Onze dochter wordt volgende maand 4 jaar. Sinds een paar weken huilt ze overal om. Ik word er knettergek van. Ze mag van mij best huilen als ze zich bezeerd, maar niet als ze haar zin niet krijgt, als haar broertje iets afpakt of als ze haar rits niet dichtkrijgt Dit zijn zomaar een paar voorbeeldjes waar ze dagelijks meerdere keren om huilt. Tips hoe ik hier mee om moet gaan? Ik benoem nu steeds het alternatief voor huilen. Bijv. als de rits niet dichtgaat -> nog een keer proberen en dan pas mama vragen. Maar ik merk nog weinig verbetering.
Dat doet onze dochter ook. Echt vreselijk vermoeiend. Gelukkig is ze verder enorm vrolijk dus maak me niet echt zorgen. Ik benoem dat ik snap dat ze het vervelend vind dat iets niet lukt bv maar dat dit geen reden is om te huilen. Ze heeft dit overigens altijd al gedaan dus niets nieuws voor ons..
Doet ons zoontje ook van net 3. Vreselijk irritant hij huilt meer dan onze baby van 9 weken Nou is hij altijd al een huilebalkje geweest (huilbaby) maar ik vind het nu echt wel vervelend worden. Hij kan namelijk goed praten dus kan ook prima zeggen wat hij wil maar hij kiest ervoor om re gaan huilen: omdat hij iets moet, omdat hij iets niet mag... ik doe hetzelfde als jij maar merk ook geen verbetering. Ik merk dat ik ee nu langzaam kwaad van wordt en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik volg dus even!
Heel herkenbaar! Erger me ook dood hieraan.. Maar ook hier een kindje wat altijd wel snel huilt. Meer nu is het wel extreem. Hier moet hij ook bijna naar de basisschool en is aan het oefenen. Daarnaast nog verkouden. Sinds 4 maand een zusje. Dus ik gok ook een samenloop van omstandigheden. Het is een fáááse
Een knuffel en kom, we proberen het samen nog een keer. Dat was het effectiefst; lees minst tijdrovend. Maar irritant is het wel. Het ging trouwens beter toen school begon, nu is het alleen nog als ze erg moe is.
Bedankt voor de reacties en herkenning Ik blijf herhalen herhalen en hoop dat deze fase snel voorbij is!
Mijn dochter heeft ook lang gehuild. Vanaf baby af aan. Ik dacht wanneer stopt ze ooit?? Maar ze is nu 5 en ze huilt nu sinds kort bijna niet meer. Houd hoop!
Onze zoon is nu 4,5 en heeft al enige tijd zo periodes. Is van een soort onmacht van dingen willen maar nog niet kunnen. Voor sommige dingen hebben we hem wel al kunnen afleren van te huilen Zo begon hij te wenen vanaf hij iets gemorst had van drinken. Na een paar keer kordaat gezegd te hebben: 'zeg, voor een beetje morsen gaan we toch niet wenen zeker! Dat zijn de tranen niet waard!' , heeft hij dit door en nu kijkt hij enkel nog wat sip. Momenteel weent hij enkel nog als hij stout is geweest en wij dus boos. Of tijdens een driftbui. Het wordt heus beter hoor! Dé gouden tip heb ik niet want hangt ook wat van het kind af natuurlijk. Maar ik hoor van andere moeders op school ook dat het een fase is waar ze door moeten.