Helmpje , Brilletje, MRI Scan, Opname ... Zo veel ...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mischien hebben jullie eerder wel iets van mij voorbij zien komen over me zoontje over dat hij slecht sliep veel huilde en veel krampjes had. Hij slaapt al stukken beter en huilt al veel minder. Alleen we zijn nu bij de kinderarts vandaag op controle geweest ... Er is eerder al een keer een ct scan gemaakt van zijn schedel om te kijken als zijn schedel naden al waren dicht gegroeid dit was gelukkig niet zo. Dit heeft hij destijds zonder narcose gekund ... We kregen laatst van de fysio te horen dat zijn afplatting even erg is gebleven en moeten dus nadenken over een helmpje, We staan ook onder controle bij de orthoptist omdat hij in het verleden niet goed volgde met zijn ogen ... Nu afgelopen Woensdag bevestigd gekregen dat hij een bril nodig heeft ... Dan maken de fysio en de kinderarts zich weer zorgen om zijn ontwikkeling .. Omdat hij wat achter loopt maar er kwam wat vordering maar het moest goed in de gaten worden gehouden als er geen vordering meer in komt stond er op de planning een scan .. Nu zijn we vandaag bij de kinderarts geweest en die wil toch een MRI scan gaan maken want maakt zich zorgen omdat de ontwikkeling volgens hem en de fysio weer wat remt ... Nu wil hij ook een opname en voor de MRI scan moet hij ook narcose omdat dit toch wel wat meer is dan een ct scan. En dan krijgen we er achter aan ook nog te horen dat we een verwijzing voor een medisch kinderdag verblijf krijgen ... Het is nu zo veel allemaal en het is zo druk in me hoofd. Sorry voor me lange verhaal maar moest het even van me af schrijven.

2. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat er zo aan je zoontje getrokken wordt qua onderzoeken. Geef het op tijd aan bij de artsen e.d. als je meer uitleg nodig hebt en vraag ook naar alternatieve mogelijkheden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt maken.
    Succes!

3. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt !

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik heb al veel topics gezien inderdaad en wil je veel sterkte wensen

5. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Zo herkenbaar! Ik kreeg soms het gevoel alsof onze dochter raar was als ik vertelde wat haar ontwikkeling is. Nu we een diagnose hebben is dit wel veel makkelijke naast ons neer te leggen. Maar wij moeten ook nog voor MRI onder narcose en daar zie ik ook wel tegen op.
    Sterkte!

7. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik heb ook al het een en ander over Trey gelezen.
    Veel sterkte!

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Inderdaad wel eens wat gelezen over jullie zoontje. Ik wil je sterkte wensen , echt niet leuk :(

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik wil je veel sterkte wensen!

10. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg wat heftig allemaal! Veel sterkte!

Wij hebben ook bij de fysio gelopen maar helaas was dit niet voldoende. Vandaar dat mijn zoontje ook een helmpje gehad heeft voor de afplatting van zijn achterhoofdje. Hij heeft hem 4 maanden opgehad en de kinderarts en wij waren erg tevreden over het resultaat! Er is hier op het forum ook een topic over redressiehelmpjes ;)

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Ik ken je verhaal niet maar wil je veel succes wensen. Je krijgt veel voor de kiezen hopelijk komt er snel goed nieuws.

12. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vindt het zo naar me kleine man onder narcose in zo n groot apparaat

13. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    We hebben alleen vandaag het advies gekregen om geen helmpje te nemen. Omdat het anders heel veel voor hem wordt want zo n brilletje heeft ie tuurlijk ook bijna de hele dag op en dat in combinatie met een helmpje is tuurlijk niet heel fijn dan. Hij vertelde me ook dat tegenwoordig de helmpjes door de kinderartsen weer wordt afgeraden omdat er lang niet altijd verschil in komt, Hij zag liever hem zonder helmpje en kijken wat ie doet als hij nog meer op zijn buik gaat liggen dan we al doen als het dan mischien nog minder wordt. Maar als nog ga ik dit toch bespreken met de fysio morgen hoe hun hier over denken en als dit klopt.

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Jeetje wat heftig allemaal :(. Hopelijk volgt er snel duidelijkheid en rust voor je mannetje en komt alles helemaal goed!

Sterkte voor jullie.

15. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt ! Zou inderdaad heel fijn zijn als we weten wat er is.

16. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    #16 Joiedevivre, 1 dec 2015
    Laatst bewerkt: 1 dec 2015
    Dat is ook heel naar, gaat ten slotte om je kindje! Snap ik heel goed (onze dochters hebben ook een paar keer een MRI gehad, en andere medische dingen, worden nog steeds nauw gevolgd, dus ik begrijp je zorgen heel goed). Wat voorheen ook werd gezegd, vraag alles, en zeg ook gewoon tegen de artsen als je het gewoon moeilijk vindt of er zwaar mee hebt.

Heel veel sterkte en een digitale knuffel!

Deel Deze Pagina