Lieve dames, Kreeg het gister toch even echt heel erg benauwd, ben nu weer aan de tweede pilstrip begonnen (gister nog 6 dagen) nu zag ik dat ik heel erg veel vruchtbaar slijm had en je kunt het wel al raden, we hebben de dag er voor gemeenschap gehad. Heb de pil correct genomen en ben er ook juist mee begonnen, op de eerste dag van mijn bloeding na de bevalling. (vrees er voor dat de pil misschien nu te licht is voor mij dan voor beide zwangerschappen, kan dit?) Ben 4 maanden terug bevallen van een ontzettend lief zoontje, en genieten ook volop van ons dochtertje van 20 maanden... begrijp me niet verkeerd, er zijn veel damens die niets liever wensen, maar we zitten nu niet echt te springen op zo snel een derde kindje, voor ons zou het eigenlijk zo prima zijn. Heb er vannacht gewoon niet van kunnen slapen. Mijn gevoel vertrouwd de pil niet echt helemaal. Na de geboorte van de eerste ben ik niet meer aan de pil gegaan, we hadden zo iets van als er een tweede zich aan wilt kondigen.. prima. Voor de zwangerschappen heb ik natuurlijk nooit gelet of er vruchtbaar slijm aanwezig is in de cyclus... dacht alleen dat dit niet kon tijdens het pilgebruik. Wie kan mij iets wijzer maken of heeft dit zelf ook meegemaakt. Het is niet zo dat een derde kindje ongewenst zou zijn, maar ik kan er eerlijk gezegd niet aan denken op dit moment. Liefs schaapje Heb deze vraag ook gesteld in het zwanger worden topic, maar dacht eerlijk gezegd dat er misschien aanstaande mamas surfen in dit topic die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Daarom wil ik vragen om deze niet meteen te verplaatsen.. bedankt
Als je de pil goed slikt, dan is ze kans dat je zwanger bent echt heel erg klein. Afwijkende afscheiding is verder heel normaal wanneer je aan de pil bent hoor, dus het kan gewoon dat zijn ipv vruchtbaar slijm. Een pil die 'te licht' is geeft vaak ongemakken als te vroeg je ontrekkingsbloeding of te lang, of te veel krampen erbij etc, maar een eisprong wordt er wel nog altijd mee voorkomen.
Had ik ook weleens gehad hoor, kan. Je krijgt dat vruchbare slijm ook alsje opgewonden bent ( geweest) of als het warm is.. Niets aan de hand
dank jullie dames, kleine opluchting. het is namelijk de bedoeling om tijdens de onttrekkingsbloeding die ik dan over 6 dagen moet krijgen een spiraaltje te laten plaatsen. Heb dit alleen nog nooit eerder gehad of is me dit nog nooit eerder opgevallen, zal vast ook komen omdat we de afgelopen 3 jaar hier zo erg op gelet hebben met het zwanger worden van onze 2 kindjes, dat het me misschien nu in 1x zo erg opvalt, dit probeer ik me dan maar een beetje wijs te maken. Wel heb ik eerder gehoord dat er toch best wat mensen zijn die door de pil heen zwanger zijn geworden kort na een bevalling, vandaar dat ik niet helemaal gerust ben. Had ook al gedacht dat het misschien met het sperma te maken heeft gehad. We zullen maar afwachten.
Heb eigenlijk geen idee hoe vruchtbaar slijm er precies uitziet, maar na de sex heb ik altijd een heel dik soort slijm de volgende ochtend. dus denk echt dat het daardoor komt.
dit heb ik een tijd geleden eens gepost op iemand die vroeg hoe vruchtbaar slijm er uit moet zien: inderdaad, je moet er echt draden mee kunnen trekken, (beetje viese omschrijving) maar als je het tussen je vingers hebt, als je die dan op el kaar doet en dan uit elkaar, moeten hier draadjes tussen blijven. Dit kan helemaal transparant zijn, maar ook een beetje rauw eiwit kleurig. Soms kun je het op het wc papiertje ook zien doordat het een beetje glinstert/glimt. Meestal is dit net voor je eisprong begint 2-3 dagen, op de dag dat je, je slijmpiek hebt, komt meestal net daarna je ei, wordt het minder, dan is je ei geweest, en zie je de afschieding ook weer veranderen. minder draden, vaak plakkeriger, witter van kleur. Uiteraard verschilt elke afschieding per vrouw, maar zo kun je het wel herkennen. Heb dit altijd best goed bestudeerd, en schreef vaak ook elke ronde op wat ik herkende en hoe het veranderde, waardoor ik al snel ging begrijpen en zien wanneer mijn vruchtbaarste periode was. Als jij draden kunt trekken van je slijm, zal dit ook vruchtbaar slijm zijn. daarom ben ik een beetje nerveus omdat het bij mij erg goed te zien was wanneer ik vruchtbaar slijm had... behalve voor beide zwagerschappen toen ik aan de pil was... en nu zie ik het gewoon tijdens de pil na beide zwangerschappen vandaar mijn vraag of dit wel kan....
het is wel precies wat je omschrijft. Maar dat heb ik dus echt al jaren, en ben pas een half jaar gestopt met de pil.
@marieke, andrea en evi, zoals het er naar uit begint te zien ben ik toch echt zwanger door de pil heen geworden, was dit toch echt vruchtbaar slijm. De test is nog niet doorslaggevend voor mij, hier vind ik hem nog te vaag voor. We heb ik een beetje bruin slijm gehad afgelopen week, verder niets (vermoed een innesteling) Zondag gaan we nog een test doen, uiteraard gaan we dan ook voor een derde kindje, we vinden beide dat we ons gelukkig mogen prijzen en dat het dan zo heeft moeten zijn.