Bijna 37 weken en geen naam. Help!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Moaatje, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb hier ook ooit eens een poll neergezet omdat ik niet kon kiezen tussen twee namen... Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de naam met de minste stemmen! :rolleyes:

Is het enige bezwaar van je vriend dat Nova een tv-programma is, of vind hij het los daarvan ook geen mooie naam?

Vera?

Pff... is moeilijk, hè?! Zo'n naam... :(

Wat voor soort naam zoeken jullie? Claudia en Marjolein zijn traditionele meisjesnamen, maar Nova bijvoorbeeld helemaal niet juist. Willen jullie een 'bekende'/traditionele naam of liever iets 'nieuws'?

Familie van ons 'knutselt' altijd namen: die verzinnen gewoon zelf iets op basis van bestaande namen... (persoonlijk niet onze smaak eigenlijk: je krijgt dan van die kromme namen die niemand kan schrijven: wij wilden dan ook graag een bestaande naam, maar liever niet een die heel veel gegeven wordt). Dat zou ook altijd nog kunnen.

Esther is ook wel een mooie naam vind ik... ;):-D

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ilona is leuk. Zo heet ik. ;)

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Als je de V mist in Noa, dan zou ik toch echt bij Nova blijven. Het is een hele mooie naam. Is het programma eigenlijk nog op TV? Ik denk persoonlijk dat de associatie met het programma wel mee gaat vallen.
    Als je vriend en jij dit een leuke naam vinden, doen!

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Ik hoorde laats ipv Marjolein de naam Jolein.
    En Eveline of Evelien?

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nova natuurlijk! ;) Mooie naam.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat het bij ons andersom was. M'n man was meteen gek van de naam Nova, maar ik moest er erg aan wennen.
    Ik had sowieso heel sterk het gevoel dat het een jongen zou worden dus ik vond het wel prima. :)

Ik vond Mila trouwens ook erg mooi, maar ik wilde geen M omdat dat mijn voorletter al is.

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb trouwens heel veel leuke reactie gekregen op de naam, alleen m'n vader z'n eerste reactie was: oh daar kijk ik iedere avond naar.
    Verder was iedereen positief, m'n vader uiteindelijk ook, maar moest er even aan wennen.

M'n nichtje heet trouwens Mette, vindt ik ook wel een leuke naam.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik vind Helin of Feline leuk

8. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Daphne

Nienke

Mirjam

Mireille

Nadja

Jeanine

Harmke

Karin

Cécile

Corina

Claire

Imke

Maud

Maaike

Mare

Selma

Trista

Krista

Sanne

Tessa

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Tinka is een mooie naam!
    Verder:
    Elsa
    Marlou
    Danique
    Mijke
    Thamar
    Lois

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Heel erg bedankt voor al jullie hulp!

We hebben niet echt een voorkeur voor een traditionele naam of een klassieke. We willen wel graag dat de uitspraak en schrijfwijze duidelijk zijn.
    Claire is te kort als naam. Twee lettergrepen heeft onze voorkeur. Drie zou ook nog kunnen. 4 vinden we weer te lang.

Esther, Evelien en Elsa vallen af door de letter E. Kind zou dan precies mijn initialen krijgen, en dat geeft wel erg veel verwarring.

Ilona vind ik als naam wel leuk, maar ik ken er 1 en ik kan haar bloed wel drinken... dus maar niet.

Jolein en Lois en Sanne staan op de lijst bij ons, maar hebben nog niet het 'JA!' gevoel opgewekt.

Mette en Helin vind ik niet zo.

Feline kan echt niet bij de achternaam...

Krista en Maaike zitten al in de familie. Luca is de hond van een van onze beste vrienden.

Janine en Joyce hebben we toegevoegd aan de lijst, maar tja...

Zo heb ik weer heel wat van jullie suggesties afgebrand he :oops: . Volgens mij doen wij echt heel erg moeilijk over de naam. Maar blijf alsjeblieft meedenken.

11. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    Shenaya :)

ehm heb niet heel het topic doorgelezen dus mss staan er dubbele sorry hiervoor 8)

celine anouk jacky jocelyn jeslyn

pff best moeilijk idd voor een ander wat voor soort namen houden jullie van las al dat je langere namen mooi vond ga ff verder denken dom er zo nog wel op terug :D

12. Konijn

Konijn Niet meer actief

Namen afbranden is een belangrijk onderdeel van zoeken (en vinden vooral)! ;)

Bovendien is het gewoon heel belangrijk dat jullie een naam vinden die je echt 100% leuk vindt!

Succes nog verder met zoeken!

13. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Saskia

14. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Jolien ipv Jolijn?

15. Goeden avond dames!

Ben even wezen speuren...
    Moeilijk hoor
    Maar heb een aantal namen gevonden

Manouk of Manou
    Sanne
    Lisa
    Laura
    Rachel

Hmz... verder tjah je moet toch zelf gaan zoeken...
    En Nova is idd een mooie naam!

16. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Vriend is vanavond wel duidelijk geweest. Nova vind ie niet alleen een tv programma, maar ook geen leuke naam :( . Is nu dus definitief afgevallen.

Nu kwam hij heel toevallig zelf met Lisa aan vandaag.
    Ik vind het zelf ook wel leuk. We kennen allebei geen enkele Lisa. Maar volgens svb komt 't toch erg vaak voor. En Sanne, wat we ook leuk vinden, komt ook vaak voor.
    Zal er eens een nachtje over slapen.

Verder zijn we nog niet gekomen. De andere suggesties zijn toch niet helemaal wat we zoeken. En we zoeken ons rot. Heb denk ik alle sites en boeken al doorgespit. Maar dan lees je ook zo snel over dingen heen denk ik. Je zou eigelijk elke naam hardop moeten uitspreken.

Maar ben echt heel blij met alle ideeen! :thumup:

17. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

lorena

linda

chantal

manoek

rowena

18. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Jenna/ Suze/ Jara/ Elsa/ Linde

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Okay ik ga ook is een poging wagen;

Babet
    Demi
    Celine
    Maud
    Carmen
    Eline
    Elise
    Eliza
    Naomi
    Julia
    Lara
    Fleur
    Eva
    Yara
    Yana
    Esmée
    Jill
    Zoë
    Nina
    Isis

20. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ook al staat een naam hoog in de lijst, dan wil dat nog niet per se zeggen dat het kind met andere kinderen met dezelfde naam in de klas zal komen, bijvoorbeeld. In mijn tijd stond Esther ook erg hoog in de lijsten, maar ik heb me er nooit aan gestoord dat er relatief veel mensen zijn met 'mijn' naam. Ik ben er juist heel blij mee.
    We hebben ook zitten dubben of wel wel of niet voor een top-20 naam zouden kiezen, maar hebben uiteindelijk besloten dat dat voor ons niet de doorslag zou moeten geven. We wilden gewoon de leukste naam: lekker belangrijk dat er meer mensen zijn die voor die naam kiezen! Onze jongensnaam staat ook heel hoog in de lijst.

Lisa en Sanne zijn allebei erg leuke namen! Lisa's ken ik ook niet trouwens (ook niet in mijn klassen, maar die kinderen zijn al 12 natuurlijk). Sanne hoor ik wel vaker (mijn nichtje heet zo en ik heb nu twee Sannes in mijn klassen), maar ja, het is ook gewoon een heel leuke naam!

Deel Deze Pagina