Bijna 39 weken zwanger en hoesten

Discussie in 'De bevalling' gestart door Willemijntje19, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik ben deze week bevallen juist door het hoesten iets vroeger dan gepland. Maar heb gewoon de hele week kraamzorg gehad. Ze hebben, zowel verloskundige als ziekenhuis als kraamzorg, eerst gevraagd hoe lang de hoest er al was, of ik in risico gebied was geweest, mogelijkheid op contact met besmette personen etc. En toen ingeschat dat het risico op corona laag was.

    De kraamzorg mag (of moet) zelf zorg bieden zolang ze zelf geen koorts hebben. (Althans dat was deze week ik weet niet hoe snel de regels veranderen). Heb vandaag wel marsmannetjes langs gehad. Het verloskundige corona team. Maar na goedgekeurd kwam de verloskundige later nog ern nodige controle doen. Verder alles telefonisch.
     
  2. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik hoop voor allen die moeten bevallen dat jullie een voorspoedige bevalling hebben zonder complicaties en toch nog een beetje kunnen genieten in deze hectische periode

    Een bevalling alleen te moeten doorstaan is niet fijn maar gezondheid staat voorop
     
    Willemijntje19 en Kangerootje vinden dit leuk.
  3. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Gezondheid staat zeker en vast voorop! Maar toch vind ik het niet logisch als de partner er niet bij mag zijn. Alle dagen voor en na het ziekenhuisverblijf zijn de ouders samen, maar dan tijdens de bevalling zou het plots niet meer veilig zijn? Geen kraambezoek vind ik ook heel logisch en zelfs goed, ook al zal ik het missen, maar geen partner erbij vind ik echt gel*l!
     
  4. liefmeimeisje

    4 mrt 2019
    52
    20
    8
    Volgens mij is de kans dat een bevalling vlot en voorspoedig verloopt veel groter met een partner er bij. Je mentale toestand heeft echt wel invloed op het verloop van een bevalling en daarmee ook op de gezondheid van jezelf/het kind.

    Sterkte voor iedereen bij wie het nu anders loopt dan gehoopt!
     
    Willemijntje19, Jiseb en Lisa890 vinden dit leuk.
  5. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Denk besmetting zo veel mogelijk verkleinen elke extra persoon is er weer 1

    En een vrouw die kan je geen bevalling weigeren dat zou helemaal een chaos worden
     
  6. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Als je nu medisch bevalt en je partner heeft klachten die kunnen wijzen op Corona(of bewezen) dan moet alles en iedereen behalve jij in isolatiemateriaal aanwezig zijn.
    Als jij als zwangere zelf klachten hebt die kunnen wijzen op Corona(of bewezen) dan moet ook alles en iedereen behalve jij in isolatiemateriaal.

    Dat is er simpelweg niet. En dat is heel naar voor jou en je partner maar het is nu eenmaal de realiteit van vandaag de dag.
     
  7. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Intussen bericht gekregen van mijn ziekenhuis dat de partner bij de bevalling mag zijn, maar dat die daarna de keuze heeft: ofwel heel het verblijf bij mij blijven ofwel meteen erna naar huis.
    Dit om te voorkomen dat hij tussendoor besmet zou kunnen worden tijdens het heen en weer gaan naar huis.
    Hier kan ik heel goed mee leven! Hij blijft sowiezo bij onze oudere zoon na de geboorte, en als alles goed mag verlopen ga ik dezelfde dag naar huis.
    Het is al énorm geruststellend dat hij bij de bevalling mag blijven.
    Denk als ze dit zouden verbieden dat het teveel commotie zou oproepen bij zwangeren (en terecht).
    Het emotionele aspect mag niet onderschat worden vind ik..
    Hopen maar dat het zo blijft :thumup:
     
    KleineLai, Sammetje83 en Kangerootje vinden dit leuk.
  8. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik zal nog even een update geven. Ik heb destijds dit topic geopend. Ik was toen echt een beetje in paniek.

    Ben inmiddels bevallen van een gezonde zoon. Toen mijn vliezen braken heb ik het ziekenhuis gebeld en verteld dat man en ik verkouden waren geweest en dat man nog steeds heel licht verkouden was, maar zo goed als beter. Het stond ook allemaal in mijn dossier, want de dag daarvoor had ik nog een telefonisch consult gehad. In het gesprek van de dag ervoor vertelde de verloskundige van het ziekenhuis dat ze echt zo veel mogelijk proberen de partner er bij te laten zijn bij een bevalling. Ze vinden het zeer onwenselijk wanneer dit niet zou kunnen. Ze kunnen namelijk allerlei maatregelen treffen mocht het nodig zijn. Beschermende kleding en etc.
    Toen we het ziekenhuis binnenkwamen wilden partner en ik nog voor de zekerheid mondkapjes op, die kregen we. Eenmaal op de verloskamer zeiden ze dat ze naar de afdeling infectie ziekten hadden gebeld en daar zeiden ze dat wij met onze lichte verkoudheid die ook nog eens eigenlijk al helemaal weg was geen Corona risico vormden. Ik heb dan ook gewoon mogen bevallen zonder mondkap en met partner.

    Wat heb ik mij van te voren enorm angstig gemaakt.. ik heb zo in de stress gezeten. Heb er wakker van gelegen. Pas op het moment in de verloskamer, dat we zo fijn behandeld werden kon ik het loslaten.

    Ook heb ik gewoon kraamzorg gekregen. Er werd wel gevraagd of we geen klachten hadden. Hebben uiteraard verteld dat man en ik heel recent verkouden waren geweest en dat 2 van mijn kinderen chronisch een snotneus heeft. Kraamzorg heb ik dus gekregen. Uiteraard geen kraambezoek, ook de opa en oma niet, maar dit hebben wij prima opgelost door veel foto’s te sturen en nu de kraamzorg weg is mochten ze wel even komen kijken met gepaste afstand van de baby. Dit wilden ze zelf ook.

    mijn advies aan iedere zwangere die bijna moet bevallen: bel je verloskundige of ziekenhuis op, bespreek alsjeblieft al je zorgen, maak het bespreekbaar!! Toen de verloskundige aan de telefoon de dag voor de bevalling zei dat ze er echt alles aan zouden doen om mijn partner er bij te kunnen laten zijn voelde ik dat ik mijn angst kon loslaten en die nacht begon mijn bevalling. Stress is niet goed voor de bevalling, dus bespreek je angst.

    Ik wens alle vrouwen die zwanger zijn in deze Corona tijd veel sterkte, succes en gezondheid toe!! Liefs
     
    Indire, KleineLai, oktober91 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Gefeliciteerd met de kleine man! En wat fijn dat alles gewoon ontspannen is verlopen :) geniet van elkaar!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  10. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Gefeliciteerd en wat fijn dat jullie zo goed begeleid en gerustgesteld zijn!
    Hopelijk kan je heerlijk genieten van de kraamtijd!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  11. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ze zouden eigenlijk vrouwen die hoogzwanger zijn moeten kunnen testen op antistoffen of de andere test gebruiken om te kijken of het Covid is. ( en ook bij de partner) Als jij of de partner dan verkouden is kan in ieder geval worden uitgesloten of het dat virus is.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  12. liefmeimeisje

    4 mrt 2019
    52
    20
    8
    Dankjewel voor de update en gefeliciteerd!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina