Slecht slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetje1993, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1993

zonnetje1993 Actief lid

14 jan 2014
    165
    74
    28
    Hallo dames!

Ik ben nu 8 weken zwanger en ik slaap zo slecht..
    Ik val rond 23:00u wel in slaap maar dan word ik om 3 uur wakker en slaap ik gewoon niet meer of heeel licht en wordt telkens wakker..
    Iemand ervaringen of tips??

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi! ik heb t idee dat mijn zintuigen op scherp staan. Misschien een voorbereiding van het moeder zijn straks 😉
    ben moe maar wordt snachts wakker, veel draaien en niet meer inslaap komen. gevolg dat ik mn bed moeilijk uit kom.
    heb helaas geen tips. maar herken mezelf in je verhaal.

3. Assepoester8

2 feb 2016
    89
    0
    6
    Ik heb precies hetzelfde.. Ik val wel in slaap maar word na 3/4 uur slapen wakker.
    Ik lig uren wakker en tegen de tijd dat ik op moet staan val ik soms weer in slaap.
    Ben de hele dag ook heel moe.

Heb er de hele zs al last van. (Ben nu 21 weken zwanger)
    Bij m'n eerste zs had ik het ook, heeft toen de hele zs geduurd..

4. Watermann

Watermann Niet meer actief

Heel veel ervaring haha. Tot 12 weken kon ik niet goed slapen, vaak wakker enz en sinds een week heb ik weer dat ik niet goed kan slapen. Veel zwangeren hebben hier last van ☺️

5. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Helaas herkenbaar. Vandaar ook dat ik zo lang mogelijk wakker probeer te blijven, en dan rustig aan in bed tot rust probeer te komen. Word meestal rond half negen sochtends wakker, maar val dan vaak weer in slaap tot een uur of 12. Soms echt verschrikkelijk!

6. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja ik heb het ook weer... Vanaf 4/4.30 lig ik weer naar het plafond te staren. Net als bij mijn vorige zwangerschap. Zo irritant!

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb er ook last van, soms helpt bij mij een warme douche of schone lakens (op het eind van mijn zwangerschappen van mijn zoons had ik dagelijks schoon beddengoed nodig om nog een beetje te slapen).

8. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Heel erg herkenbaar. Wordt meestal rond 3 uur voor het eerst wakker en moet ik ook plassen... (Voorheen moest ik nooit 's nachts plassen). Duurt ook altijd weer een tijdje voor ik weer in slaap val, met een beetje pech val ik in slaap net voordat mijn wekker afloopt (7 uur) 😔

9. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas geen tips voor je. Heb er zelf ook last van. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest, maar nu is het wel heel erg :( val vaak tegen 3uur pas in slaap en om 5uur alweer wakker. Soms heb ik gelukt en val ik tegen 8uur weer in slaap tot 10.
    Heel vermoeiend....

10. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik ben nu 25 weken zwanger en loop erbij als een zombie... Lag gister om 9 uur al in bed, word tussen 1en2 wakker en de rest van de nacht ga ik liggen spoken. Plassen, verkeerde draai maken en wakker schrikken, kat springt op bed weer wakker. Word er gek van en idd rond een uur of 4/5 val ik weer in slaap en ben dan kapot als me wekker gaat :(

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier ook vaak wakker en soms uren aan een stuk. Vroedvrouw gaf me de tip om Bach bloesem te nemen. Rescue night. Ik had gewone rescue in huis en die neem ik nu. Het werkt wel vind ik, ik word nog wel ooit wakker maar minder vaak en val heel snel weer in slaap! Kan je misschien ook eens proberen?

Deel Deze Pagina