Hoezo beter? Ik kan niks zeggen over wat beter is voor andere kinderen. Als ik naar mijn eigen kinderen kijk, dan weet ik dat mijn dochter prima zou kunnen zonder 4-seizoenen dekbed. Zij heeft het altijd warm genoeg en bij ons in huis wordt het nooit heel koud. 's Winters slaapt zij ook goed onder het zomerdeel. Mijn zoontje slaapt nog niet onder een dekbed, maar hij heeft het 's winters altijd koud en zal dus sneller een dik dekbed nodig hebben in de winter. In de zomer kan hij prima onder een dun dekbedje. Dan is het wel handig om een dekbed te hebben met meerdere lagen en verschillende diktes.
Het is hier ook altijd warm genoeg op de kamers, daarom een vier seizoenen dekbed. 'S winters deel 3 en nu deel 1. Nooit samen, is voor haar te warm.
Dat kunnen wij niet beoordelen voor jouw situatie. Heeft jouw kindje het snel warm? Wonen jullie in een goed geïsoleerde woning? Een 4 seizoenen dekbed zou ik alleen kopen als het in de winter erg koud is in huis. Anders is een enkel dekbed prima voor alle seizoenen (en in de zomer alleen een laken). Let er in ieder geval op dat je een dekbed koop met een goede warmteregulatie (goed ventilerend).
Wij hebben een gewoon dekbed voor onze zoon. Hij heeft het gauw te warm en de dagen dat het echt koud is hier zijn op 2handen te tellen en dan gaat er gewoon een deken overheen (maar dan pas als ik naar bed ga anders ligt hij te zweten) in de zomer slaapt hij onder zn dekbedhoes zonder dekbed erin
hier een wollen vierseizoenendeken want in de zomer is het hier warm en in de winter steenkoud. In een goed geisoleerd huis is een gewoon denken volgens mij wel genoeg.
Hier ook zomers erg warm en 's winters erg koud maar zoontje is warmbloedig dus een gewoon dekbed. Van de zomer koelen we z'n kamertje voor met de airco en dan zal ie alleen onder een laken/overtrek liggen en voor de winter heeft ie een flanellen pyjama...zoiets is echt per huis en kindje verschillend.
Ik heb een 4-seizoenen-peuterdekbed, maar gebruik maar een deel. Het andere gedeelte alleen maar gebruikt na een nachtelijk spuug-avontuur. (Beide delen zijn wel net zo dik volgens mij)
En dit ook Haha, maar beter..? Slechter is geen van beide. Ligt aan kind, kamer en misschien de kosten. Al heb je voor 25 euro al een 4 seizoenen bij de Hema, dacht ik. Ik heb wel een 1 persoons gedaan, dus niet peuterbedformaat, zodat ze er langer mee kan doen.
Wij hebben een vier seizoens, maar gebruiken beiden dekens los, nooit samen. (al is het idee dat het KAN, wel prettig) Het is 's winters niet heel koud in haar kamer. In de herfst & winter ligt de dikke deken erop, lente & zomer de dunne deken. Als het heel warm is, heeft ze alleen een overtrek erop, zonder deken erin.
Toevallig hier laatst bij Ikea voor de oudste een los dekbed gekocht voor 10 euro. Een wat dunnere. We hadden een 'gewone' ? Als het niet zo duur is zou je een 4-seizoenendekbed kunnen doen, maar anders zou ik zelf gewoon 2 dekbedden kopen bij de Ikea van verschillende diktes.