Tips gevraagd! : Autovakantie met kleuter (bijna 4) en baby (8mnd)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Veertje84, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi mammies,

Iemand nog tips/trucs/advies voor een autovakantie naar Italie?
    We moeten in totaal zo'n 16 uur rijden, maar we blijven tussendoor in een hotel overnachten dus het zullen twee etappes van ongeveer 8 uur zijn.
    Vooral voor mijn zoon van bijna 4 ben ik op zoek naar tips/trucs om de reis zo aangenaam mogelijk te maken voor hem (en voor ons natuurlijk, lol).
    Hoe hou ik hem bezig onderweg? (De tablet nemen we natuurlijk mee maar alles moet wel offline omdat we dan geen wifi zullen hebben).
    Wat zou ik verder nog mee kunnen nemen?
    En voor te eten? Hij is geen makkelijke eter dus wat is wijsheid? Knakworstjes/cornflakes en zoiets meenemen? (We gaan naar een camping aan zee en hebben een eigen huisje).

Ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben!!!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geen tips. Ik vind het vooral heel moedig van jou. Zit met soortgelijke leeftijden :)

Ik hoor wel vaker van kleine cadeautjes voor onderweg die je oudste dan om de zoveel tijd krijgt. Lijkt bij velen te werken, maar bij mijn toen vierjarige hielp dat vorige zomer al niet voor een autorit van vijf uur.

Qua eten, bedoel je voor onderweg of voor daar?

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Ik probeer positief te blijven hahaah maar bem ook flink aan het stressen hoor :)
    Ik bedoel eten voor daar! Heb ook niet veel zin om daar dageliks met hem de strijd aan te gaan over eten...(hij is van "wat de boer niet kent...")

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wat eet hij thuis graag?
    Hier ook een van de kinderen die ook wat 'lastiger' is met eten.

Namen Brinta voor haar mee (niet zo dol op brood).
    Verder wraps, nasi, kipkerrie, etc. Makkelijke gerechten die ze lust.

Verder at ze soms dagen niet veel...

Onderweg:
    Op de heenweg kleine cadeautjes zoals autootjes, stickerboek, Donald Duck pocket, etc
    En de iPad vol filmpjes en spelletjes :)

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Gewoon meenemen wat hij thuis ook eet, zou ik zeggen.

En tablet mee inderdaad (wij hebben vrijwel alleen maar spelletjes er op staan die je offline kunt spelen). Boekje, autootjes, papier en stiften, leuke cd's (liedjes en verhaaltjes), enz.

6. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    In de auto hadden wij zo'n draagbare dvd-speler, waar je gewoon dvdtjes in kan doen. Voor een habbekrats toen gekocht. Werkte als een speer. Wij gingen naar België, expres niet zover weg en 1 x gestopt. (Ong 5 uur rijden) Maar daar heb je niks aan,haha.
    Ik vind het ook moedig van je, succes, komt vast goed!

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mja ik was ook aan het
    Jaaaa! Ik had er ook al een gescoord via mp voor 15 euro! Das weer een nadeel van een ipad zonder wifi...
    Och ja we maken een combi: deels familiebezoek (beetje verplicht nummer, aangezien we natuurlijk onze dochter moeten showen :)) maar vooral ook zelf lekker genieten van elkarar het land en de zee daarom hebben we gekozen voor een camping en niet om bij familie te overnachten.

BakingSoda vindt dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Wij gaan voor het eerst weg met uk van dan bijna 3.5
    Ondertussen al flink aan het kijken wat leuk is voor onderweg. We hebben al raamstickers, via marktplaats hebben we een vtech tablet op de kop getikt waar hij spelletjes op zou kunnen spelen (moet hij nog krijgen).

Verder had ik een leuke tip gelezen over autobingo, je koopt een grote pillendoos waar je kleine auto stickers op kan plakken of tekenen, als ze bijvoorbeeld de rode auto zien mogen ze het vakje open maken. Je kan er een klein speeltje in doen, stickers of wat lekkers.

Je kan ook eens kijken op internet op busybags, ik ga een knikker doolhof maken waar hij dus de knikker van de ene kant naar de andere kant moet duwen. De knikker kan er niet uitvallen dus veilig. Ontdekfles of zak is ook leuk, dan vul je een waterflesje met rijst eventueel kun je die kleuren en daar stop je hele kleine dingen in, bijvoorbeeld, knikker, mini gum, mini poppetjes, paperclip etc van alles maak je foto's en print je op een kaartje. Je kind moet dan kijken of hij alles van de kaart kan vinden. (Dop wel even vast lijmen)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Om er echt kleine cadeautjes in te kunnen doen, red je het niet met een pillendoos... Of je moet er briefjes in doen met nummers die corresponderen met nummers op pakjes oid. Ik heb twee jaar terug een autobingo gemaakt en het enige wat er in het doosje zelf kon waren minioorbelletjes. ;) Dus ook vijf briefjes er in gedaan met nummers erop en dan cadeautjes als een kleurboek ed.

Busy bag of fles en knikkerdoolhof is ook erg leuk inderdaad. :)

Zo'n magisch tekenbord blijft hier trouwens ook een succes. En opdrachtkaartjes waar je met een whiteboardstift op kan tekenen.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Haha ik heb de pillendoos nog niet gehaald dus vroeg me het wel al af of er iets past. Dan maar lekkere dingen, je briefje met nummers is ook een goed idee!!

Magisch tekenbord nemen wij ook mee, speciaal op zijn verjaardagslijstje gezet.

11. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb bij de bieb luisterboeken gehaald. Weet van mezelf van vroeger dat we dat altijd erg leuk vonden. Ben benieuwd of mijn peuter het ook wat vindt.

12. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik heb wel eens kindjes zien zitten met een tafeltje over hun beentjes heen (zo'n tafeltje voor ontbijt op bed). Daar kunnen ze dan op tekenen, boekje op leggen om te lezen, autootjes op laten rijden etc.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Een tafeltje over de beentje zou ik niet doen, volgens mij krijg je extra schade aan je kind bij een ongeluk.

14. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Wij zijn in de mei vakantie naar zuid frankrijk geweest. De oudste is 4 en de jongste is 3. Ik heb gemerkt hoe meer ik het los liet hoe gemakkelijker het gaat. Ik had een aantal kadootjes bij en verder wat boekjes en wat tekenspul. Er hing bij beide een tvscherm en met de ipad moesten ze delen. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat ze die 2 dagen veel tv keken en op de ipad zaten. Op de vakantie zelf is dit minimaal dus kwaad kan het echt niet. Je moet het jezelf niet te moeilijk maken. En vooral op tijd stoppen zodat ze even kunnen rennen en stieren hielp hier erg goed. Ons was het reuze mee gevallen.

Deel Deze Pagina