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Moet je ook niet zoder verdoving doen hoor!! Doet pijn kan ik jr zeggen haha

De verdoving is ook niet fijn maar duurt echt niet zolang en daarna lekker een uurtje pijnvrij!:D

Maar op zich valt het wel mee hoor:) je overleeft t wel ;)

Succes!

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En hoe is het gegaan?

15. Orchidee26

Ik ben naar huisartspost gegaan, en de dokter heeft naar de aambei gekeken en zei dat het bloed uitstolsel is en open ging snijden, ik heb voor verdoving gevraagd en dat had zei niet dus heeft ze mij naar de ehbo ziekenhuis doorverwijst om met verdoving aambeien open te snijden.

Dus naar de ehbo gegaan de dokter die bij ehbo aanwezig was heeft er ook naar gegekeken en zei dat ze hier in ziekenhuis niet meer doen open snijden maar zalfje meegeven.

Ik vroeg om de reden ze zei als we het open snijden dan heb je een dag rust maar komt de volgende dag weer terug omdat de baby druk geeft is kans groot dat je de mega aambei weer hebt, en ten tweede je hebt dan een wondje en kans is groot dat die infectie kan oplopen omdat het op een plaats is waar veel bacterie aanwezig is.

Zij heeft mij een creme gegeven die de bloedvaten verkrimpen, en een medecijn tegen de pijn het is bijna hetzelfde als morfine plus poeder om stoelgang soepel te houden....

Ik mag over een week terug komen voor controle, de dokter heeft aangegeven als het na de bevalling zoiets had dan hadden we je meteen onder narcose gezet en geopareerd maar nu kunnen we niks doen omdat je baby gevaar kan lopen..

Ik heb 2 paracitamol ingenomen het gaat nu iets beter en neusspray over de aambei gedaan, dalijk nog effe curonal insmeren ik ga alles uitproberen en kijken wat het beste geneest....

Maar een bloed uitstolsel kan dit genezen of blijft die voor altijd dik en hard?

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Het herstelt.
    Weet niet of je mijn verhaal wel eens bent tegengekomen hier op zp, maar ik heb ook wat aambeienleed gehad.
    Ik kan alleen maar zeggen:
    Koelen, creme, neusspray en rustenrustenrusten.

Ik ben 4 dagen opengenomen geweest ivm getromboseerde aambeien en had verplichte bedrust.
    Bij mj hebben ze het toen zelfs over een keizersnede gehad, ik was toen 38 weken.
    Het was echt draaaama.
    Maar goed, na een week waren ze echt een heel eind geslonken! Sterkte hoor!

17. Orchidee26

Maar een trombose aambeien of te wel bloed uitstolsel kan dit ook genezen door creme neusspray en rusten?

Of moet dit door een arts verwijdert worden na de bevalling?

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Nee, het slinkt. Je houdt dan een flapje over, zeg maar.
    Het stolsel lost op en wordt weer opgenomen n de bloedbaan.
    Ik weet nog goed hoe het voelt, hou je sterk!

19. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hiervoor ook in het ziekenhuis gelegen en idd helaas kunnen ze in deze fase van de zwangerschap niks doen.
    Het enige wat hielp tegen de pijn was ijs (werkt verdovend) Heb 3 dagen met ijszakken tegen mijn aambei gelegen en omdat het ontspannend werkte is mijn aambei ook geslonken. Mocht er wel daflon bij nemen, is iets voor de darmen en moest zakjes drinken zodat ik niet meer zo stevig zou moeten persen tijdens het ***.
    Hoop dat je hier iets aan hebt. Veel sterkte ik weet hoe je je voelt:(

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oeppss.... blijkbaar gereageerd in t verkeerde topic..:)

Deel Deze Pagina