Lenka, Maar had jij ook trombose in de aambei (bloeduitstolsel) of was het gewoon een zwelling. Met ijsklontjes helpt om de pijn af te nemen ik heb het 2 dagen gedaan maar de aambei ziet er nog dezelfde uit groot als een 2 euro en hard, en een kleintje plus uitstulpje erbij die zich voorbereid om tijdens bevalling te gaan opzwellen... Er is bijna geen plekje tussen de anus en uitgang van de baby zo groot is die shit aambeien... Ik maak mij erg zorgen erover morgen naar gynecoloog en kijken wat voor advies zei mij gaat geven..
Ik ben naar de gynecoloog geweest vandaag en heb verteld dat ik 2 reuze aambeien heb gekregen met trombose, hiermee ben ik naar ehbo gegaan maar hebben er verder niks eraan gedaan omdat wanneer ze het open snijden groot gevaar voor infectie is en groot kans is dat het weer terug zal komen. De gynecoloog heeft duidelijk gezegt dat ze niet tijdens de bevalling aambeien open snijden omdat het gevaarlijk is. De gynecoloog heeft met de chirurg contact opgenomen en verteld dat ik veel pijn had, dus ik mocht meteen naar de ehbo komen. De chirurg kwam naar mij toe en vroeg wat voor medecijnen ik gebruikt ik heb het laten zien hij maakte er nog grapje van je hebt de hele apotheek medecijnen meegenomen. De chirurg vroeg of ik nog pijn klachten had ik heb gezegt het is minder geworden maar de aambei zelf iriteerd mij en ben bang dat het tijdens bevalling zal gaan knappen... De chirurg heeft tegen mij gezegd tijdens bevalling denk je niet eens aan je aambeien dan ben je volop met andere dingen bezig persen, maar als je wilt kunnen we het open snijden met verdoving maar dit is heel erg pijnlijk en dit kan voor de baby stres veroorzaken. Als ik in jou plaats was en heb minder pijn dan zou ik het niet laten doen i.v.m infectie gevaar en groot kans dat het terug komt. Hij heeft mij geadviseerd om in een warm badje te gaan zitten met badidas erin dit zorgt ervoor dat de aambei kan slinken en beetje kleiner kan worden en doorgaan met zalfjes smeren. Dus ik ben weer naar huis gestuurd, eerlijk gezegd ik zie het niet zitten met het open snijden dit is echt heel pijnlijk, de verdoving doen ze in de aambei met spuitje in steken en daarna open snijden dus niet klein stukje maar helemaal open snijden... Ik heb nog 6 weken ik ga hard eraan werken om de aambei toch te laten slinken, ik ben nu al 5 dagen bezig met zalfjes smeren en coranol creme het gaat steeds beter ik heb er niet meer zoveel last van maar de aambei zelf zit op zijn plekje en is zo groot als een pinkje plus nog een kleintje erbij en die was heel pijnlijk...
Hoi Orchidee,ik hoop voor je dat de aambeien verder gaan slinken! Ik heb ze ook gehad met mn 2de en derde bevalling en ben ook als een gek gaan smeren en in badedas gaan zitten. Dat vond ik trouwens wel goed werken hoor. Maar wat een last kun je vam die ondingen hebben he. Succes ermee meid!
Ik ben al 7 dagen bezig met smeren en curonal tabletjes in te nemen, de aambei is iets kleiner geworden maar niet veel het doet niet meer pijn kan gelukkig weer normaal bewegen. Alleen zal het bij de bevalling heel erg gaan zwellen maar ik denk dat na de bevalling binnen 1 week zal genezen als ik weer met smeren en tabletten begint. Het is niet dat het helemaal geslinkt is voelt hard aan maar ben al blij dat die rot pijn weg is en fatsoenlijk kan bewegen. Wel bloed het nog regelmatig maar daar heb ik niet zoveel last van hopen dat tot bevalling nog kleiner word en terug in kan duwen. Ik heb het geprobeert om terug in te duwen maar de aambei is eenmaal groot schiet er weer snel naar buiten toe. Wat ik vreemd vind juist de kleine aambei is heel erg gevoelig de grote aambei valt mee daar heb ik niet meer zo last van.. Zijn hier meiden die toch van die grote aambei tot bevalling weg zijn gegaan door regelmatig in te smeren en te verzorgen.
Ik denk dt doe grote aanbei een getromboseerde aambei is en daarom hard is... Jlopt dat het geen pijn meer hoeft te doen.. Maar dit blijft een flapje en zal helaas niet zonaar weggaan hoor.... Heb t ook al 2 maanden ofzo...
Als het maar helemaal slinkt die flapje gaat mij echt niet aan, maar ik ben benieuwd of het tot bevalling helemaal zal slinken, momenteel is het kleiner geworden zo groot als mijn vingertopje normaal was die nog groter ik voelde het tussen in zitten nu niet meer. Want ik zal het toch met de bevalling weer terug krijgen dan ga ik weer heel goed insmeren en coranal tabletjes inemen hopen dat ik het dan snel verdwijnt....