Vrijdag de echo, dus mag het bijna vertellen. Mijn zusje weet het al, maar ik zou het zo leuk vinden dat het voor iedereen een hele grote verrassing is. Vanmorgen zei ze tegen mijn zusje 'Ik denk dat je zus zwanger is, ze krijgt ineens een buik, andere uitstraling, ik voel het gewoon' Mijn zusje zei al 'ze is ook inderdaad aangekomen, veel stress om de verhuizing' maar bracht haar niet van het idee. Vanmorgen heb ik haar een appje gestuurd met of ze nog tampons heeft ivm menstruatie en ik ze vergeten ben. Ze geloofde er niks van Vanavond eet ik bij haar. Kan ik nog iets doen om haar in 1x op een dwaalspoor te brengen? Ze is zo zeker van haar zaak en ik zou het zo leuk vinden dat het een grote verassing is vrijdag.
Haha dat gaat niet meer lukken dus denk ik? Gewoon mysterieus je mond houden en als ze er een opmerking overmaakt heel onzeker en verontwaardigd roepen of je dan zo dik bent en accepteren dat je een sterk intuïtieve moeder hebt!!
Dat denk ik ook. Ik snap dat het leuk is om te vertellen, maar ergens toch ook bijzonder dat je moeder het zo al weet.
Zoiets voelen moeders toch blijkbaar aan Een verrassing wordt het toch niet meer voor je moeder denk ik, zelfs niet met nog smoesjes of dingen. Want vrijdag gaat ze toch zeggen: ik wist het! Misschien vanavond het al aan je moeder vertellen??
Als je echt niet wilt dat ze het weet, dan zou ik inderdaad een beetje beledigd doen.. zo van vind je me zo dik geworden of ja ik weet dat ik moet afvallen! Hopelijk werkt dat. Verder denk ik net zoals de rest dat je je moeder niet op een dwaalspoor kan zetten, en dat ze heel intuïtief is
Ook geen nep bloed aan mijn broek smeren en zeggen 'shit Ik ben door gelekt?' Ik bedenk me suf. Vind het zo jammer
Of een drankje nemen en dan af en toe net alsof nippen en dan helpen met afruimen en snel weggooien. Of perongeluk omgooien haha ( ligt er aan hoe duur de tafel is haha)
Ik zou haar gewoon een dikke knuffel geven. Haar gevoel klopt! Wat nou als het mis zou gaan? Dan wil je het toch ook delen. En dit geluk geeft het etentje toch een extraatje. Sorry geen tips. Als ze nou niets doorhad was het wat anders. Mijn moeder zou me (als ik haat in dit stadium glashard zou zeggen dat het niet zo is) niet meer vertrouwen . Zo speciaal om te kunnen delen.
Prachtig juist dat je moeder het doorheeft! Zegt veel over hoe goed ze op je let en je blijkbaar aanvoelt... Toen mijn ouders net wisten dat ik zwanger was kwam mijn vader ineens met: Ik weet het! Het wordt een jongen en jullie noemen hem ...... Stomverbaasd!!! We wisten zelf nog niet wat het werd, maar als het een jongen zou worden zou het inderdaad die naam worden. Vanaf toen wist ik: het wordt een jongen! En inderdaad. Bizarre intuïtie van ouders, maar ik vind het prachtig!!! Ik snap dat je het anders in je hoofd had. Het vertellen, grote verbazing, blijdschap etc. Maar ze zal echt net zo blij en trots zijn! En ach... Straks als de kleine er is zullen we constant onze planningen en verwachtingen moeten aanpassen, dus zo kunnen we alvast wennen
Zal het nog mooier vertellen. Ik vroeg aan mn zusje of ze dr te kleine kleding door wilde geven, want ik ga groeien. Zusje had het dus gelijk al door. Komt mama s avonds thuis, kijkt mn zusje aan en vraagt of ik zwanger. Ze/we hadden elkaar nog niet gesproken die dag. Ik woon niet eens thuis en ze had me al 2 weken niet gezien. Zo zie je maar. Moeders voelen zoiets aan. Juist niet overdreven gaan reageren of zenuwachtig doen. Dat bevestigd dr vermoeden juist. Probeer te reageren zoals je normaal ook zou doen, zonder het te forceren. Schoonvader riep ook al paar keer dat ik molliger werd en of ik zwanger was? Onverschillig gezegd dat sporten even op een laag pitje stond en ik niet echt op mn eten lette door stress rondom tentamens. Gewoon daarbij gelaten.
Ik zou het denk ik vandaag al vertellen. Haal/schrijf een mooi kaartje en druk dat meteen in haar handen. Ik vind het juist heel bijzonder dat ze dat zo aanvoelt! En dan niet zeggen dat je vrijdag de echo hebt, maar maandag ofzo. En dan als verrassing vrijdag langskomen met een mooie echofoto
Ik vind het ook alleen maar mooi ! Bij alle 3 mn zwangerschappen zei mn moeder , ik zal maar een test gaan doen hoor ! Jij bent harstikke zwanger ..! Op de vraag , hoezo denk je dat dan ? Was haar antwoord steeds weer , dat voel ik gewoon! Bij de eerste en tweede ( allebei niet geplant, maar wel zeer gewenst) had ze dus ook niks van te voren kunnen weten! De derde wist ze dat we er mee bezig waren , dus dat was te verwachten.. Maar bij alle 3 had ze dus gelijk ! Wees trots op het feit dat je moeder je zo goed aanvoelt!
Die moeders toch. Hier precies het zelfde. Mijn moeder wreef zondag over mijn buik en vroeg hoe het met mij was. Had net de dag ervoor positief getest. Toen ik vertelde dat ze weer oma werd zei ze ja dat weet ik al een tijdje. Denk dat moeders en dochters toch een bepaalde band hebben die niemand anders heeft.
Mijn moeder EN vader wisten het al voordat we wat vertelt hadden. Ze wisten alleen niet van elkaar dat ze een vermoeden hadden haha. M'n vader had zelfs een klein cadeautje mee!! Zo zeker was ie er van. Kwam dus niet als een verrassing voor hun maar als een verrassing voor mij. Erg leuk! Al snap ik de teleurstelling bij jou ook wel hoor.
Joh, ga je niet in bochten wringen nu, ga je een beetje staan liegen tegenover je moeder terwijl ze het DUIDELIJK door heeft. Die gaat zich vrijdag dan een beetje voorgelogen voelen (al gaat het om goed nieuws, maar ik zou dit echt niet op prijs stellen). Maar goed, als ik je moeder was geweest had ik wijselijk mijn mond gehouden en gewacht hebben tot je kwam met je grote nieuws (en dan roepen: ik wist het! :-D ).