Hygiëne na de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door RondEnGezond, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RondEnGezond

6 jan 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste dames,

wie heeft hier ervaring mee? Ik wil vast maandverband kopen voor na de bevalling (voor als het kraamverband uit het pakket op is). Welk merk/dikte kunnen jullie adviseren? Normaliter gebruik ik eerder tampons dan maandverband, vandaar.

2. soeee

soeee Niet meer actief

Van Kotex, de zwarte verpakking :) Volgens mij gebruiken veel dames van hier ze. Heb ze zelf ook gebruikt en bevielen me prima!

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ik vind dat van het Kruidvat erg fijn, iets minder dik dan uit het pakket, dus vooral handig als het bloedverlies al iets minder heftig wordt.

Je moet wel echt kraamverband nemen teouwens, geen gewoon maandverband. Daar zit nl vaak een plasticlaagje in en dat is ivm bacterievorming niet aan te raden.

4. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond hoe groter hoe fijner na mijn bevalling! Toen t bloeden wat minder werd die van allways-night

Nog steeds een erg grote variant.

Maar k had dat liever dan steeds een hele bebloede onderbroek.

5. soeee

soeee Niet meer actief

Deze bedoelde ik! ;)

6. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, die Kotex heb ik ook goede verhalen over gehoord. Zelf niet gebruikt overigens, eerst toch echt aan het kraamverband, aan 1 pak had ik niet genoeg. Daarna overgestapt op gewoon maandverband. Droeg ook van die netbroekjes, om de boel op zijn plaats te houden, vond ik echt een aanrader.

7. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    PS: Nog iemand die erg schrok van de grootte van die dingen?? Ik dacht echt dat ik bijna dood zou bloeden als ik na de bevalling nog van die enorme lappen moest dragen ;)

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ja schrok me rot! Had 3 of 4 verschillende maten in t pakket, maar enkel de kleinste twee gebruikt. Had weinig bloedverlies, dus kon snel over op het kleinste kraamverband wat net zo groot is als een gewoon maandverband. Heb ook echt lang niet alles van t pakket hoeven gebruiken.

9. Sanny

Sanny Lid

13 sep 2011
    85
    0
    0
    Dordrecht
    Nou ik had ze echt wel nodig hoor.....
    maar ze raden Kotex aan omdat die niet synthetisch zijn. Gaat het niet zo broeden. ik had wel gewoon de witte, maar dan de grootste.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Deze gebruikte ik ook. Waren echt fijn

11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook snel de kotex night.ze liggen nu ook weer klaar.
    Met de gewone menstruatie weer terug naar de libresse die ik daarvoor ook gebruikte.

12. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik heb echt een eeuwigheid kraamverband gebruikt. Heb echt een ontzettende hekel aan maandverband (ben ook echt een tampon-mens). Pas na 4 of 5 pakken kraamverband over gegaan op gewoon maandverband. Ik wist niet dat Kotex niet zo synthetisch was, handig om te weten voor de volgende keer

13. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dat hele grote heb ik de eerste dagen samen met een netbroekje wel echt gebruikt. Vond het wel een fijn idee dat ook de stolsels opgevangen werden.
    Daarna de middelmaat, die gebruik ik snachts nog steeds (niet echt nodig, maar meer voor mijn gevoel).
    En de kleinste staat in de badkamer en de witte kotex staat beneden op h er t roilet.
    Die 2 gebruik ik overdag. Werkt prima. Ook al vloei ik amper nog maar.

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwarte Kotex, wat een hemels spul na die matrassen uit het kraampakket. Lekker zacht en niet broeierig.

15. Bitterkoekje

Bitterkoekje Actief lid

24 jun 2013
    127
    19
    18
    NULL
    NULL
    Hoeveel pakken kotex hebben jullie gebruikt na de bevalling?
    Ik woon in het buitenland en hier is geen kotex verkrijgbaar.
    Wel had ik de laatste keer dat ik in nl was alvast 2 pakken meegenomen.
    Zal dit genoeg zijn?
    Anders kan ik familie nog vragen wat mee te nemen wanneer ze op kraambezoek komen namelijk :)

16. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Ik kreeg deze van een vriendin met de woorden: "Je gaat me dankbaar zijn, trust me". :D

17. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik heb ongeveer 2 pakken gebruikt. Maar ik vloeide niet veel.

18. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hier ook de zwarte Kotex.

19. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dat ligt een beetje aan hoeveel je vloeit. Hier eerst 3 pakken kraamverband(2 grote pakken en 1 klein pak) en daarna 3 of 4 kotex zwart,eerst altijd en daarna alleen snachts en overdag maandverband. Ik denk dat ik daar deze keer ook kotex voor ga pakken maar dan de witte.is toch minder broeierig dan gewoon maandverband.

20. Flubje

Flubje Niet meer actief

ja die! en idd al die enorme dingen nog gebruikt ook en ben echt niet bijna doodgebloed ;)

ooohja en daarna katoenenlapjes ipv maandverband omdat alles me teveel broeide (maar het was ook 30 graden..) haha, was ik alweer vergeten..

Heeft niet heel lang geduurd hoor denk een week of 2/3?

Deel Deze Pagina