Eerste maand van 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FozzyFozzy, 8 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FozzyFozzy

23 mrt 2017
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het leek me leuk om een groepje aan te maken aangezien ik deze week ontdekt heb dat ik zwanger ben. Ik weet niet precies wanneer mijn NOD is aangezien ik heel onregelmatig ongesteld ben geweest het afgelopen half jaar. Ik weet wel wanneer mij ovulatie test piekte (26 maart) en heb afgelopen woensdag al een positieve zwangerschapstest gehad (heel vroeg dus).
    Aankomende maandag is mijn 14de dag na "eisprong" en ik vind het allemaal heeeeel erg spannend.
    Ik heb de afgelopen dagen met verschillende zwangerschapstesten getest en allemaal geven ze een streepje, maar echt toename van HCG is dus nog niet echt te vergelijken.

Heb jij ook net ontdekt dat je zwanger bent en heb je ook onzekerheden lijkt het me leuk om te kletsen:)

2. DaisyVA

DaisyVA Actief lid

7 nov 2016
    139
    247
    43
    Vrouw
    bediende
    België
    Hey alvast proficiat met je zwangerschap,
    ik weet sinds vandaag ook dat ik zwanger ben van een tweede kindje.
    Lijkt mij leuk om samen te kletsen

alleen nog maar misselijk als kwaaltje voor de rest nog niets
    en jij FozzyFozzy?

Groetjes

3. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Hoi hoi,

Lijkt mij ook wel leuk om hier mee te lezen en schrijven. Ik heb afgelopen donderdag ontdekt dat ik zwanger ben van ons 2e kindje! Superleuk dat er al meiden zijn die dus ook in januari hun kleintje verwachten. Als ik zelf goed heb gerekend, ben ik op 13 januari uitgerekend, maar ja....moet dus nog 'officieel' berekend worden. Ik denk namelijk ook dat ik al iets verder ben dan mn banner doet vermoeden...

Ik heb eigenlijk gewoon overal last van:confused:
    Maar het is voor een goed doel:)

4. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik kom ook meekletsen. Gister ochtend positief getest, in eerste instantie in shock want het stond niet echt op de planning een vierde kindje. Ik moet het nog steeds even laten bezinken maar misschien dat kletsen erover ook al helpt ;)

Gefeliciteerd voor iedereen!

5. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Goedemorgen dames!

Ik wil ook graag mee kletsen. :) ik ben vorige maand gestopt met de pil dus ik weet m'n cyclus niet. Ik ben in ieder geval zwanger, zal nu rond de 4 weken zijn gok ik.

Ik ben een mama van 28 jaar, woonachtig in Overijssel. Heb een geweldig dochtertje van 3 jaar.

Heb behoorlijk wat klachten al, vooral misselijkheid. Vanochtend al bijna spugen.. ik had gelezen dat wat eten helpt, en inderdaad als ik overdag misselijk ben helpt dat goed.. ik zal morgenvroeg zorgen dat ik wat te eten naast mij heb liggen.

Groetjes! :)

6. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Ohja dames!! Gefeliciteerd!!

7. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Balen dat je nu al zo misselijk bent. Hopelijk wordt het niet nog erger. Ik heb nog niet zoveel kwaaltjes. Soms wat lichte hoofdpijn en soms wat pijnscheuten in mijn borsten.

8. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Dankjewel! Inderdaad vervelend. Je mag van geluk spreken dat je nog geen klachten verder hebt, al worden sommige vrouwen daar erg onzeker door.

Vandaag knaller op de test, heb de verloskundige maar gebeld en mag 6 juni voor een echo. Volgens haar berekening was ik nu 4.5 weken zwanger, maar ik denk zelf iets minder lang dus vandaar dat ik de echo pas wil met 8.5 weken (vanuit gaande haar berekening) dan kom ik niet in onzekerheid te zitten of ze wel iets zien.

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    #9 Raket78, 10 mei 2017
    Laatst bewerkt: 10 mei 2017
    Ik kom even voorzichtig kijken. Gisteren voor het eerst een streepje op een ultragevoelige (5 miu) test. Vandaag een duidelijkere streep. Officieel ben ik pas 3 weken en 3 dagen, maar ik vermoed dat dat bijgesteld gaat worden naar 2 dagen langer zwanger in verband met kortere cyclus en vroegere ovulatie. Het is nog heel spannend, dus ik weet nog niet of ik blijf...
    Ik ben 38½ jaar oud (slik), getrouwd, heb een dochter van bijna 4 en woon in Canada.
    De verloskundige heb ik hier al gebeld. Vanwege het nijpende tekort aan VK's waar ik woon, moet je direct bellen als je positief test om hopelijk niet achter het net te vissen. Ze zeggen hier voor de grap: "First call the midwife, then pee on a stick".

Gefeliciteerd allemaal! :)

Even een reactie op FozzyFozzy: Weet je zeker dat je in januari bent uitgeteld? Je opende deze club op 2 april, maar als je dan al positief testte, dan zou het iin principe december 2017 moeten worden. Want:
    Ovulatietest piekte op 26 maart, dus waarschijnlijk ovuleerde je op zijn laatst 28 maart. Als je dan daarna, zoals in jouw geval, zwanger blijkt, berekenen ze op het moment van ovulatie 2 weken "zwanger". Twee weken voor 28 maart is 14 maart, en als je dat invult op zo'n handige website krijg je 19 december als uitgerekende datum. Dus dan ga je bij de jaarwisseling al richting 42 weken!

10. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Wauw, ik zie een banner positief of 3 weken 3 dagen!

Gefeliciteerd allemaal en ook hoi!!

Ben er zelf nu 2 dagen achter zwanger te zijn van ons 4e kindje. Ontzettend blij mee maar ook heel emotioneel. In mijn omgeving zit het niet mee met zwanger worden en zwanger blijven. Waarom lukt het mij dan wel?

Ik mag op 26 mei een echo laten maken, was het alvast maar zover!

11. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw

Deel Deze Pagina