Bijna 36 weken zwanger en weinig vruchtwater

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxxilse85, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Hoi gisteren bij de normale controle vertelde ik dat ik minder leven voelde. Verloskundige 10 minuten geport en gepookt maar baby bleef erg rustig.
    Doorgestuurd voor een minder leven consult bij de gyn.
    Hartfilmpje zag et perfect uit maar nu bleek dat ik weinig vruchtwater heb, niet TÉ weinig maar weinig. Vandaag moet ik weer heen om 10.00 en als het dan oke is mag ik weer onder behandeling van de verloskundige komen anders moet ik bij de gyn blijven en wordt het een medische bevalling... En waarschijnlijk ingeleid met 37 weken.
    Hebben vrouwen ervaring met weinig vruchtwater??? Ben heel benieuwd naar jullie ervaring

2. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Ja hier.
    Met 33 weken vloeide ineens mijn vruchtwater weg en heb het opgevangen.
    Daarna naar het ziekenhuis gegaan.
    Weeën kwamen en even leek het erop dat ik met 33 weken zal bevallen.

Ik heb een scheur in mijn vlies.
    Nu heeft ze dus ook heel weinig vruchtwater.
    Maar ze willen toch dat ze iets langer blijft zitten.
    Ben nu pas 34 weken.
    Kindje is wel al 3620 gram.
    Maar de longetjes en andere orgaantjes zouden nog niet rijp genoeg zijn omdat ik suikerziekte heb.

Ik loop voor de 2de week met 4 cm ontsluiting.

Vandaag moet ik weer komen en hoor ik of de vruchtwater weer is afgenomen :(
    Hoop het niet natuurlijk.

Ook kijken ze goed de flow van de navelstreng na.

3. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Oke...nou ze hebben mijn vruchtwater niet gemeten en hartslag was goed... Maar wel de zorg helemaal overgenomen..ben nu dus onder behandeling van de gyn en mag niet thuis bevallen... Ben helemaal overrompelt...kon volgens haar ook niet meer terug naar verloskundige praktijk en moest onder de ctg bevallen...

4. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Hebben meer vrouwen dit meegemaakt??

Ik heb nu weer een aantal metingen gehad en de tweede meting leek goed en de derde ook! Ik snap de noodzaak om bij de gyneacoloog te blijven dus niet helemaal meer... Mijn vruchtwater is zelf verdubbelt, waardoor ik denk dat de eerste meting niet correct is uitgevoerd...

Maaandag weer echo voor groei en vruchtwater. Als dit weer goed is gaan we overleggen of ik terug mag naar de eerste lijns verloskundige....

5. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ja, ik. Ben bij mijn dochter ingeleid om deze reden. Ik voelde ook minder leven waarvoor ik de vk heb gebeld. Zij stuurde me ook door voor een ctg, en daar bleek ze idd erg rustig te zijn aan de monitor. Werd toen meteen doorgestuurd voor een echo een uur later, waaruit bleek dat mijn vruchtwater nagenoeg op was. Dus bij mij was het wel tè weinig. Toen hebben ze besloten mij de volgende ochtend meteen in te leiden omdat het niet langer veilig was voor de kleine om in mijn buik te blijven. Toen ze geboren werd was ze erg klein voor de termijn (40+1 en 2800 gram) waardoor ze nu ook denken dat ze niet goed gegroeid was door het vruchtwater tekort wat niet optijd ontdekt was. Het is dat ik zelf aan de bel heb getrokken, anders wist ik het niet want de vk zei steeds dat ze voelde dat er nog mooi vruchtwater om de baby zat wat dus absoluut niet zo bleek te zijn.
    Nu deze zwangerschap word ik extra in de gaten gehouden.

6. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Oeh dat was goed van je dat je aan de bel hebt getrokken.
    Bij mij is het dus net andersom eigenlijk... Bij mij wordt nu steeds gemeten en is het vruchtwater normaal...vandaar dat ik me afvroeg of er vrouwen waren die van de gyn weer terug zijn gegaan naar de eerste lijns verloskundige.

Deel Deze Pagina