Maandag 18 juni was het zover, na een miskraam te hebben gehad op 25 april, was ik EIN-DE-LIJK weer voor het eerst ongesteld geworden. Voor het eerst dat ik blij was dat ik ongesteld was (op die paar keer na toen ik 18 en 21 jaar was en onveilig had gevreeën haha). Omdat je toch graag zwanger wilt zijn maak je jezelf gek met testen, dus zondag 17 juli de eerste test, en uiteraard negatief. Ik had nog een test over dus denk waarom niet. Tot mijn verbazing, zag ik een streep, een echte streep die alleen zichtbaar was voor mij wanneer ik hem tegen het raam aanhield haha. Mijn vriend verklaarde me al voor gek. Die ochtend nog tijdens werk naar Kruidvat gereden voor de beroemde 2v5 test. Na wat geklungel een beetje urine weten op te vangen en JA, daar was toch echt een streep. Helemaal door het dolle heen, want ik ben (denk ik) dan precies 4 weken!! Inmiddels zijn we 1,5 week verder en maak ik mij ontzettend druk. Waar ik 3 dagen terug nog kwaaltjes had heb ik nu NERGENS last meer van. Af en toe knijp je even in je borst of ze nog zeer doen, maar NEE, niets. Gister toch een test gedaan en die knalde, maar dan ga je toch weer twijfelen: Ja, maar HCG blijft lang in je lichaam, dus dat maakt ook niet uit. Inmiddels zit ik bij elk toiletbezoek te onderbroekkoekeloeren om te kijken of ik bloed. Het slaat helemaal nergens op, dat weet ik, maar het maakt je zo onzeker. Van mijn vorige zwangerschap weet ik dat ik ook nergens last van had, maar deze zwangerschap begon met lichte kwaaltjes en nu niets meer. Ik lees soms wel dat meerdere hier last (of eigenlijk geen) van het hebben, maar toch maakt het me gek. Hebben meer meiden last van 'geen kwaaltjes' of 'wisselende kwaaltjes die toe en afnemen'?
Als je 4 a 5 weken bent zijn de kwaaltjes nog niet standaard. Ik werd met 7 weken misselijk en dat is niet meer weg gegaan. Heb eigenlijk nooit veel kwaaltjes gehad op de misselijkheid na. Mn borsten zijn niet enorm (nog steeds niet) ik was wel wat sneller moe maar ook pas rond de 7 weken. Het zegt helemaal niks of het goed gaat of niet. En vaak kan je het beste genieten dat je nog niks voelt want de meeste vrouwen krijgen wel ergens last van Gefeliciteerd met je zwangerschap
Snap het heel goed en moest er ook om lachen. Elk toiletbezoek is hier idd ook weer "spannend": er zal toch niks te zien zijn qua bloed?! Ik heb nu sinds ong. een week wat last van misselijkheid, weeig gevoel, moeheid. Daarvoor niks. Mijn borsten voel ik echt 0,0, hoewel ik er idd ook af en toe even in "knijp". Gister was ik ene dag ineens helemaal niet misselijk en heb ik van de stress gewoon een test op de wc op mn werk gedaan. Die was natuurlijk binnen 10 seconden aan het knallen, dus heb me plechtig voorgenomen me wat minder zorgen te gaan maken. Als je googled, vind je ook dat heel veel meiden de ene dag wel iets voelen en de andere dag niks. Dat hoeft dus echt niks te betekenen! Sterkte!!!!