bijna 38 weken, partner naar buitenland

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chilleke, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hoi,

Ik ben nu bijna 38 weken zwanger, en mijn vriend moest deze week voor zijn werk naar het buitenland, engeland in dit geval.... Hij kreeg wel de garantie dat ie gelijk terug kan komen als het begint, maar ja dan duurt het dus 5 uur ongeveer....
    Maar nu is hij net terug en vertelde dat hij volgende week weer moet, van dinsdag tot vrijdag....maar nu vind ik toch weer anders...
    het is onze eerste en ze zeggen dat de eerste bijna altijd te laat komt, maar nu weet ik niet goed wat te doen. hij moet nog doorgeven ofdat hij gaat, als hij gaat dan hoeft hij voorlopig niet meer naar het buitenland en heeft hij met de bevalling gegarandeerd 2 weken vrij...
    nu vind ik het alleen zijn niet erg, maar ik ben zo bang dat het begint, dat hij dan daar is....

wat zouden jullie doen?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    lastig... als het echt geen consequenties heeft dat hij niet gaat zou ik liever hebben dat hij niet gaat. Maar ik vind werk ook niet totaal onbelangrijk en de kans dat je beeb met 38 weken komt is niet zo heel groot...

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    engeland terug met het vliegtuig is 51 minuten vliegen..
    maar idd ik zou hem niet laten gaan..
    stel je voor he..
    sta je er alleen voor:(

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik zou het ook niet fijn vinden om alleen te bevallen whaha een ramp zelfs!

Ik zou hem niet laten gaan, ja je kunt 2 weken na de uitgerekende datum bevallen, maar je kunt ook NU beginnen, ik zou het risico niet willen lopen

5. Tja, ik beviel van mijn eerste met 37,5 week, terwijl de verloskundige een paar dagen daarvoor nog had gezegd dat ie nog wel lekker zat daarbinnen, vruchtwater genoeg enzo, zo te voelen...
    Dus ik zou er niet zo blij mee zijn als m'n vent naar het buitenland zou gaan rond die periode. Hij is dan met de auto neem ik aan, als het 5 uur duurt voordat ie terug is? Lijkt me voor je vriend ook niet fijn om in zo'n geval (misschien wel midden in de nacht) zo lang terug te moeten rijden...
    En voor jou om zonder hem te beginnen... als het inderdaad verder geen consequenties heeft zou ik hem lekker thuis laten blijven. Dat snapt z'n baas toch vast ook wel?

@babyhope; Engeland met het vliegtuig terug kan dan wel 51 minuten zijn, maar dan moet er natuurlijk wel precies op dat moment een vliegtuig gaan, waar ook nog plek is. En dan moet ie nog eerst van waar ie is bij het vliegveld komen, en in NL vanaf het vliegveld weer naar huis...
    Ik geloof niet dat dat handig is op zo'n moment :p

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Tja, ik kan me niet voorstellen dat je vriend zelf nog wil gaan? Ook een beetje vreemd dat er dan wordt gesteld dat als hij het doet hij dan gegarandeerd 2 weken vrij is na de bevalling......anders niet dus? Een soort 'voor wat hoort wat' methode.

Ikzelf zou er absoluut niet blij mee zijn en eigenlijk ook niet willen dat hij gaat. Het is echt niet altijd zo dat de eerste te laat is hoor, ken genoeg gevallen om mij heen waarbij dat niet van toepassing is.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik zou op zijn zachtst gezegd echt "not amused" zijn als mijn man nu om wat voor reden dan ook nog naar het buitenland zou moeten. Ik denk ook niet dat mijn man dat zelf nog zou willen. Ik zou dus niet gaan als ik hem was. Net wat Eveline ook zegt, in principe ben je zo met het vliegtuig heen en weer, maar je moet eerst nog naar het vliegveld en dan moet er ook nog maar net een vlucht zijn die zsm gaat waarop dan ook nog eens plek moet zijn. Nee hoor, het risico dat ie de bevalling zou missen zou mij echt te groot zijn.

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Tsja, het wordt in onze maatschappij nogsteeds vrij normaal gevonden dat mannen gewoon moeten werken als hun vrouw hoogzwanger is. Maar de bevalling is wel de belangrijkste gebeurtenis uit zijn leven (afgezien van zijn eigen geboorte), wat kan er nou belangrijker zijn? Werken doe je uiteindelijk toch ook maar om je gezin te onderhouden?
    Ik weet niet hoe ver hij daar van het vliegveld af zit en hoe ver jullie hier weer van het vliegveld af wonen en hoe veel vliegtguigen er op een dag (en vooral 's nachts) gaan? Voordat hij daadwerkelijk op de stoep staat ben je wel meer dan die 5 uur kwijt, lijkt mij. Alleen al vlucht proberen te reserveren en minimaal een uur van tevoren aanwezig zijn. Ze laten hem heus niet per helicopter overkomen.

Mijn broer en schoonzus zijn beiden eerstgeborenen. Mijn broer was 4 weken te vroeg, mijn schoonzus meer dan 2 maanden. Ik ben het 2e kind thuis, en kwam te laat. Onze dochter werd ook bij 37 weken geboren. Dus dat zegt niets.

Laat hem maar lekker thuis blijven. Werken kan hij zijn hele leven nog.
    (Zal je zien dat je baby 2 weken te laat komt ;))

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

eerste kindjes worden gemiddeld met 41+1 geboren geloof ik.

maar dat zegt niets. als je man niet per se moet en er geen consequenties aan verbonden zijn, zou ik niet gaan.

10. Que

Que Niet meer actief

Jeetje dat lijkt me echt onwijs kl*te!! Als het kan zou ik zeggen (als je man zijnde) ik ga niet. Maar ja dat is natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan want tja het is toch zijn werk. Kunnen ze niet een ander sturen??

Ik zou het vreselijk vinden als hij weg moest voor zijn werk.

Ik weet van een vriendin van mij haar man is internationaal vrachtwagen chauffeur en die heeft destijds met 36 weken alleen nog maar in nederland gereden zodat hij optijd thuis zou zijn...... Maar hij was bijna te laat. Er stond die dag onwijze file en haar bevalling ging erg snel....................... Hij was net thuis toen de kleine 15 min later werd geboren.

Ik hoop voor jullie dat jullie samen zijn zodra het gaat beginnen en dat hij iets met zijn werk kan regelen!!

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik wist niet eens dat de eerste gemiddeld altijd later komt, en dat wist ik niet omdat hier in de omgeving alle eerste baby's (oja op 1 na en die is gehaald omdat ze er niet uit wou komen:D) gewoon 1 tot 2 weken te vroeg waren, en enkele precies op tijd.

Zegt niets natuurlijk, maar het gemiddelde zegt niets over jou baby en tsja ik zou mijn vriend heel erg lief aankijken en willen dat die bij me bleef.
    Ik vind ook niet dat je het als baas kan maken om te zeggen ja maar dan ben je daarna sowieso 2 weken vrij, vind ik een beetje emotionele chantage en daarnaast moet je maar af wachten of dat uiteindelijk ook gebeurd.

Moeilijke

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb het gezegd dat ik niet wil dat hij gaat.... maar hij heeft het blijkbaar al toegezegd.... ben der er echt niet blij mee, maar ja... kan hem moeilijk vastbinden. hij denkt wel dat het concenquenties heeft, en hij zegt dat hij de volgende keer helemaal niet kan weigeren (hoort tenslotte bij zijn werkbeschrijving, zegt hij) maar ja.. zal allemaal wel maar ik zit erwel mee. we zullen wel zien hoe het loopt.... bedankt voor de reacties...

13. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik zou idd ook zeggen dat ik het niet zou willen, maar mijn vriend kennende zou het ook nooit toezeggen als ik zo op t laatste zou lopen.
    Zelfs nu laat ie me liever niet alleen.

En niet kunnen weigeren? hij kan toch op zijn werk zeggen dat zijn vrouw elk moment kan bevallen en daarom niet zo ver weg kan gaan?

Mijn vriend heeft ook een belangrijke baan en ook nog als leidinggevende, maar ik weet wel dat werk op nr 2 komt als het erop aankomt!

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    het weg-zijn-van-huis hoort ook bij mijn man zijn functieomschrijving, maar had gelukkig wel een 'stem' in of hij weg zou zijn nadat ik destijds 37 weken zwanger was. Tis m wel gevraagd hoor, of hij nog op een oefening wilde.. Toen heeft hij direct gezegd dat hij alleen zou gaan als zij ervoor konden zorgen dat ie binnen een uur thuis zou zijn.. En aangezien dat onmogelijk was, ging hij niet mee. Nu is t wel zo dat hij vanwege zijn rang/positie en werkhouding ook wel wat credits heeft opgebouwd..
    Alleen als er een uitzending was, was het niet gegarandeerd dat hij op tijd thuis zou zijn/uberhaupt thuis zou zijn.

15. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ook een man die af en toe naar het buitenland moet. Hij heeft echter wel aangegeven voorlopig niet meer weg te willen en dit word gelukkig gerespecteerd en begrepen.
    Het zal waarschijnlijk bij jullie allemaal wel goed komen maar kan me heel goed indenken hoe jij je erbij voelt ( hier is het eerst ook een flinke discussie geweest).
    Ik zou gewoon zodra je denkt dat het begint meteen bellen. Dus niet afwachten of het serieus word maar hup meteen over laten komen.

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Het lijkt me echt niet raar om naar je werkgever toe te stellen dat je max 1u van huis wilt zijn vanaf de 38 weken hoor! Dat zou ik nog maar eens tegen hem zeggen.

Wel heel vervelend als hij het gevoel heeft dat het niet zal worden geaccepteerd, maar dat komt misschien ook wel doordat hij er zelf over twijfelt?

Stel je maar eens voor dat het begint... eerst twijfel je nog een beetje of het echt doorzet, dus bel je nog niet... paar uur verder... dan weet je zeker dat het begint, en bel je dat hij moet komen, en dan ben je allang en breed in je eentje (nou ja, met de vk) weeën aan het opvangen voordat hij er is!? En misschien zit zijn reis tegen of is het midden in de nacht en is er geen boot/vlucht, en is het kindje er eerder dan hij, huil, dan heeft hij het helemaal gemist en je helemaal niet kunnen steunen.

Sterkte!

17. Tja, het is moeilijk als de werkgever van je vriend toch laat doorschemeren dat er consequenties zullen zijn als ie nu niet gaat. Zo'n werkgever denkt vaak toch vooral aan zijn eigen centen, helaas. En ik kan me dan voorstellen dat je vriend zich verplicht voelt, zeker als het gewoon bij zijn functie hoort.

Ik zou in ieder geval de verloskundige goed op de hoogte brengen dat je alleen bent mocht het in die komende week gaan beginnen. En is er in ieder geval een moeder/zus/schoonmoeder/vriendin in de buurt die dan de eerste uren met je mee op kan vangen? Zou ik alvast even vragen aan iemand waar je je prettig bij voelt.

Hou je ons op de hoogte? Ik ga heel hard voor je duimen dat die uk van je nog 2 weken veilig binnen blijft ;)

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties... hij is vanmorgen vroeg vertrokken, na wel een hele hoop discussie van het weekend. hij probeert zo snel mogelijk terug te zijn.... dus ik ga maar duimen dat mijn uk het nog effe volhoudt in me buik ;)

19. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Veel sterkte, meid.
    Wij vrouwen zijn ons 9 maanden heel erg bewust van de zwangerschap en bevalling, mannen vaak veel minder.
    Ik hoop dat hij weer op tijd terug is en hij het straks weer goed maakt.

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    is er niemand anders die zijn werk had kunnen doen?
    Want als die er echt niet is, tja, dan is het niet anders, maar als er een mogelijkheid is voor de werkgeven om ook iemand anders te sturen dan zou ik dat wel zo meedenkend van ze vinden..

Maar goed, je moet je beentjes maar goed bij elkaar houden tot zaterdag :D:D succes!! ;)

Deel Deze Pagina