Oei naar de kleuterklas!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door M28, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Hai meiden volgende maand gaan mijn meiden naar school. Vind het onverwachts best spannend. Ze zijn tweeling en nooit gescheiden en komen in aparte klassen wat op den duur denk wel beter is. Maar goed wat hebben ze nodig voor school??
    Broodtrommel en beker denk ik. Nog meer?? En wat geven jullie mee voor lunch, fruit en drinken???

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

spannend hoor!

hier werden we goed geinstrueerd door de school zelf.
    tussendoortje: fruit met sap/melk.
    lunch: boterhammen en/of fruit naar keuze.
    geen koek, geen prik en zeker geen snoep.

verder dus een tas :)
    voor het tussendoortje geef ik gewoon een pakje mee trouwens.. dat scheelt gedoe met een beker.
    voor haar verjaardag krijgt ze waarschijnlijk een tas met lunchtrommel en beker voor het overblijven.

en eh.. je moet eigenlijk even kijken of ze gymspullen/schoenen nodig hebben. sommige scholen gymen ze in ondergoed en blote voeten.. andere scholen vragen sportkleding en gympies.

oh en makkelijke schoenen is handig voor gym.. gezien ze zelf aan/uit moeten kleden en ook zelf de schoenen moeten doen :)
    maar wij hebben helaas gewoon veterschoenen en ik wil eigenlijk niet speciaal voor gym klittenbandschoenen gaan kopen
    op dr gympen zit wel klittenband.. maar op gewone schoenen vind ik dat gewoon niet mooi.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Spannend hè, waarschijnlijk krijg je nog wel te horen wat je allemaal mee moet nemen naar school, hoe ze daar gymmen etc.
    Wij moeten alleen gymschoentjes meegeven, nou die hebben ze voor 3 Euro bij de Schoenenreus. Verder geven we een beker met drinken mee en een bakje met stukjes fruit in een rugtasje.
    Niet alle scholen hebben zin in pakjes drinken, bananen in schil en allerlei voorverpakte dingen, omdat ze daar aardig wat afval aan overhouden.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@jo: wij hebben de schoenenreusgympen van een euro duurder.. omdat ze het elastiek slecht over dr voet heen kreeg... nu 2 klittenbandjes.

meestal staat het ook in de schoolgids trouwens.
    en wat voor jezelf handig is.. vast alle schoolvakanties noteren.. dat scheelt weer verrassingen :)

Deel Deze Pagina