hallo dames de titel zegt het al min dochter word altijd na 45 min wakker je kan de klok er op gelijk zetten. gaat dit ooit over? ze is absoluut niet uitgerust na die 45 min maar krijg haar moeilijk weer in slaap iemand een gouden tip? ikw eet dat de cyclus 45 min duurt. snachts slaapt ze in 1 ruk door van half 9 tot tot half 6 alvast bedankt
Hoeveel slaapjes doet ze? Mijn dl heeft dit gedaan totdat ze 2 slaapjes ging doen. Dan sliep ze een uur . Toen ze overging naar 1 slaapje werd dit 1,5 uur . Maar ze sliep pas door met 2,5jr ( nu dus ongeveer )
Ik zou heel blij zijn dat je in ieder geval nachtrust krijgt! Ik denk ook niet dat het helpend is wanneer je slaapjes af probeert te dwingen. Is voor jou frustrerend en al helemaal voor je kindje. Loop met haar rond, ga wandelen, gebruik een draagdoek. Ds at soort dingen...
Lotte is alweer een jaar en houdt het meestal ook bij slaapjes van 45 minuten. Alleen als ze echt uitgeput wordt slaapt ze langer, soms zelf 2,5 uur, maar elke dag flinke uitjes zijn gewoon niet te doen voor mij.
Geen tips, wel herkenning. Dan maar een slaapje extra als het nodig is. De keren dat ze langer heeft geslapen smiddags zijn op 2 handen te tellen..
Hier ging het beter toen ze op hun buik gingen slapen. De jongste hebben we met 8 weken ofzo al op haar buik gelegd, de oudste ging dat zelf doen met 6 maanden.
Waar ben jij als je kindje wakker word? Mijn zoon is bijna twee, slaapt nu af en toe 'door' en overdag nog een slaapje. Omdat we soms lastige nachten hebben,doe ik ook gerust een dutje mee. Zoon slaapt s middags bij mij in bed, na drie kwartier word hij idd ook wakker,maar als ik hem dan sus, shhhhhtt mama is hier, aai over zn bol, zakt hij soms weer weg. Misschien lukt dat ook wel bij jouw meisje? Dat ze'niet helemaal wakker word en nog even verder gaat
Onze dochter sliep ook altijd maar 45 min. toch besloten om haar in bedje te laten speentje te geven en haar tuttel met de hoop dat ze weer in slaap zou vallen. Na een week doorzetten slaapt ze nu zo'n 2 a 2,5 uur per keer zonder wakker te worden.
hier slaapt dochter gemiddeld 1 uur tot 2 uur. We heeft ze na zo 50 min dat ze even wakker lijkt te worden ze moppert dan echt maar heel even ( niet langer als minuut ) daarna slaapt ze weer verder. Moet zeggen dat ik gezegend ben met een slaapkopje. 3 slaapjes overdag en dan van 19:30 tot 07:30 doorslapen. en de ene dag slaapt ze beter als de andere dag moet ik zeggen
Hier heeft ze ook heel lang korte slaapjes gedaan. Pas vanaf ongeveer 6 maanden ging ze ineens langer slapen. Nu doet ze nog 2 slaapjes op een dag van ongeveer 2 uur.
Mijn dochter heeft overdag de eerste 6 maanden van haar leventje overdag nooit langer dan 45 minuten geslapen, terwijl ze in de nacht inderdaad wel gewoon langere slaapcyclussen maakte. Pas sinds ze over is naar 2 slaapjes zijn haar slaapjes overdag langer geworden. Eén van de 2 slaapjes is langer dan een uur, het tweede slaapje is vaak nog wel 45 tot max 60 minuten. Ze zit nu ook in de fase dat ze aan het switchen is naar 1 slaapje en de keren dat ze 1 keer per dag slaapt maakt ze een slaapje van ongeveer 2 uur. Het verschil is wel dat die 45 minuten voor mijn dochter echt genoeg waren, ze werd altijd vrolijk wakker, die 45 minuten met meerdere slaapjes waren dus genoeg voor haar. Dus niet echt tips, maar wel de hoop voor je dat ze langer gaat slapen als ze overgaat naar minder aantal slaapjes per dag.
bedankt voor alle reacties! ik ben er altijd als ze wakker word dan geef eeneen speen en het lukt soms dat ze dan weer verder slaapt. ze krigt 5 flessen van 150 en doet soms wel 4/5 x een dutje savond 8:00 een papfles slaapt ze half 9 tot half 6 ongeveer op haar buik deed ik eerst ook maar dat wil ze nu niet meer. overdag ligt ze in een zij slaapkussen en voor de nacht ingebakerd. dit lukt me ook niet aftebouwen het inbakeren.
Met mijn oudste ook gehad, heeft tot hij 1,5 jaar was slaapjes van 45min gedaan. Toen ging hij lopen en ook ineens langer slapen. Hij is nu ruim 2.5 jaar en slaapt nu soms wel 3 uur overdag (als ik hem niet wakker maak). Dus ja, het gaat (tenminste hier) echt wel een keer over! (duurt alleen zo lang...)
Hier was het ook zo tot mn dochter zelf meer ging ondernemen, kruipen etc, toen sliep ze een tijd 2 x 2 uur. Nu is het weer 2 x 5kwartier. Ze heeft overdag over het algemeen weinig behoefte aan slaap en is heel vrolijk enzo