Lucy, leuk! Loa en Mae vind ik ook wel leuk maar net iets minder. En in mijn wijk heten zo ongeveer alle labradoodles Pip dus die valt voor mij af daardoor haha.
Bedankt voor jullie reacties! Grappig om te lezen, omdat sommigen inderdaad precies onze twijfel bij een naam benoemen. Lucy vinden we beiden leuk, maar vind ik zelf ook wel iets ouderwets hebben. En daardoor voelt ie soms ook een beetje te netjes, ofzo. Pip vind mijn partner heel leuk en juist stoer, maar vind ik dus te lief en iets meer voor een klein meisje (hondenassociatie wel steeds minder gelukkig). Loa, de voorkeur van mijn partner. Vind ik mooi klinken en origineel, maar dat het “onaf” voelt heb ik zelf ook wel een beetje. Noa(h) wat een populaire naam is rijmt ook op soa dus dat is voor ons dan weer niet zo’n dealbreaker… Mae had altijd mijn voorkeur, maar is in de Engelse taal dan weer zoveel beter ivm inderdaad “ga je mee Mae”. Dat zegt mijn wederhelft dus ook steeds . Maar wellicht ook kwestie van gewenning? Je merkt al ik ben dus vooral de twijfelkont thuis (geef de hormonen de schuld). En ja, wie weet hakken we de knoop door als we haar zien, al vind ik dat wel spannend hoor.
Pip stond ook hoog op mijn man's lijstje maar ik vind dat niet echt een naam voor een volwassen vrouw. Lucy zo heet onze poes, dus zou ik ook niet zo snel voor kiezen. Mae vind ik een leuke stoere naam! Loa een leuke lieve naam. Voor mij zou het dus tussen die twee gaan. Ik zou me niet tegen laten houden door woordspelingen want die kun je overal wel bij bedenken..
Ja, ik ken zowat alleen maar honden de Pip heten, dus daar zou ik geen zin in hebben. Denk dat ik Lo(l)a zou kiezen van dit rijtje.
Lucie/Lucy vind ik de enige 'gewone' naam in dit rijtje. Mijn persoonlijke mening hoor, maar; Pip- van woezel en pip Loa- is dat een naam? Mae- ga je mee mae? Dus ik zou Lucie/Lucy kiezen
Mae vind ik geen leuke naam, denk aan Mee. Pip vind ik ook niet leuk, ken verschillende pips en pippa’s. Lucy vind ik een prima naam, maar niet leuk. Loa vind ik het leukst en mee eens met de Soa opmerking, Noa rijmt er ook op en daar hoor je niemand over vallen.
Loa. Vind het echt een leuke naam! Hoef er niet aan te wennen. Dat het rijmt op Soa zou ik me dus totaal niet druk om maken Zo valt er toch van iedere naam wel iets te zeggen.
Noa is enorm ingeburgerd en stokoud al. Dus dan wordt die link met soa niet gelegd. Met loa heb ik dat wel, juist omdat t nieuwer is.
Ik vind Loa ook meteen wel leuk, maar ook een beetje onaf. Alsof het Lola moet zijn maar niet goed uitgesproken. vind je Leah misschien een mooie naam? Ik heb op Mae gestemd, maar moest ook aan Kae denken. Dan heb je niet Mae/ Mee. Andere 2 opties vind ik minder leuk en uit je reactie haal ik dat je die zelf ook minder leuk vindt.
Allemaal leuke namen. Mae vind ik het leukste, maar Maeve of Dae vind ik ook leuk. Ik vind Lola wel leuker dan Loa.