zwanger van de 2e wel 7 jaar tussen de 1e wie ook ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door citta, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hallo Meiden

Ik praat even namens mijn schoonzus
    zij is nu 7 weken zwanger van de 2e (geen ongelukje)
    maar ze schelen straks 7 jaar met hun 1e kindje

wat zijn de voordelen en nadelen ?

ze hebben nu een zoon

gaat natuurlijk naar school en speel na schooltijden buiten
    of thuis boven op zijn kamer met vriendjes

gtz Citta

2. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Hoi gefeliciteerd met je schoonzus! Ik heb zelf geen ervaring met zoveel leeftijdsverschil, maar ik denk dat elk verschil ok is! Het is maar hoe je er zelf mee omgaat. Hun zoon kan straks helpen en wordt zo meer betrokken bij de opvoeding. Ook hebben ze alle tijd voor beeb 2 als hun zoon naar school is.

3. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Zelf geen ervaring, maar ben wel de jongste uit een gezin van 2. Mijn zus is ruim 7 jaar ouder dan ik.

Toen ik klein was merkte ik er weinig van. Vanaf een jaar of 4 wordt het gekker. Jij gaat naar de basisschool en de oudste gaat al naar de middelbare. Die periode werd ik ook echt bemoederd en als het zusje gezien. Iets waar ik een hekel aan had.

Sinds een jaar of 6 zitten we weer op een lijn en gaan we steeds meer met elkaar om. Dat komt denk ik, omdat je levensfase dan weer hetzelfde is.

4. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je schoonzus!

Ik heb 3 kinderen en wil graag nog een 4e. Eer die er hier misschien bij komt is me oudste al 8 of 9. Me jongste dan 4 of 5 jaar. Ik had altijd gezegd dat ik zo weinig mogelijk er tussen wou hebben als het ons gegeven zou worden, en dat is ook gelukt met de eerste 3. Een 4e wou ik er ook wel snel achterna daar had ik allemaal redenen voor, maar daar denk ik nu heel anders over. Het lijkt me heel leuk om straks nog een baby erbij te hebben die 4 of 5 jaar verschild met zijn/haar jongste zusje....Tuurlijk is het misschien voor de kleine leuker geweest om meer rond zijn/haar leeftijd te zitten om mee op te groeien. Aan de andere kant kan het straks ook heel leuk zijn om grotere broers en zus te hebben....Denk dat het is hoe je er zelf mee omgaat.

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Leuk topic:)Om te volgen, ik heb zelf een zoon van 9 en ben 24wk inverwachting van 2e:) ben ook reuze benieuwd hoe het zal gaan;) maar heb er een positief gevoel over.

6. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    bedankt iedereen

ja ik denk ook aan hoe je ermee omgaat
    en ze zal zeker meer tijd hebben voor de baby omdat haar zoon op school zit van half 9 tot 15:00 uur
    en ze wil hem ook overal bij betrekken

ze was best wel bang om het aan haar zoon te vertellen
    omdat ze niet wist hoe hij zou reageren
    maar het viel reuze mee hij wou gelijk aan iedereen vertellen
    heel blij was tie

maar sinds gisteren wil hij ineens nix meer over horen en weten
    en zei hij uit ze eigen van ik hoop dat het mis gaat
    daar schrok ze wel van dat hij (een kind van 7) dat zegt
    maar hij moet natuurlijk ook even wennen
    en hij wil heel graag een broertje
    hij zegt ook van ja als het een meisje is dan ben ik verdrietig en andere mensen zijn heel erg blij

hij moet ook gewoon een plekje geven
    en hij heeft 3 vriendjes in de klas die alle een broertje ook heeft
    ja best wel moeilijk voor hem

gtz Citta

7. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Gefeliciteerd met je schoonzus! Mijn zoontjes schelen 5,5 jaar. En ik vind het een hoop voordelen hebben. Ik woon dicht bij school dus ik liet mijn zoontje weleens liggen als ik heen en weer naar school ging. Ook met zwemles geen probleem. We gingen om en om en dan bleef de kleine bij de ander thuis. Als er vriendjes komen spelen dan spelen ze of buiten of op zolder dus daar heeft de jongste niet zo'n last van. Ik vind het ook een voordeel dat de oudste zichzelf al douchte en aankleedde toen de jongste kwam.

Nu wordt de oudste bijna 7 en is de jongste ruim 14 maanden en ze spelen heel leuk met elkaar. Ik zie verder geen nadelen aan een groot leeftijdsverschil. Misschien scheelt het ook dat mijn oudste heel graag een broertje of zusje wilde. En hij is nog steeds even blij als toen hij hoorde dat ik zwanger was. Dus hopelijk gaat het bij je schoonzus ook zo!

Deel Deze Pagina