Inleiden ballon

Discussie in 'De bevalling' gestart door Puk 2013, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk 2013

Puk 2013 Lid

19 feb 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik morgen een ballontje krijg ingebracht om voor ontsluiting te zorgen zodat ik ingeleid kan worden. Ik ging er eerder vanuit dat ik natuurlijk thuis zou bevallen, dus de stress zit er goed in.

Ervaringen??
    Wat ik niet kan terug vinden en ik heel belangrijk vind is waar mijn partner op het moment van afwachten mag zijn? Mag hij nachts bij mij blijven?

Hoop dat iemand mij kan gerust stellen.. Alvast bedankt

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    #2 Vanilla, 15 okt 2013
    Laatst bewerkt: 15 okt 2013
    Ik ben ingeleid dmv een ballon. Het ballonnetje werd vroeg in de ochtend geplaatst en kwam er de volgende ochtend rond 5.00 weer uit. Ik lag met ballon gewoon op zaal (wel kraam, tussen de zwangeren dus ;)) de partners mochten bijna de hele dag blijven alleen tussen de middag was er een uurtje geen bezoek toegestaan evenals na 21.00. Maar dat zal per ziekenhuis verschillen.

Ik vond het trouwens reuze gezellig op de afdeling :D

Voor mijn verdere ervaring, bevalling ging heel snel. Nadat de ballon er uit was werden mijn vliezen gebroken. Tussen de eerste wee (weeënopwekkers via infuus) en de geboorte zat 2 uur en 45 min.

Veel succes!

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    In het zkh waar ik bevallen ben zijn kraamsuites, dus mijn man mocht al die tijd er bij blijven. Maar weet niet waar je gaat bevallen. Op een gewone opname afdeling waar je met meerdere op een kamer ligt, kan de partner niet blijven...tenzij je gaat bevallen natuurlijk ;)

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    In ons ziekenhuis waren de kraamsuites helaas bezet en moest mijn man naar huis. De ochtend erna hebben ze de ballon eruit getrokken en mijn vliezen gebroken. Het inbrengen van de ballon tot het eruit halen en vliezen prikken viel me reuze mee. De bevalling die lang duurde met weeënopwekkers vond ik wel heel heftig, maar dat kwam bij mij door een liggingsprobleem.

5. Puk 2013

Puk 2013 Lid

19 feb 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties..

Ik ga in het academisch ziekenhuis Maastricht bevallen. Ik heb geen idee wat er daar voor een afdelingen zijn. Ik had me zo gespitst op een thuisbevalling en alleen in nood na het ziekenhuis tezamen met mijn Vk dat ik me helemaal niet heb voorbereid daar over.
    Het onbekende is wat mij zo nerveus maakt, pijn zou het ook gedaan hebben thuis dus dat vind ik niet zo eng. Hopen dat het allemaal meevalt en voorspoedig gaat...:)

6. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik ben ook in het AZM bevallen. Ik werd om 16.30 opgenomen en vrijwel direct daarna werd ik getoucheerd en werd het ballonnetje ingebracht. Dat was vrij pijnlijk. Ik moest sowieso de nacht daarblijven en kreeg een eigen kamer waar wen bed werd bijgezet voor mijn man. De ochtend daarna werd de ballon eruit gehaald en helaas nog geen vooruitgang. Ik ben uiteindelijk pas twee dagen later bevallen maar dat verhaal zal ik je verder besparen;) Ondanks dat ik een bevallling 'from hell' heb gehad heb ik goede herinneringen aan het ziekenhuis en de verpleging is super!!
    Heel veel succes en sterkte!

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik ben ook ingeleid dmv een ballon. Bij mij werd hij om 17.00 s avonds geplaatst en ik mocht na controle ctg weer naar huis! De volgende ochtend om 7.00 melden bij de verloskamers en had ik 3 cm ontsluiting. Persoonlijk vond ik het een fluitje van een cent. Geen pijn, ongemak of iets ervaren tijdens het plaatsen. Die avond wel wat kramp gehad maar kon gewoon lekker slapen in mn eigen bedje :)

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hier ook ballon gehad.. 8.00 ballon erin, 11.30 eruit..3cm ontsluiting...vliezen gebroken en 12.00 vanzelf weeen. alsnog wat weeenopwekkers gehad. 17.30 mocht ik persen en 19.30 is ze geboren.

9. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik wil je niet bang maken maar ik heb negatieve ervaringen met de ballon. Ik ben op zondagmiddag ingeleid en op donderdagochtend d.m.v. een keizersnede bevallen met 41+6. Het plaatsen van de 1e ballon lukte al niet. Pas 4 pogingen later en een andere gyn zat hij op de goede plek. Dit leverde wel gelijk 1cm ontsluiting op. Volgende dag kreeg ik een nieuwe omdat hij niet genoeg gedaan had. Deze is 's nachts geknapt dus moest er weer een nieuwe komen. Het plaatsen bij mij was geen pretje en ik zag er dan ook erg tegenop. Ik heb uiteindelijk 4! ballonnen gehad, daarna zijn ze overgegaan op inleiden met gel. Uiteindelijk is na 88uur weeën onze zoon met een keizersnede geboren.

Deel Deze Pagina