Hallo meiden, Zoals wel meer mama's (en papa's) ben ik op zoek naar een meisjesnaam. Inmiddels 34 weken zwanger maar we komen er niet uit. Misschien ben ik wel te kritisch... Ik weet niet hoe het opzetten van een poll werkt dus hieronder een ouderwets rijtje. Zouden jullie je mening willen geven? Namen die momenteel in aanmerking komen zijn: Rosalie (vind ik zelf beetje tuttig maar mijn man is er weg van) Rosalinde (wel mooi maar beetje lang) Linde (zoontje's voornaam begint ook met een L...) Philène Philine Fardau Amèlie (papa is hier niet van gecharmeerd, ik vind het prachtig) Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!
Klinkt misschien stom.... maar kunnen jullie niet kijken wie het is als het geboren is....? Straks kiezen jullie Fardau en wordt het een Linde....
Bedankt voor je (snelle)reactie. Dat heb ik hier al eens geopperd maar mijn man is daar helaas nier voor.
Hoi Pino1000, Rosalie (vind ik zelf beetje tuttig maar mijn man is er weg van) Ik vind Rosalie niet erg tuttig. Maar ik ken twee Rosalie's en die zijn alles behalve tuttig dus misschien daarom? Ik vind persoonlijk Rosaline leuker. Rosalinde (wel mooi maar beetje lang) Rosalind en Rosamund staan op mijn lijstje. Ik vind Rosalinde erg leuk. Je kan de naam afkorten tot Roos, Rosa en zelfs Linde. Maar zo behoudt ze de keuze om alsnog terug te vallen op haar lange maar prachtige naam. (Ik ben zelf niet zo fan van de ultra korte namen trend van tegenwoordig) Linde (zoontje's voorletter begint ook met een L...) Ik zou dus voor Rosalinde kiezen en haar evt. Linde noemen als bijnaampje. Philène Op zich wel leuk maar deze vind ik persoonlijk dus weer een beetje tuttig en een tikkeltje kak. Philine Persoonlijk vind ik Phillipa een erg leuke naam en ik denk de enige naam beginnende met Phil die echt ik leuk vind. Philine vind ik wel leuker dan Philène! Fardau Nog nooit eerder van gehoord! Weet ook niet zo goed hoe ik deze naam moet uitspreken. Amèlie (papa is hier niet van gecharmeerd, ik vind het prachtig) Pachtige film met nog mooier muziek. De naam vind ik wel leuk maar andere varrianten vind ik leuker: Amèlia Emmeline Emily Succes!
Bedankt voor je mening(en)!! Fardau is een friese naam. Je spreekt het net zo uit als dat je het schrijft.
Jammer.... Ik heb mijn man wel zover.. maar daar heb jij natuurlijk niets aan.... Kan je het niet nog 1 keer proberen? Of heb je je laatste keer proberen al gehad?
Philène (ik zou schrijven Phileine) vind ik een hele mooie naam! Linde vind ik ook mooi. Heb je weleens gedacht aan bijvoorbeeld: Alinde? Succes met de keuze!
Rosalie vind ik een supernaam! ( vooral niet truttig ) Phileine zoals eerder ook genoemd vind ik ook leuk! Rest niet zo mijn smaak.
Ik vind Rosalie en Rosalinde beide erg leuk! Zou zelf in jullie geval gaan voor Rosalinde met dan als roepnaam Linde. Zoals al werd gezegd; dan heeft je meisje altijd nog zelf de keuze wat ze leuker vindt. Zo hebben wij het bij Sil(vester) ook gedaan
Ik vind Rosalie ook echt niet tuttig. vindt Rosalinde persoonlijk tuttiger. Rosalie is leuk! toen ik Fardau zag staan dacht ik dat je het uit zou spreken als Fardaux (Fardoo). Ik ken de naam niet, en misschien vindt ik hem ook daarom niet zo mooi. Ik ken wel een Jildou (ook uitgesproken zoals je het schrijft). dat vind ik dan leuker. het geopperde Alinde vind ik ook leuk!
Rosalie prachtige naam. Rosalinde Hmm nee niet echt mooi dan maar liever gewoon Rosalie . Linde Ben ik een groot Fan van Vind hem erg mooi . Fardau verschrikkelijk. Amelie Prachtig ALs ik moest kiezen zou ik voor ROSALIE GAAN ,