Bijna 37 weken en geen naam. Help!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Moaatje, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Konijn
    Ben ik het niet mee eens, mijn dochter heeft is een jaar met een naamgenoot in de klas gezeten en het was niet practisch, maar dochterlief vond het ook echt niet leuk!

Ik woon ook in een kinderrijke buurt en ik kies beslist niet voor een top 20 naam dus.
    Ook al is de naam nog zo leuk ;)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

maar dat is dan misschien ook weer erg kind afhankelijk? Ik vond het vroeger namelijk wel heel leuk. En ook nu vind ik het nog wel grappig.

Op de basisschool was het een soort van 'zelfde naam, dus vriendinnetjes/zusjes' dat idee ;) (hoewel ik toen volgens mij nooit bij iemand met exact de zelfde naam heb gezeten). Op de middelbare school was het van: Oei, ik krijg een beurt; maar ben ik het echt of is het m'n naamgenoot (dan had ik nog even hoop haha). En vorig jaar op cursus voor m'n werk, vond ik het wel grappig.
    Vooral omdat je het niet zo vaak meer hoort, mijn naam. Laatst bij het diploma uitreiken was er een meisje aan wie ik het diploma gaf; en toen zei die moeder even te voren ook: Kijk xxxx die juf heet hetzelfde als jij! En dat vond ze alleen maar leuk ;) .

Dus op zich heb ik er zelf door de jaren heen nooit slechte ervaringen mee gehad. Maar het scheelt misschien of je af en toe eens met een naamgenoot in aanraking komt. Of continue...

Lisa hoor ik trouwens ook niet veel. Sanne wel veel meer. Ik zou dus qua gevoel zelf voor lisa kiezen, dat het veel voorkomt, oke, maar zo ontzettend veel?
    Elize of Elisa of Lisan(ne) vind ik ook leuk allemaal ;)

maar zelfs als het bij jullie niet voorkomt -vaak toch ook streek/regio/plaats gebonden- gewoon doen wat je leuk vind :)

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Mijn dochter vond wat jij leuk vond juist vervelend, ze kreeg ook de 1e letter van haar achternaam net als het andere meisje op al haar schoolspulletjes.

Het is absoluut wel persoonlijk natuurlijk, ik kies er voor om iets origineler te zijn, al dacht ik dat met al mijn kinderen en in de praktijk loopt dat toch wel is anders, je weet tenslotte nooit wat er in de mode komt komende jaren ;)

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

Tja... als een kind het vervelend vindt, is het niet leuk natuurlijk. Ik sprak vanuit mijn eigen ervaring... ;) Ik heb leerlingen met zéér originele namen (die niet uit te spreken of te schrijven zijn), maar waar ik zelf niet heel blij van zou worden. Maar dat is weer een ander uiterste natuurlijk...

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Gooi ook maar eens een balletje op:

Sara
    Lisa
    Sophie
    Emma
    Isabel
    Feline
    Bente
    Fenna
    Lena

En ik vind het persoonlijk niet erg om een naam te kiezen die vaker voorkomt. Hou helemaal niet van die originele namen zoals Boyenne of Youandi. Vind ze vaak zo gezocht.... en mensen gaan tig keer aan je vragen "hoe heet je", "hoe schrijf je dat". Dan maar een jaar bij een kindje in de klas met dezelfde naam. Komen ze ook wel weer overheen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Namen waarvan het een drama is ze juist te schrijven vind ik nog erger als een veel voorkomende naam ;)

7. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Lina

Nica

Aniek

Julie

Resa

Charlize

Chloé

Francesca

Thirza

Jorinde

Julie

Anja

Carmen

Christel

Dagmar

Dianne

Emilie

Edith

Lotte

Jenni

Francis

Lonneke

Lizet

Britt

Tina

Vivian

8. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Leuk!
    Ik gooi ze hier in de groep ;)

9. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Zijn ook leuk!

Las ook ergens Lorena. Ook leuk!

Pfff, ik ben de moeilijkste niet bij ons thuis denk ik...

10. maddalena

maddalena Lid

7 mrt 2008
    45
    0
    0
    groningen
    maddalena
    chanaira
    magdalena

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik weet niet of het hier al genoemd is maar vind je van Tindra? Dat hoor ik hier (Stockholm) nu regelmatig. Het is ook Zweeds voor "fonkelen, glinsteren". :)

Of Lilja? Dat is Zweeds voor lelie. Mocht Elian ooit een zusje krijgen dan wordt dat waarschijnlijk haar tweede naam.

Verder nog wat namen die ik hier gehoord heb:

Maja
    Julia
    Alva
    Linnea
    Molly
    Tilde / Tilda
    Engla
    Ronja
    Elin
    Malin
    Liv (betekent "leven")

12. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier schrijven ze het met ck: Rebecka. Kan dus ook nog! ;) :)

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hey dat is ook mooi! Dat heb ik nog nergens gehoord. Wel Tinka, maar dat was dan iets te tinkelbell achtig ;) maar tindra heeft wel iets . Nu zijn wij er al uit :) maar toch. Tindra heeft wel iets :)

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    heb niet alle pagina's gelezen dus wellicht zijn deze namen al genoemd:
    -Anouk
    -Lisa
    -Lianne
    -Jasmijn
    -Megan
    -Merel

Succes met je keuze!

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Isis? Ayla? Jasmijn? Lotte?

Lucas? Aaron? Ruben?

Enne Judith is een prachtnaam :)

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
  17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Blijkbaar vind je namen die op de a eindigen leuk? (niet allemaal, maar de korte versies). Kayla? Ayla? Kyra? Uhh Noa vind ik ook errug leuk. Nova is ook super! Ben een beetje inspiloos...

18. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Als je Lisa te vaak vind voorkomen, haal je gewoon de 's' weg en heb je.... Lia :)
    Lea of Leah vind ik ook erg mooi, trouwens.

Ook mooi vind ik:
    - Arwen (ondanks de beginletter 'A')
    - Olivia
    - Ninthe
    - Carice
    - (H)Elena
    - Jente
    - Veerle
    - Luna
    - Marlène

Op http://voornamelijk.nl/?page_id=1878 vind je de 250 meest gegeven namen over 2007, misschien heb je daar iets aan?

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Yeeeeeeeehhh, feest.

Ondanks al jullie hulp, waar we heel erg blij mee zijn, hebben we net zelf een naam gevonden op internet.

We hebben nu in elk geval heel veel opties voor op de reservelijst. Of om tevooschijn te halen bij een eventuele toekomstige zwangerschap.

Dus mocht het een meidje zijn, doe mij dan maar wat weeen vannacht ;) .

Nog eventjes geduld, en dan delen we de naam met jullie.

20. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik ben benieuwd!

Maar als het nu een jongetje blijkt te zijn, krijgen we dan alsnog de meisjesnaam te horen als je bent bevallen? :)

Deel Deze Pagina