Hoi meiden, Ik geniet echt volop van deze zwangerschap, maar tussen de controles door, merk ik toch dat ik soms wat onzeker ben over bepaalde dingen. Dus ik denk: gewoon even hier wat ervaring vragen. Ik maak iedere 2 weken foto`s van mijn buik. 2 weken geleden vond ik het verschil van groei opeens best groot en nu 2 weken later lijkt er geen verschil te zitten in de groei van de buik. Alhoewel het opmeten toch zegt dat er 1 CM in omtrek aanzit. Maarja, wat is 1 CM? Herkennen jullie dit dat de buik een periode minder snel groeit? Zo ook met het gewicht, dat komt er maar gestaag aan. Je zou zeggen: ben blij daarmee. Dat ben ik ook wel, maar ik lees toch overal dat je bijna een kilo ( geloof ik) per week zou aankomen vanaf nu. Ik ben nu in totaal hooguit 4 a 4,5 kilo bijgekomen. Ik voel ons kindje regelmatig bewegen. Ik heb de placenta voor liggen, dus mijn man heeft het tot nu toe maar 3 keer gevoeld. Maar er zijn dagen bij dat ik denk: jeeej het is een flipperkast in mijn buik, zoveel beweegt de kleine. En andere dagen probeer ik de kleine wakker te schudden ( zachtjes hoor ) en lijkt er amper reactie te komen. Hebben jullie dit ook? En heeft dat met een groeispurt te maken, dat de kleine even wat minder in actie is? Zoals jullie lezen gewoon kleine onzekerheden van een zwangere vrouw. Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben en er beslist dames zijn die mij kunnen en willen geruststellen.
Hey hey, dat een buik sommige momenten langzaam groeid heb ik heel vaak gelezen en schijnt normaal te zijn. In mn vorige zwangerschap ben ik in totaal net 6 kilo aangekomen dus echt niet veel maar was gewoon goed hoor met de kleine. Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik ben gewoon hetzelfde blijven eten als ik eerst deed, alleen een boterhammetje extra enzo en niet zoals ik hier weleens lees zo ong iedere dag vreetbuien etc mischien dat het daar ook mee te maken heeft. Ze zeggen dat als je gewoon gezond eet de kleine echt wel pakt wat hij/zij nodg heeft. Bij mijn vorige zwangerschap was het getrappel er meestal 's avonds en dan vooral als ik lekker ontspannen met mn handen op mn buik op de bank ging leggen. Hoop dat je wat aan deze antwoorden hebt. Liefs mij
Ook hier alleen als ik op bed lig kleine schopjes.. Bij mij ook de tijd natuurlijk ik ben nog geen 20 weken, maar je voelt je kindje de ene dag gewoon meer als de andere dag. Wie weet ligt hij/zij dan gewoon wat meer naar achter ? Als je zwangerschap verder is ga je je kindje ook veel vaker en harder voelen (ook je man) Maak je maar geen zorgen (dat zeg ik haha ) Qua kilo's aankomen ik ben tot nu toe 1 kilo aangekomen..
het is heel normaal hoor wat jij beschrijft... op een gegeven moment gaat het heel hard.. je baby is nu andere dingen aan het ontwikkelen en als dat weer klaar is gaat hij weer toenemen in wat gewicht en lengte... en dan groeit je buik ook weer mee... mijn ervaringen bij mijn 2 zwangerschappen waren dat ik na de 30e week ineens enorm begon te groeien met mijn buik... bij mijn eerste ben ik 11 kilo aan gekomen en bij mijn tweede 15 kilo.... mijn eerste dochter woog 3062 gram en was 47.5 cm en mijn tweede meisje was bijna 5 kilo! en 52 cm lang.... bij haar was ik ook veel dikker hoor en ik groeide ook veel sneller met mn buik... maar als je iets niet helemaal vertrouwd kan je beter je vk bellen en die kan je gerust stellen meid....
he, ik heb de placenta ook voor liggen! Het nadeel daarvan kan zijn dat een deel van de bewegingen die wat minder heftig zijn worden geabsorbeerd door de placenta, je voelt het dus niet of bijna niet! Zelfs nu ik zo ver ben, en de kleine dus behoorlijk huge is en flink kan uithalen (wat nou ruimte tekort?!) heb ik soms een paar dagen dat ik haar bijna niet voel, op wat vaag/ver weg draai bewegingetjes. Dit kan komen omdat de kleine ook met de rug naar de buik toe kan liggen en dus richting jou rug aan het trappelen is... voel je volgens mij ook niet of minder! Zolang je maar bewegingen blijft voelen, hoe licht ook, hoef je je niet heel snel druk te maken! Vind je het toch te weinig... je vk bellen! (wilde ik vorige week doen nadat ik haar al de hele ochtend niet had gevoeld, na al paar rustige dagen. Heb het geweten toen ik de telefoon pakte.... ze ging weer lekker acrobatieken!) En blijf je je ongerust maken (hou in je achterhoofd dat bijna iedere mama in spe dat wel doet!) is misschien zo'n dopler/angelsound ding iets voor je.... kan je het altijd even checken
Meiden, alvast bedankt voor jullie reacties. Ik denk idd wat haasje omschrijft dat de kleine nu soms met de rug naar mijn buik ligt. Ik dacht dat van de week ook al te voelen ( kan dat?) Ik heb idd zo`n angelsound en dan hoor ik het hartje en ben ik ook wel weer gerust, maar toch........ Jullie hebben het steeds over de VK bellen. Maar ik ben bij de gyn in behandeling. En helaas zijn ze daar wat minder soepel met "even langskomen ter geruststelling". Maar goed, als ik echt ongerust zou zijn zou ik wel alles op alles zetten om toch langs te komen. Al moet ik het verhaal erger maken dan het is Maar ik hoor idd vaker van meiden die bij de VK lopen, dat daar beter wordt omgegaan met ongerustheid. Ik hoop nog wat andere reacties te krijgen, ook ivm groei van de buik enz. en mama van 3, das ook niet veel, maar 6 KG aankomen. Op zich zou ik daar blij mee zijn, als maar alles goed gaat met ons kindje, dat is het voornaamste.