Meiden een vraagje.. Hebben degene die (ooit) bovenstaande onderzoek hebben gedaan uitslag gekregen van de assistente of moest dit echt door de huisarts worden gedaan? Vanmiddag gebeld en assistente zei euhhhh ja ik heb hier de uitslag voor me maar deze moet nog beoordeeld worden door de huisarts en die is nu op vakantie...? Morgenmiddag om 1430 uur bellen. Smst mijn schoonmoeder een uur later dat zij de ass vd huisarts aan de lijn had die mijn vriend wilde spreken? (Waarschijnlijk nog nummer van ouderlijk huis in bestand) schoonmoeder heeft 06 van vriend gegeven (was rond 1630) maar heeft nooit meer teruggebeld en toen vriend het later probeerde kreeg hij antwoordapparaat. Zijn nu best onzeker en vagen ons ook af waarom assistent belde?
Normaalgesproken krijg je een uitslag van een onderzoek van een arts ja. Iets simpels ( Urine onderzoek voor blaasontsteking, HB gehalte oid ) kan nog wel via assistente.
Hier zijn alle onderzoeken door een gynaecoloog gedaan en daar kregen we de uitslag ook van. Nooit van een assistente. Bij zulke uitslagen zit je toch al snel vol met vragen en er hangt vaak veel van af, dus hier wordt dat standaard persoonlijk met een arts besproken.
Hier wel vaker meegemaakt dat wanneer de huisarts weet dat je met smacht op een uitslag zit te wachten hij je persoonlijk belt zodra de uitslag uit het lab binnenkomt. Het hoeft dus niks slechts te betekenen
Wij hebben afgelopen week ook de uitslag gekregen en was ook idd via de huisarts zelf. Hoe was jullie uitslag?
Reactie niet goed genoeg? Het is namelijk niet het werk van een assistente of verpleegkundige om uitslagen mee te delen.
Hier krijg ik ook wel eens uitslagen van de assistente hoor. Ook uitslag van borstonderzoek.. Ik loop bij een fertiliteitsarts/ gynaecoloog waar ik de uitslagen omtrent zwangerschap van hoor. Hier krijg je onderzoeken via de ha eigenlijk altijd via de assistent tenzij jij of de huisarts t nodig vindt om samen contact te hebben.