Bijna 4 maanden en 800cc per dag

Discussion in 'Flesvoeding' started by Nouckie, Jul 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nouckie

Nouckie Lid

Jul 11, 2008
    77
    52
    18
    Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden en drinkt maar 4 flessen van 200cc per dag.
    Ze heeft een aantal weken heel moeilijk gedaan met eten ( er ging echt niks in, gepaard met schreeuwen en huilen) en nu sinds een week gaat het iets beter (af en toe nog huilen en moeilijk doen..) maar we krijgen er echt niet meer als 4 flessen in ( en dan geeft ze nog niet aan dat ze honger heeft)
    Ze drinkt nu om 8, 12.30, 17.00 en ongeveer 21.00( met rijstebloem wat ze erg lekker vind.)
    De rest van de nacht slaapt ze altijd door.

Nu is mijn vraag: Is dit niet te weinig?
    Ze weegt bijna 6 kilo

2. jodie

jodie Bekend lid

May 20, 2008
    817
    0
    16
    Mijn zoontje doet ook al circa 7 weken moeilijk tijdens de voeding (in het begin dronk hij juist teveel, dus verwarrend).
    Ik heb soms dagen dat ik maar op 550 cc uitkom...en dat met 5 flessen.....Hij weegt 6780 gram en groeit prima, slaapt alleen niet door.
    Ik denk dat 800 prima is. Ze "mag"ongeveer 900cc....netjes toch?
    De laatste dagen lijkt hij iets beter te gaan drinken, drinkt nu meestal de 135 cc op, behalve in de ochtend, dan vaak 100.....
    Gebruik nu sinds 2 dagen rijstebloem, maar wordt nachts nog gewoon wakker, vanacht was een voeding niet nodig gelukkig, we houden hoop. Hij heeft wel een periode doorgeslapen (2 weekjes).
    De eerste dag 1 schep rijstebloem, gister 2. Maar kan wel 3 denk ik.....(gebruik schepje van de nutrilon).
    Zit wel te klooien met de spenen. Heb de born free fles. Speen 2 gaat heel langzaam.....3 standen speen gister, 5 minuten leeg haha, nog wat bijgemaakt: leeg. Hij vind rijstebloem denk ik ook lekker! (is vast toe aan bijvoeding) Hij dronk met rijstebloem 180 (heeft hij nog nooit gedaan!!!!)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Dit is prima hoor!
    Toen mijn zoontje 4 maanden was ben ik bewust overgestapt op 4 flessen van 200cc omdat ik m altijd wakker moest maken voor de laatste fles voor de nacht. Zonder die laatste fles ging het eigenlijk prima. Hij drinkt nu dus maar 4 flessen. Wel heb ik de 1ste en laatste fles opgehoogd naar 210+7, maar hij is nu ook 5 maanden en 7 kilo.

4. Nouckie

Nouckie Lid

Jul 11, 2008
    77
    52
    18
    iik heb ook weleens het idee dat ze toe is aan bijvoeding... ze is met alles vrij snel dus hier missschien ook mee... ik wil dit over een week of 2 gaan proberen.
    waar zouden jullie mee starten?

@jodie: ik gebruik de difrax fles met een M speen voor de melk met rijstebloem. ze krijgt dan 2oo melk met drie schepjes rijstebloem met lepeltjes van de nutrilon.

5. efina

efina Actief lid

Jul 13, 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Isabella drinkt ook 4 flessen per dag, heb de laatste 2 flessen verhoogd naar 210 plus 7 scheppen, de derde drinkt ze niet altijd leeg, de 4de wel, daar maak ik haar voor wakker om 23.00 daarna slaapt ze door tot 08.30 de volgende ochtend, ze krijgt bij de laatste fles ook 3 schepjes (schepje van nutrilon) rijstebloem, in totaal krijgt ze meestal rond de 860 cc per dag wat mij voldoende lijkt, ze huilt nooit voor de fles...

6. Nouckie

Nouckie Lid

Jul 11, 2008
    77
    52
    18
    #6 Nouckie, Jul 19, 2009
    Last edited: Jul 19, 2009
    Het rare is dat ze voorheen altijd een hongerlapje was en echt nooit genoeg had.. nu is dat ineens over...

7. Nouckie

Nouckie Lid

Jul 11, 2008
    77
    52
    18
    verhogen lukt nog niet.. dit gaat er al moeilijk in...

8. jodie

jodie Bekend lid

May 20, 2008
    817
    0
    16
    Hier ook voorheen nooit verzadigd en nu met moeite er in krijgen....gek he?

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Als ze niet meer wil, wil ze niet meer. Dwingen heeft geen zin.

Onze dochter zat toen ze vier maanden was op vijf flessen van 150/5 (dus 5*165=825) en die dronk ze niet eens altijd helemaal leeg. Toen ze vier maanden was, hebben we de laatste fles laten vervallen en toen ging ze pas naar flessen van 180/6 (vier flessen, dus totaal 800 ml). In het begin dronk ze die niet eens leeg, ze moest echt wennen aan die hoeveelheid. Ze was wel wat zwaarder, ze woog toen minstens 6,5 kilo. Volgens mij was ze met drie maanden en een week 6400 en een maand later 6800, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Haar curve vlakte toen wel iets af, maar dat kwam doordat ze een paar dagen ziek was geweest, flink aan de diarree en overgeven, waardoor ze maar weinig binnenhield (als ze al wat binnenkreeg).

10. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Het advies van het CB over overgaan op vier flessen was trouwens: mag vanaf vier maanden en dan moet ze zes kilo zijn. Dus wat dat betreft, kan het.....

Wat bijvoeden betreft: ik ben begonnen met groente, omdat ik had begrepen dat dat beter was omdat het minder zoet is dan fruit. Het duurde een week of twee voor krummel eraan gewend was en toen zijn we ook met fruit begonnen. Dat vond ze VIES! Terwijl ze al wel behoorlijk goed groente at. Haha, grappig. Dat duurde een paar weken en nu eet ze echt alles (nou ja, brood is ze nu nog aan het wennen, hoop dat dat binnenkort ook beter gaat :()

Ze was in het begin trouwens nogal kieskeurig, wilde alleen Friso (krijgt ze ook flesvoeding van), maar intussen lust ze bijna alles, als er maar stukjes inzitten en het niet te waterig is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
    Succes ermee!

11. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Als je kindje alert en tevreden is, de nachten doorslaapt, dan krijgt ze genoeg binnen. Sommige kinderen drinken nu eenmaal minder dan het gemiddelde, hier nog zo eentje. Je baby weegt 6 kilo, hier een meisje van 5,5 maand die net 6kg weegt en het volgende per dag drinkt: 3 flessen van 150/5 en 1 fles van 120/4, daarbij 1x fruit en 1x groente/aardappel of rijst. Dat is nog minder dan jouw kindje...Ik maakte me eerst ook zorgen hierom maar ze is gewoon heel tevreden, slaapt goed en ontwikkelt zich prima, ze is gewoon een tenger kindje wat minder nodig heeft... Dwingen hebben we hier ook weleens gedaan maar daar raakt ze helemaal van overstuur en dat heeft echt geen zin. Zolang je baby tevreden is doe je het prima! Met bijvoeding kun je zeker beginnen, succes!

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje is bijna 4 maanden en drinkt nog steeds 5 flessen van 170 á 190 cc per keer:

8 uur
    11 uur
    14.00 uur
    17.00 uur
    20.00 uur

Wij willen met bijvoeding gaan beginnen als hij niet meer genoeg heeft aan zijn flessen. Dus zo laat mogelijk i.v.m. allergieën in de familie. Overigens gaan wij dan beginnen met groente met de zelfde reden omdat ze dan niet gelijk wennen aan zoet.

13. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hoe kan je nou uitrekenen hoeveel ze mogen? Ik mocht me zoontje flessen van 200cc gaan geven toen we bij het CB waren. Maar de laatste krijgt hij altijd rond 12 uur en moet hem hier ook wakker voor maken als ik hem laat liggen komt ie om 5 uur ongeveer voor een fles.
    Lees een hoop over de voeding als ze 4 maanden zijn de ene geeft 4 flessen de andere nog maar 3 en dan s'morgens pap.

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,821
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae heeft vanaf 10 weken op 800cc gezeten. Meer dronk ze niet. Maar ze groeide prima en was tevreden.
    Toen ze slechter ging eten, haalde ik op een gegeven moment juist de rijstebloem er weer af (rond de 6 maanden) omdat ik liever had dat ze zich vulde met voeding vol voedingsstoffen dan met rijstebloem.

En oja, ik ben met 4 maanden begonnen met bijvoeding, maar bij een volgende ga ik iets langer wachten, tot 5 maanden op zijn minst als dat lukt, want ik vond het zo'n gedoe en geknoei, omdat ze het nog echt niet snapte en het duurde ook wel even voor ze het doorhad. Voordeel is ook, dat als ze groter zijn, ze minder lang in de wipstoel hoeven en al wat sneller over kunnen naar de kinderstoel en dan gaat het eten geven een stuk gemakkelijker :)

Share This Page