hoeveel moet ik nu geven en hoe?

Discussion in 'Flesvoeding' started by lovewinnie, Jul 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb bij me dochter 3 maanden borstvoeding gegeven en dit keer is dat niet gelukt helaas en heb geen ervaring met flesvoeding op deze leeftijd.

mijn zoontje is sinds 1 week volledig over op flesvoeding. we geven hem elke keer 100cc en dat 7x per dag netjes om de 3 uur. hier ging soms heel de fles leeg en de andere keer niet en dronk z'n 600cc toch wel weg.

nu sinds 2 dagen heeft hij niet meer genoeg aan 7x 100cc. hij drink alle flessen tot de bodum leeg en heeft 2 uur later weer honger. hierdoor zit hij nu soms wel op 800cc per 24 uur

nando woog afgelopen dinsdag 3850gr en laat zeggen nu rond de 4 kilo. hij heet speciale voeding voor krampjes (1 schepje) en moeilijke ontlasting in combinatie met standaard (2 schepjes). volgens de boekjes mag hij 150cc per kilo en dus ongeveer 600cc.

hoe kan ik dit nu het beste aanpakken. hij drinkt zijn flessen goed leeg en wil proberen om over te gaan op 5x130cc maar is dat niet een te grote stap als hij nu op 7a 8 flessen zit.

wat is jullie advies en hoe doen jullie dit. hij kan nog geen voeding hebben voor hongerlijers omdat dit volgens mijn niet gemengt kan worden met de voeding voor moeilijk ontlasting. rijstebloem daar is hij nog te jong voor.

alvast bedankt voor de tips

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien eerst eens even naar 6 flessen?
    150 ml per kilo lichaams gewicht is een aardige richtlijn maar misschien is voeding voor hongerige babies iets?

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ik zou flessen van 120+4 gaan geven, dan kom je niet boven de liter en misschien dat hij er dan langer tussen laat zitten.

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    KA in ZKH had als norm: minimaal 150 ml per kilo lichaamsgewicht en maximaal 180. Hij "moet" dus 600 ml, maar hij "mag" 4*180=720 ml. Dan heb je dus nog wel iets speling.

Hier was het trouwens zo dat krummel de nacht doorsliep èn om de vier uur kwam toen we van flessen van 90/3 overgingen op flessen van 120/4. Ik heb nooit zitten mieren met exact afgepast 110 of 120 of 130 ml geven, heb "gewoon" toen ze meer nodig leek te hebben 30 ml + een extra schepje toegevoegd en dat aangeboden en wat ik overhield, gooide ik weg. En daarmee gingen we dus van zeven flessen naar vijf toen ze een week of vijf/zes was. Omdat ze dus om de vier uur kwam en ineens 's nachts niet meer wakker werd.

Maar ja, dat verschilt natuurlijk per kind. En ons meissie was en is heel goed in staat om aan te geven dat ze genoeg heeft. Tegenwoordig gaat mondje heel eigenwijs echt op slot als ze niet meer wil, heel grappig is dat :)

5. Nouckie

Nouckie Lid

Jul 11, 2008
    77
    52
    18
    Mijn dochtertje was in het begin ook heel hongerig. dit is nu over maar het cb adviseerde om gewoon meer te geven. ze zeiden elke keer dat 150ml per kilo inderdaad het gemiddelde is maar elk kind is anders en als die kleine aangeeft dat hij/zij meer nodig heeft moet je het gewoon geven. waarom honger hebben... Ik zou gewoon meer aanbieden en kijken wat er gedronken wordt..

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Het zijn ook maar richtlijnen hoeveel een baby aan voeding mag krijgen. Kijk lekker naar je kindje. De een heeft nou eenmaal wat meer nodig dan de ander. Ik zou ook 120/4 gaan geven dus 135cc en je zult dan waarschijnlijk zien dat hij vanzelf meer tijd tussen zijn flessen laat zitten. Zielig als hij onnodig honger moet hebben toch.

Share This Page