Huilen om eten

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jmm, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi wie heeft dat ook dat je jongetje elke keer huilt om eten, om het half uur komt ie wel, geen plas, geen kakkie, maar gewoon honger, maar dan heeft ie 120 op , maar moet dan nog meer en dan komt er een straal, of hij komt om het half uur en neemt dan elke keer een beetje 60 ml bijv.
    Hoe doen jullie dat die van mij zit nu al op de 120 en steeds weer verder eten wil, maar als ie dan vraagt op een gegeven moment komt alles er weer uit een hele straal aaah ik wordt gek!!!!!!!!!!!

laten jullie hem brullen , nou dat kan wel 1,5 uur duren want hij is best sterk door al dat drinken ????
    helpie!!!!!!!
    En daarnaast moet ik zelf ook even slapen ivm plassen , het gaat lekker hier maar niet heus!
    Hebben jullie tips voor me?
    gr jmm

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    word ie niet rustig als je m bij je neemt?
    weet je zeker dat t honger is en geen medische oorzaak bv verborgen reflux? dan willen ze namelijk ook graag drinken, omdat dat t maagzuur laat zakken. in ieder geval niet laten huilen als je kunt, hij is zoooo klein!

3. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    hoe snel drinkt hij zijn flesje? moeten er 15/20 min over doen voor de verzadiging.

4. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Heeft hij geen zuigdrang? Speentje heeft die ook al.. en spuugt die dan uit?
    Ze moeten inderdaad 15/20 minuten over de fles doen..
    Als het veel sneller gaat, hoeft hij bijna geen moeite te doen en giet het er vanzelf bijna in.
    Je kan ook veranderen van speen op de fles, weet niet wat voor fles je hebt? Wij hadden ook een speen met het gaatje richting zijn keelgat, als dat gaatje net iets te groot is.. gaat het te snel en hoeft hij amper te zuigen..
    Nu hebben wij een nieuwe speen, die richting zijn gehemelte zit.. moet hij eerst zelf zuigen en dan slikken.. zuigen/slikken/zuigen/slikken.. Dan moet hij zelf meer moeite doen, waardoor hij ook luier word, omdat hij zelf nu moet zuigen om de melk eruit te krijgen..

- Dan doet hij er 20 minuten over en hij is luier.. omdat hij zelf het werk moest doen! ;)

5. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Laat een kindje van 2 weken alsjeblieft niet anderhalf uur alleen huilen :O Klinkt als reflux of krampjes. Met FV kan je een kindje niet om de half uur laten voeden, dat kan het buikje niet aan. Grote kans dat hij huilt omdat zijn buikje te vol zit en dus pijn doet. Gebruik een speentje om aan de zuigbehoefte te voldoen. Heeft de cb vertelt hoeveel hij nu mag drinken?

6. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    oei echt niet laten huilen he! :(
    ik zou ook speentje proberen...het is echt niet goed als je kindje zoveel drinkt! ben het eigenlijk helemaal met steenbokje eens...

zou het spugen wel in de gaten houden...misschien reflux?

7. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Zeker als ze zo klein zijn, lijken honger- en moeheidssignalen heel erg op elkaar. Als je hem dan telkens eten geeft, krijgt hij daarnaast ook nog buikpijn. Speentje is op die leeftijd nog erg moeilijk (bij ons werkte het tenminste niet). Dragen in een draagdoek hielp hier heel erg goed of wandelen in de kinderwagen. En op een gegeven moment zou je hem ook in bed kunnen leggen (met behulp van puckababy of inbakendoek) bij eerste moeheidssignalen als je zeker weet dat hij geen honger kan hebben. Dan leert hij slapen als hij moe is! Moet hij nu nog leren...
    Veel sterkte en succes! En ik denk dat je het wel herkent als het iets lichamelijks zou zijn, want als hij krampjes heeft of reflux dan is het echt krijsen geblazen en niet 1,5 uur, maar eerder 4 uur of langer achter elkaar... En ik herken het slaapgebrek (zie mijn topic... over nachtvoedingen)... Mijn vriend zat in die tijd de hele nacht met ons ventje op de bank samen te slapen (meneer wilde toen alleen maar op ons slapen), zodat ik toch nog wat slaap kreeg. Maar zijn dag en nachtritme moet zich nog ontwikkelen, dus dat gaat over 2 weken al veel beter!

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Er is ook baby voeding voor hongerige baby's daar had mijn zoon toen veel baat mee, het verteerd langzamer.

9. adi

adi Niet meer actief

Tussen de regels door zeg je dat je baby veel spuugt, veel huilt en constant wil drinken. Dat lijkt erg op reflux, en met al die melk maak je het alleen maar erger.

Scjrijf twee dagen alles op: hoeveel en hoe vaak gedronken, wanneer gespuugd, hoevel huilen, slapen, wanneer huilt ie? Gaat ie zich dan overstrekken? Wordt ie rustig als je zijn buik masseert of in zijn blootje op jouw blote borst en buik legt?

Neem dit daarna mee naar cb en bespreek met hun wat er zou kunnen zijn.

Intussen is het belangrijk dat hij per dag niet meer dan 1 liter kv krijgt (eigenlijk nog veel minder) en dat je hem niet laat huilen. Hij is pas 2 weken.

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    *heb je haar weer* :D

Dragen kan echt helpen. In een ergonomische* draagzak
    -heb je je handen vrij,
    -zit je kindje rechtop (belangrijk bij reflux)
    -en voorzie je je kind van één van de belangrijkste behoeften: MAMA.

En verder ben ik het met de moeders hierboven eens: alsjeblieft niet laten huilen.

Sterkte!!

*Geen BabyBjorn-achtige bungel

11. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Niet laten huilen! Mijn zoontje had het in het begin ook..lichte reflux én was gewoon hongerig. Overgestapt op andere fles en andere speen én andere voeding voor hongerige baby's!

12. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Zoals iedereen al zegt zeker niet laten huilen !!

Hij is nog zo klein en heeft nog zoveel behoefte aan mama. Ik weet nog met J dat ik hele dagen met hem zat.

Verder vind ik de tips over reflux wel heel goed om eens even te bekijken.

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Wat hierboven al gezegd is: probeer eens goed uit te zoeken of het echt wel honger is, je wilt hem natuurlijk niet overvoeden, en op die manier extra problemen veroorzaken (buikpijn, meer honger, enzv).

Mocht het wel echt honger zijn, dan kun je voeding voor hongerige baby's proberen. Mijn zoontje was nooit voldaan na een flesje, ging dan gelijk weer huilen, of kwam na anderhalf uur weer. Ik ben toen op een gegeven moment Nutrilon Forte gaan geven, en vanaf dat moment was het een ander kind. Tevreden na zijn flesjes, en pas weer honger na een uur of 3, 4. Succes hoor, in het begin is het gewoon even puzzelen. Als je je handen even vrij wilt hebben zou ik een draagzak of draagdoek proberen, de meeste kindjes worden daar ook rustig van, lekker tegen mama aan. Laten huilen zou ik zeker niet doen, dan maar het huishouden laten voor wat het is, en lekker je mannetje troosten.

14. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    en hoe is het nu? heb je al wat aan de tips gehad?

15. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik ben idd oo kwel erg benieuwd hoe het nu gaat?

Heb je al wel eens gedacht om in ieder geval een ander soort flesje/speentje te gebruiken? Ik ben ook de eerste anderhalve week aan het zoeken geweest tot ik eindelijk een flesje had waar hij rustig uit kon drinken.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een baby die veel huilt, teveel wil drinken en spuugt?
    Ik zou maar eens bij de huisarts langsgaanom te checken op reflux.

Deel Deze Pagina