zwanger van 2e.. porbleem met deze..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door samantha1985, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Hoi dames...

Ik ben zwanger van onze 2e wonder.. Jaylano vindt het helemaal geweldig maaaaaaarrrrrr!!!! Zodra ik naar de verlos moet en ik moet op die tafel liggen dan begint die keihard te huilen en wilt die naar mij toe...Op zich is het niet zo erg maar de verlos moet ook ze werk kunnen doen en ik wil me zoontje er wel zoveel mogelijk bij betrekken...
    En hij huil en krijs zo hard dat we elkaar soms niet eens kunnen horen...
    Wie herkend dit en wat hebben jullie gedaan!!!

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Bij ons mogen kinderen niet mee naar afspraken, zeker niet als er echo's gemaakt moeten worden.

Misschien kan hij naast je zitten of is de bank te smal?

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen ervaring mee bij de vk, ,maar wel bij de fysio. Die gaf aan dat dat wel vaker gebeurt als er vreemden aan hun moeder zit. Het beste zorgen dat je zoontje alles kan zijn, dus van tevoren op een krukje of in een hoge kinderwagen naast je zetten. of misschien wel naast je op de de plek waar je ligt.

4. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Geen ervaring. Maar hoe oud is je eerste kindje? Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het onduidelijk is wat de verloskundige bij mama doet en dat de reactie daaruit voort komt. Misschien (nogmaals) goed uitleggen wat er gaat gebeuren (thuis eens naspelen of met behulp van een boekje / foto's van internet) voorbespreken.

Misschien is er iets waar je hem tijdens de controle bij kunt betrekken; jouw t-shirt / trui omlaag doen als je klaar bent, het krukje voor de tafel goed neerzetten? Ik weet het niet, verzin ook maar wat......

Succes!

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Gewoon niet meenemen. Gelukkig heeft mijn zoon het niet, maar had hij het wel dan hadden we de buren gevraagd of ze even op kunnen passen.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.203
    8.915
    113
    Niet meenemen of naast je zetten. Zolang ze naast me zat vond J. het allemaal best, anders zette ze het op een brullen. Na een paar keer vond ze het trouwens sowieso prima, ging ze gewoon lekker met het speelgoed dat er stond spelen.

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Idd gewoon bij je op de bank zetten, dat deed ik ook bij mn oudste met mn 2e zwangerschap.

Niet meenemen vind ik nogal kort door de bocht, niet eidereen heeft zomaar oppas klaar staan ;)

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik neem mijn zoon ook niet mee naar de controles.... Ik wil me kunnen concentreren op wat er gedaan en gezegd wordt. Ik breng hem bij oma of laat hem bij papa thuis. Toevallig alleen deze week dat hij mee moet want opa en oma zijn op vakantie.

xx

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Er vanuit gaande dat je geen oppas hebt: bij je op de bank zetten.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

mischien op ee nkrukje er bij zetten?

hier ik de oudste naar alle afspraken mee geweest net als papa trouwens.en ik liep bij een gynn maar dat was geen probleem ook bij iedere echo erbij(17 totaal) geweest alleen de 20 weken echo en de guo niet

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gewoon ernaast zetten. Hier was het de 1e keer ook brullen maar zet haar naast me neer, bank waar je op moet liggen staat hier tegen de muur. Dan kijkt ze even mee en mag ze op het knopje drukken van de doptone.
    Gaat nu prima hier. Als ik verder met de vk zit te praten, gaat zij zitten spelen, staat een bak met speelgoed.
    Vk is hier de babydokter en laatst begon ze er zelf over dat ze er heen wilde.

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hier ook tijdens de fertiliteitsbehandelingen: veel echo's was vervelend als dochter mee moest (inwendige echo's) kon haar gelukkig soms even bij de buurvrouw brengen.

mijn tips, geef je kind tijdens de afspraak wat te eten wat ie graag lust, of zoek een oppas voor de keren naar de verloskundige. Je zoontje erbij betrekken is een leuk idee, maar als hij steeds zo huilt dan heeft het geen zin voor beiden.

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier nam ik hem altijd mee naar de controle, moest wel man was altijd aan het werk.
    Hier mocht hij bij mij zitten op de tafel, en op het knopje drukken om het hartje te kunnen horen, dus werd hier wel altijd bij betrokken, na zijn huilbuien daar.
    Toen hij mocht mee helpen vond hij het prachtig.

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Maar bij echo's mocht hij niet mee, zeker niet bij de 20 weken echo.

15. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Bij de eerste keer was die er ook bij en heeft die het ook zitten huilen toen ze me bloeddruk gingen meten en bloed gingen prikken...
    2e gesprek kreeg ik een echo en die ging eigelijk wel goed ik lag op de bank kleine ernaarst samen met ze vader...
    3e gesprek kreeg ik weer een echo omdat ik nog te vroeg was bij me eerste en toen waren er 2 verloskundige en toen we binnen kwamen begint die gelijk en we hadden hem ook weer naarst ons neer gezet en we betrekken en zeggen alles.. Maar niets help eigelijk...
    4e gesprek gingen we weer met ze 3e en toen kregen we het hartje te horen en weer me bloeddruk meten en dat ging weer mis...
    Want we hebben gemerkt zodra er iemand aan mij komt dat die begint met huilen ook al is het maar een hand geven en in de kamer begint hij dan...
    We hebben een oppas maar die moet dan vrij nemen van der werk en dat doet ze ook wel maar het is wel vervelend want me vriend wil echt bij alles betrokken zijn en daar geef ik hem gelijk in...
    De 20 weken echo gaat ons zoontje niet mee. En we proberen 1 keer wel 1 keer niet mee te nemen naar de verlos zodat hij er wel bij betrokken raakt...
    Maar tot nu toe weet ik ff niet meer wat ik moet doen maar komt wel goed bedankt voor de reacties...

16. fafje

fafje Niet meer actief

ik zorg altijd dat ie op dat moment trek heeft in bijv een stuk fruit of hij krijgt een lekker koekje...als ik alleen met hem ga, zit hij sowieso in de wagen..

ook bereid ik hem er altijd onwisj op voor ...en leg uit dat mam zo klaar is...of doe kiekeboe tijdens de controle van de vk met mn handen voor mn ogen...

mn vk geeft hem ook altijd een ballon, nou dan is hij heeeeeeeeeeeeel blij!

Deel Deze Pagina