wie heeft er zwangerschapsvergiftiging gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sila24, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hoe kwamen ze er achter? en met hoeveel weken? wat hebben ze toen gedaan? je moest gelijk bevallen neem ik aan? met keizersnede of was het een gewone bevalling??????/was alles goed met de baby?

2. renatew

renatew Bekend lid

19 sep 2009
    743
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een zwangerschapsvergifteging gehad. en ben toen opgenomen in het ziekenhuis met 33 weken zwangerschap. De baby werd uiteraard extra goed in de gaten gehouden, maar zolang het goed ging wouden ze hem gewoon laten zitten. Na 3 dagen ging het met mij zo slecht dat ze uiteindelijk hebben besloten dat het voor mij beter was om het kindje te laten komen, en ben toen ineens binnen een half uur bevallen van mijn zoontje door middel van de spoedkeizersnede. De volgende dag voelde ik me echt herboren en had nergens last meer van. Behalve van de keizersnede natuurlijk. MIjn zoontje heeft toen nog 2 weken in de couveuze gelegen en nog 2 weken op de kinderafdeling. Ben nu precies weer rond die tijd en heb toch nog wel steeds de angst dat het dit keer weer zo zou kunnen gaan, ookal is die kans erg klein natuurlijk. Als ik de 33 weken maar even voorbij ben, dan ben ik al gerustgesteld.

Waarom jou vraag? vermoeden ze het bij jouw ook?

W

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb het gehad, werd ontdekt met 37 weken 5 dagen. Direct opgenomen en ingeleid. Inleiden had geen effect dus dag erna toen ik bandgevoel kreeg spoedkeizersnee.

Ik zelf heb nog 1 nacht op de IC doorgebracht en onze dochter ivm moeilijke start nog 24 uur op de kinderafdeling.

Daarna ging het met ons beide prima.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja bij mij drijgt er al een maand ofzo zwangerschapsvergiftiging maar de hoeveelheid eiwit is nog niet hoog in mijn urine maar ik moet nu wel naar extra veel controles inhet ziekenhuis en aan zo'n ctg apparaat

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Bij mij was de dreiging er ook al langer, steeds weer naar het zkh voor bloedcontrole en CTG. Tot die zondag toen was mijn bd torenhoog en waren ook mijn reflexen extreem. Dit was ook een teken dat het niet goed was en moest ik blijven.

6. freya

freya Actief lid

15 feb 2009
    221
    0
    16
    in een fijn huisje
    Bij mij kwamen ze er tijdens de bevalling achter. Nog een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.

Met het kindje ging alles goed hoewel hij maar 2600 gram woog. Hij was de laatste week afgevallen.

Zelf heb ik nog een half jaar moeten herstellen. Nu is alles weer goed.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja, bij mij kwamen ze er op een vrijdagmiddag achter.
    Zaterdagochtend moest ik terugkomen om alle waarden te checken, het was nog steeds niet goed en toen hebben ze me zondagochtend ingeleid.
    Ik ben gewoon bevallen, geen keizersnede gehad.
    Mijn kindje was wel iets aan de lichte kant maar verder was alles goed met hem.

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Omdat mijn kindje heel klein was moest ik vanaf 36 weken 2-3x per week een ctg laten maken.
    Tijdens een van die controles, ik was toen ik geloof ruim 37 weken zwanger, was mijn bloeddruk ineens heel hoog. NOrmaal was die ongeveer 115/65 en toen ineens 140/105.
    Meteen bloed geprikt en urine gecontroleerd maar alles was in orde. Toen moest ik om de dag naar het ziekenhuis om alles te laten controleren. Ik had verder geen tekenen van zwangerschapsvergiftiging, maar ik moest dag wel heel goed in de gaten houden.
    Mijn bloeddruk - vooral de onderdruk waar het om gaat - bleef hoog.
    Met 39+5 diende de bevalling zich spontaan aan.
    Toen we in het ziekenhuis arriveerden (moest sowieso in ziekenhuis bevallen ivm eerdere keizersnede) en ze mijn urine en bloed controleerden, bleek mijn urine wel goed maar het bloed absoluut niet. De baby moest en zou ook dan die dag geboren worden, en dat is ook (vanzelf) gebeurd.
    Ik heb niets van de vergifgiging gemerkt.
    Ik heb wel nog 4 nachten in het ziekenhuis gelegen, maar dat was een samenloop van omstandigheden: ik had 2,5 liter bloedverlies, een mega knip, de zwangerschapsvergiftiting en een heel kleine baby die twee nachtjes in de couveuse moest.
    Maar met onze dochter was alles in orde. Ze heeft dus 2 nachtjes in de couveuse gelegen (ze woog maar 2400 gram) en heeft een infuusje gehad met glucose.
    verder alles oké!

9. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik voelde mij al weken heel slecht. de verloskundige nam mijn klachten niet serieus en ik dacht dat het bij de laatste loodjes hoorden. niet dus. Ik was op de uitgerekende datum zo ziek, dat ik meteen naar het ziekenhuis ben gestuurd. na een paar onderzoekjes werd ik opgenomen en de volgende ochtend werd ik meteen ingeleid. 4,5 uur later was ons prachtige dochtertje daar. ik heb nog 3 maanden moeten herstellen om weer wat energie terug te krijgen...

10. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hoi,

Hier ook opgenomen geweest met behoorlijke vergiftiging vanaf 31 weken. Toen er ook HELLP bij kwam hebben ze met spoed ingeleid 34,5 week. Keizersnee kon al niet eens meer ivm te slechte bloedwaarden (bloedplaatjes)
    Was heftige periode, wat ook de reden was dat het een tijdje heeft geduurd voordat manlief weer een 2e aandurfde.
    Bij mij was het vooral ikzelf die erg ziek (echt op t randje zelfs) is geworden, mijn zoontje heeft er gelukkig niet veel van hoeven lijden al is ie natuurlijk wel te vroeg geboren.
    Heb ongeveer een jaar nodig gehad om weer te herstellen...

Ik denk gezien jouw termijn dat ze wel redelijk vlot inleiden zodra er eiwitten lekken. Dan zul je ook niet erg ziek worden. Dat scheelt een hoop in herstel.

succes meis!

11. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ik heb het HELLP syndroom gehad. Werd midden in de nacht plotseling erg ziek met een giga pijn in mijn maagstreek. Ik wist meteen dat het niet goed was.
    De huisarts van de doktersdienst kwam en heeft mijn bloeddruk gemeten. Die wat toen al toren hoog. 220/180. Met een ambulance met spoed naar het ziekenhuis gebracht en een paar uur later lag ik op de OK voor een spoedsectio. Ik was toen 27+6 weken zwanger.

Onze zoon werd gereanimeerd en aan de beademing gelegd. Hij woog maar 780 gram. Hij heeft 9 weken in de couveuse gelegen en daarna nog 3 weken in een open bedje op de highcare. Na 3 maanden mocht hij dus gelukkig mee naar huis. Zonder toeters en bellen. Hij heeft heel lang aan de beademing gelegen en Cpap en later lowflow. Verder kreeg hij mijn gekolfde mamamelk via een sonde. Na een hele spannende tijd mocht hij dus eindelijk mee naar huis en nu is het een gezonde knul van 10 kilo!

Ik zelf heb 4 dagen op een kamer apart gelegen en daarna nog 4 dagen op de kraamafdeling voordat ik naar huis mocht. Al met al ben ik redelijk snel weer opgeknapt en is mijn bloeddruk weer mooi gezakt. Dat ongeveer ruim een maand na de bevalling.

In jou geval is het natuurlijk heel anders omdat je al veel verder bent in de zwangerschap en je al goed in de gaten wordt gehouden. Bij mij was het acuut mis.

Ik zal voor je duimen dat je niet ziek zal worden en een mooie bevalling hebt! :)

Deel Deze Pagina