Hi meiden, de verloskundige heeft net even mijn baarmoeder opgemeten. Gewoon vanaf de buitenkant met zo'n meetlint. Ze paste een trucje toe om te kijken hoeveel weken ik zwanger zou moeten zijn volgens de meting. Er kwam uit de meting 26 weken, terwijl ik er nu 31 ben Ze zei dat dit helemaal geen kwaad kon. Buik is groot genoeg, genoeg vruchtwater, alles in orde volgens haar. Toch blijft het een beetje in mijn hoofd spoken... Jullie hier ervaring mee?
met onze 20 weken echo bleek het ook zo te zijn dat onze kleine wat aan de kleinere kant zit dus ben straks ook wel benieuwd of ze wel goed genoeg groeid.
hier zou het kindje ook wat klein zijn, kreeg twee weken geleden een extra echo, omdat onze zoon 8 pond was bij de geboorte, de gyn vond het wel mee vallen, maar de VK wilde nu toch dat ik meer rust ga nemen, dus smiddags even rusten enzo. Ik probeer het nu wat rustiger aan te doen. Meer zou ik ook niet weten.
Ja misschien gaat hij nu dan wat harder groeien want ben gestopt met werken i.v.m. bi. Bij mij was hij met de 20 weken echo juist groter dan gemiddeld. Gek kind...
tja ze zullen het wel goed in de gaten houden. mochten ze twijfelen zullen ze wel een groeiecho maken denk ik.
Ja dat dacht ik ook, maar de vk zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het normaal was omdat ik zo klein ben... Ik twijfel niet aan haar deskundigheid maar je hoort meestal toch wel dat mensen worden doorgestuurd voor een groeiecho.
Liep je in het begin wel goed dat met de metingen? Ik ben zelf namelijk ook niet groot, maar tot nu toe klopt het wel met de meting van mn buik. Heb eigenlijk geen idee wat dit verder over de groei zegt.
hey meiden, hier een mama van een dysmatuurtje ( te klein voor de duur van de zwangerschap ). mijn dochter is ook altijd al kleiner geweest dan normaal tijdens de zwangerschap... en ze was echt veeel te klein bij de geboorte, ik was 2 weken overtijd bevallen en mn meisje was 48 cm en 2864 gram... maar ze is kerngezond en we mochten 16 uur na de bevalling al naar huis... ik weet niet op welk geboortegewicht jouw kleine word geschat... maar ik denk dat als het zorgwekkend is dat ze dan een groeiecho zullen maken hoor en anders zou ik me niet al te veel zorgen maken... succes nog.. liefss..
hier zeiden ze met 35 weken nog dat mijn zoontje klein zou zijn, maar hij woog precies 7 pond met de geboorte
Thanks meiden, volgende week ga ik weer naar de vk en dan vraag ik of het echt normaal is. Anders inderdaad toch graag een groeiecho...
Bij mijn vorige zwangerschap liep ik precies op schema en zouden we een kindje van rond de 3,5 kg krijgen volgens de buikmetingen. Na 40wkn+4dgn werd dochter geboren met 2270gr en 47cm, onverwachte dysmatuur waar alles goed mee was (wel paar dgn ziekenhuis voor extra controles en wachten tot ze echt goed dronk en ging bijkomen in gewicht). Nu bij deze zwangerschap dachten ze (2 vk's) na opmeten buik dat we een 'reuzenbaby' zouden krijgen (4,5-5kg) maar bij alle groeiecho's (bij mij ivm vorige zwangerschap om de vier weken)was beeb iets kleiner dan gemiddeld... Dat opmeet-trucje werkt dus toch niet altijd goed blijkt maar! Maar, als ik jou was zou ik het de volgende keer gewoon vragen en als t dan weer wat 'achter loopt' om een groeiecho vragen: zijn ze bij ons niet zo moeilijk in en dan weet je ook waar je aan toe bent en hoef je minder te stressen, toch?