Stomme vraag misschien oh maar 3 x per dag is om de acht u ntl Moet ik m'n zoontje dan wakker maken voor z'n kuur? Of 3 x per dag verdelen over dat ie wakker is? 8 u smorgens 2 u smiddags 8 u avonds?
Even met de dokter overleggen, die weet hoe zwaar de kuur is en of er ruimte is om een beetje te schuiven met tijden.
Ik verdeel het altijd over de dag. Meteen 's ochtends, vlak voor het slapen gaan 's avonds en daar tussenin. Hangt van de tijden af of dat voor of na het middagdutje, schoolgaan is.
Je hebt je antwoord al, maar het verschilt per soort AB en klacht of je kunt verdelen over de dag. Altijd dus in overleg met arts en/of apotheek doen, NOOIT op advies van mensen die niet weten welke AB en voor welke klacht en in welke dosering die is voorgeschreven.
Antibiotica die 3 keren per 24 uur gegeven moet worden geef je om 08:00-15:00-22:00, zo gebeurd het althans in het ziekenhuis.
Ja zo is het schema in het ziekenhuis maar een klein kind slaapt dan. En het is net afhankelijk van de kwaal of je het om 7-14-19u mag geven of dat je werkelijk elke 8 uur moet geven.
Wij moesten haar wel wakker maken want anders zat er te lang tussen de 2 giften. Maar ze hoefde niet echt wakker te zijn want het zat in een spuitje en dronk het slapend op. Wij hadden de volgende tijden elke keer 7.30 - 15.30 - 23.30 Dus je moet goed kijken of de laatste en de eerste niet te ver uit elkaar liggen...
Klopt maar dan had TS het ook gewoon aan de arts kunnen vragen toen het voorgeschreven werd of dat het exact om de 8 uur moest of dat het ook anders gegeven mag worden.
De tijden die je aangeeft zijn prima, als je ze maar iedere dag op hetzelfde tijdstip geeft, dit ivm de betere werking van de AB kuur. (het gaat zich niet op een 30min ). Ik werk zelf in een verpleeghuis. Beterschap x
@ drieka Daar stond ik nie bij stil midden in de nacht bij de hap Was zo moe Maar heb t nagevraagd alsnog en 8-14-8 u is prima hoef m er nie voor wakker te maken. T gaat om n luchtwegen infectie Hij is inmiddels al enorm opgeknapt Sloeg snel aan
Het ligt ook aan de kuur. Mijn oudste heeft eens een hele sterke kuur gehad (zware oorontsteking), dat moest ik het liefst wel verdelen over de 8 uur. Ook voor wakker maken dus. 7-15-23 Maar de doorsnee kuren die hij heeft gehad was 7-14-7.